Rellen en de aanpak ervan

Om kritiek op een laks beleid te kunnen uiten zijn geen denigrerende benamingen nodig.
Het seizoen is weer begonnen

Tja het was dan ook bloedheet. Die Broesselse jongeren hadden dan ook geen enkele keus. /s

Een deel van de oplossing zal jammer genoeg zijn om de toegang voor niet-streekgenoten totaal te verbieden. Eigen volk eerst; het is immers vaak Brussels of Noord-Frans crapuul dat de boel komt verzieken.

En laat de politie er eens goed op kloppen of dat rotvolk keihard aanpakken... De enige taal die dat soort hyena's begrijpt is de taal/wet van de sterkste. Altijd dat slappe gepraat. Die lachen u in uw gezicht uit. Als ze er enkel van afkomen met een zoveelste verwittiging doen ze dat de volgende keer vrolijk opnieuw. Is er echter en groot risico op pijnlijke ledematen, zullen ze wel twee keer nadenken. Vroeger had men ook schrik van de rijkswacht omdat die niet vies waren van het gebruik van een matrak.

Helaas zal dat wel nooit meer mogen gebeuren want dan heb je een stel onderkruipers van advocaten die met alle plezier zo'n lieverdje van een kansenparel willen verdedigen en vinden dat hij een honderdzeventigste kans verdient.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
3e zomer op de nieuwe BG, 3e keer dezelfde beladen termen en dezelfde agressieve en compleet onrealistische "suggesties" of "oplossingen".

"laat ze er maar eens goed op kloppen". Er is volgens mij geen enkel voorbeeld te vinden uit 3000 jaar beschaving waarbij "er eens goed op kloppen" voor minder criminaliteit heeft gezorgd op langere termijn.
 
3e zomer op de nieuwe BG, 3e keer dezelfde beladen termen en dezelfde agressieve en compleet onrealistische "suggesties" of "oplossingen".

"laat ze er maar eens goed op kloppen". Er is volgens mij geen enkel voorbeeld te vinden uit 3000 jaar beschaving waarbij "er eens goed op kloppen" voor minder criminaliteit heeft gezorgd op langere termijn.

Maar wat moeten wa dan doen? Er nog wat meer eieren onder leggen? Beetje pamperen en beklagen?
 
Maar er duidelijk niets dat werkt. Is er geen recreatiedomein in Wallonië of net over de Franse grens waar ze kunnen gaan stelen en meisjes aanranden? Je kan het probleem niet oplossen, maar je kan het wel verschuiven zodat je er zelf geen last meer van hebt.

Ik ben benieuwd wanneer daar de eerste dode gaat vallen bij een uit de hand gelopen vechtpartij. Dat zal toch niet te lang mee duren. En dan de algemene verontwaardiging bij de toppolitici, dat wordt weer lachen.
 

Een vrouw zonder bovenstukje stapt het water in en koelt zich af. Een groepje Franstalige tienerjongens ziet het met grote ogen aan en begint te wijzen. Het duurt niet lang of de vrouw wordt nageroepen en er klinken scheldwoorden. ‘Pute.’ ‘Saloppe.’

Wanneer de vrouw uit het water stapt, vindt een van de jongens er niet beter op dan met zand naar haar te gooien. Klodden zand raken haar huid. Ze draait zich om en geeft de jongens de middelvinger.

De vriend van de vrouw komt verhaal halen. Het wordt plots spannend nu. Een tiental jonge kerels omsingelen de man, die in het Frans rustig probeert duidelijk te maken dat dit soort gedrag niet oké is. Er wordt met vingers gewezen en heftig gegesticuleerd. “Als uw moeder hier komt, zal ik haar mijn ballen dan laten zien?”, daagt een van de jongens de man uit.

De situatie kalmeert uiteindelijk enigszins, maar het scheelt geen haartje of er wordt gevochten. Eén beweging is genoeg om de lont aan het kruitvat te steken. De adrenaline giert over het strand.

Een man die opkomt voor zijn vrouw direct met tien omsingelen, zo kennen we ze wel.

En dan verschiet men dat de gegoede Vlaming zelf een zwembad aanlegt of zich terug trekt in dure wellness centra om hier tijdens de zomermaanden wat van zon en water te kunnen genieten. Moest ik dochters hebben ik verbied ze van naar zo een provinciaal domein te gaan.
 



Een man die opkomt voor zijn vrouw direct met tien omsingelen, zo kennen we ze wel.

En dan verschiet men dat de gegoede Vlaming zelf een zwembad aanlegt of zich terug trekt in dure wellness centra om hier tijdens de zomermaanden wat van zon en water te kunnen genieten.

Het topless zonnebaden was dus hier de oorzaak van het conflict.
Dat is blijkbaar toegelaten in de blaarmeersen. Een mogelijke oplossing zou zijn dit te verbieden.
Nadien keert ‘Michael’ nog terug, om duidelijk te maken dat topless zonnebaden wel degelijk toegestaan is in de Blaarmeersen. De jongens dollen alweer ergens anders over het strand. Ze worstelen en ravotten in het zand, tussen de zonnebaders. Veel is er niet nodig om het volgende conflict te laten opspelen. Het zit in een klein hoekje.
 
En wat is de volgende stap, een bikini verbieden?

Waar zijn de mooie jaren 60 en 70 toen vrouwen nog zonder enige schroom monokini konden liggen.
Goh ja als ge conflict wil vermijden en het niet lukt door repressief op te treden tegen 1 kant is het mss eens tijd om de andere kant ook op te kijken en de gulden middenweg te zoeken.
 
Het topless zonnebaden was dus hier de oorzaak van het conflict.
Dat is blijkbaar toegelaten in de blaarmeersen. Een mogelijke oplossing zou zijn dit te verbieden.
Echt man, van mijn jeugd op 10km van Gent in de 80's tot 2015 (Gentenaar van 1998 tot 2020); nooit zulke zooi meegemaakt daar .... NOOIT. Niet dat ik er heel veel kwam, maar genoeg in al die jaren.
Ja er was soms even een ruzietje, maar niks extreem.

Als een hek en controle niet helpt ... tjah, het zal duren tot elke EID van zulks schorem gebanned is.
Er is al een gat gegraven onder het hek, maar van een Gentse actiegroep die hun vrijheden ziet ingeperkt, en dat is wat je als brave mens krijgt. Een dranghek rond een publieke zwemvijver en controles, ah how nice ... Dystopia (lichtjes overdreven).

Allemaal zeer leuk voor de goed menende zonnebaders en zwammers! (uh zwemmers)

En ja, monokini mag op veel stranden, probleem met onze cultuur? ... F*ck off! Ik ga toch ook niet tegen een moskee of kerk gaan pissen.
 
Laatst bewerkt:
Het topless zonnebaden was dus hier de oorzaak van het conflict.
Dat is blijkbaar toegelaten in de blaarmeersen. Een mogelijke oplossing zou zijn dit te verbieden.
Im dan na lange tijd alle vrouwen in boerka te laten rondlopen? Want ja, je kan ook opgewonden raken van blote voeten, een navel, schouders, mooie benen,...

Of het topless zwemmen ook verbieden voor mannen. Een tepel is een tepel, nietwaar? En sommige mannen hebben meer borsten dan sommige vrouwen. Vrouwen kunnen toch ook opgewonden raken van mannen in een bloot bovenlijf?
 
Nee, gewoonweg nee. Wij moeten niet weer 25 jaar terug in de tijd gaan voor een groep idioten. Er is maar 1 kant die hier de schuldige is.
Ik denk dat 25 jaar terug in de tijd die problematieken minder frequent voorvielen. We zijn 25 jaar verder, de maatschappij is diverser en multicultureler geworden. Creeer oplossingen die compatibel zijn op die veranderende maatschappij en niet uit een gedachtengoed dat er toch niet meer is.
 
Echt jongens, is het echt te moeilijk geworden om nog wat normaal te reageren de dag van vandaag?
Ja, het is schandalig dat mensen omwille van topless zonnebaden lastig gevallen worden. Ja daar moet tegenop getreden worden en daarvoor mag gerust meer volk, middelen en een strengere wetgeving voor komen. Maar we gaan toch niet vervallen in idioot populistisch geroep dat men maar die amokmakers moet gaan neerknuppelen of gaan roepen van eigen volk eerst (sorry maar het zijn wel degelijk Belgen dus is het eigen volk).
 
Ik denk dat 25 jaar terug in de tijd die problematieken minder frequent voorvielen. We zijn 25 jaar verder, de maatschappij is diverser en multicultureler geworden. Creeer oplossingen die compatibel zijn op die veranderende maatschappij en niet uit een gedachtengoed dat er toch niet meer is.
Waarom daar stoppen? Misschien terug stemrecht afnemen, of meisjes gewoon verbieden om naar school te gaan. Die multiculturele gedachtengang moet van twee kanten komen. En in dit geval is het niet onze kant die zich moet aanpassen. Als ze niet tegen een blote borst kunnen mogen ze gerust thuis blijven. Niemand zal ze missen.
 
Echt jongens, is het echt te moeilijk geworden om nog wat normaal te reageren de dag van vandaag?
Ja, het is schandalig dat mensen omwille van topless zonnebaden lastig gevallen worden. Ja daar moet tegenop getreden worden en daarvoor mag gerust meer volk, middelen en een strengere wetgeving voor komen. Maar we gaan toch niet vervallen in idioot populistisch geroep dat men maar die amokmakers moet gaan neerknuppelen of gaan roepen van eigen volk eerst (sorry maar het zijn wel degelijk Belgen dus is het eigen volk).
Het zijn walen en mensen uit Frankrijk, ik denk dat het probleem meer ligt dat ze naar hier komen om boel te zoeken.
 
Ik denk dat 25 jaar terug in de tijd die problematieken minder frequent voorvielen. We zijn 25 jaar verder, de maatschappij is diverser en multicultureler geworden. Creeer oplossingen die compatibel zijn op die veranderende maatschappij en niet uit een gedachtengoed dat er toch niet meer is.
Euh, ik weet niet of je weet maar in veel plaatsen zijn vrouwen aan het strijden voor het recht om topless te mogen zonnebaden/ zwemmen. Laten we dat dan ook niet gaan tegenwerken en gaan verbieden omdat een bepaalde religieuze groep daar problemen mee heeft.
 
Laten we inderdaad maar weer zaken verbieden
Goh ja als ge conflict wil vermijden en het niet lukt door repressief op te treden tegen 1 kant is het mss eens tijd om de andere kant ook op te kijken en de gulden middenweg te zoeken.
Ja en dan zal er nooit geen amok meer voorvallen?

Er hoeft maar een zandkorrel verkeerd te liggen en ze hebben al reden genoeg..

Beter smijten we gewoon die put dicht hé, is het probleem zeker opgelost :|
 
Waarom daar stoppen? Misschien terug stemrecht afnemen, of meisjes gewoon verbieden om naar school te gaan. Die multiculturele gedachtengang moet van twee kanten komen. En in dit geval is het niet onze kant die zich moet aanpassen. Als ze niet tegen een blote borst kunnen mogen ze gerust thuis blijven. Niemand zal ze missen.
Maar allez waarom direct zo extreem. Je zit met een recreatiedomein met een groot aandeel conservatievere gelovige jongeren. Mss is dan het gewoon geen goed idee om daar topless vrouwen te laten rondlopen. Die mogen nog altijd naar school en stemmen he! En mss in andere gebieden waar het aandeel conservatieve gelovige jongeren minder is is topless mss minder problematisch. Dat is iets dat de beheerder van het recreatiedomein moet beslissen. Die schrijven geen wetgeving uit ala vanaf nu geen topless vrouwen meer in belgie.
 
Terug
Bovenaan