Reizen Waes: wereldsteden

ÉÉN Reizen Waes: wereldsteden

Belachelijke serie. 1 aflevering gezien. Mexico city. De gevaarlijkste buurt opzoeken met een hoop cameras... en dan verwonderd zijn dat ze tresspassen.

Idioot.
 
5€ dat em in Sao Paulo de favela's gaat opzoeken, en verschieten dat em daar gaat achtervolgd worden. om da achteraf te zeggen "dat het uiteindelijk toch wel goed mee viel, met dat veiligheidsgevoel"
 
Wel toffe steden, vooral benieuwd naar Mumbai. Dubai zou niets voor mij zijn, hoewel die architectuur ongetwijfeld de moeite waard is maar de stad lijkt me enorm artificieel en heel erg m'as tu vu.
 
Bekijk bijlage 14463

Een lokaal buurtcomité organiseert een HALLOWEEN-tocht in een multiculturele buurt. Een traditie die uit Engelstalig gebied komt, met een Engelstalige naam.

Reactie van Flaminganten: het kan toch niet dat die affiche naast het Nederlands OOK in het Engels is? :S
Dat gaat voor sommige flaminganten wel ver hoor, zelfs in die mate dat ze in plaats van t-shirts spreken over t-hemdjes. Het komt allemaal soms wat knullig over, al mogen we zeker wel wat fierheid en aandacht hebben over de rijkdom van de Nederlandse taal. Onze eigen taal wordt soms ten onrechte geminacht en dat is jammer.

Nog een nieuwtje: Filip Dewinter werd aangevallen in Kessel-Lo op de voorstelling van zijn nieuw boek over Omvolking.

Bron en nieuwsbericht


 
Dat gaat voor sommige flaminganten wel ver hoor, zelfs in die mate dat ze in plaats van t-shirts spreken over t-hemdjes. Het komt allemaal soms wat knullig over, al mogen we zeker wel wat fierheid en aandacht hebben over de rijkdom van de Nederlandse taal. Onze eigen taal wordt soms ten onrechte geminacht en dat is jammer.

Onzin, dat getuigt gewoon van mentale armoede. Taal is iets belangrijk, en het Nederlands goed machtig zijn is misschien nog wel dé belangrijkste voorwaarde om een succesvol leven uit te bouwen in Vlaanderen. Maar we moeten ook niet doen alsof het nu nog altijd 1960 is eh: Engels is de taal die iedereen die niet alleen onder de kerktoren leeft tot op zekere hoogte beheerst of moet beheersen. Dat die extreme taalpuriteinen altijd fysiek nog zelf de jaren '60 actief hebben meegemaakt zegt in ieder geval genoeg over welke leeftijdscategorie zich daar druk over maakt.

Nog een nieuwtje: Filip Dewinter werd aangevallen in Kessel-Lo op de voorstelling van zijn nieuw boek over Omvolking.

Bron en nieuwsbericht



Geen nieuwtje, is al sinds eergisteren bekend.

Achja, "aangevallen"; wat trek- en duwwerk met als resultaat dat hij gevallen is. Bijna zoals in de gemiddelde rij op een (middelbare) school dus.
In zijn jonge tijd ging hij trouwens zelf geregeld op de vuist om de idealen van het Vlaams Blok er in te kloppen. 😂
Dat ze hem nog maar aangeraakt hebben is al verwerpelijk, maar hij heeft geen énkele verwonding. Dus ik zou er ook niet meer van maken dan het is, en het al zeker niet opkloppen richting dat ze hem bond en blauw hebben geslagen. Iets waarmee het VB zich nog dieper in hun calimerorol kan wentelen.
 
Onzin, dat getuigt gewoon van mentale armoede. Taal is iets belangrijk, en het Nederlands goed machtig zijn is misschien nog wel dé belangrijkste voorwaarde om een succesvol leven uit te bouwen in Vlaanderen. Maar we moeten ook niet doen alsof het nu nog altijd 1960 is eh: Engels is de taal die iedereen die niet alleen onder de kerktoren leeft tot op zekere hoogte beheerst of moet beheersen. Dat die extreme taalpuriteinen altijd fysiek nog zelf de jaren '60 actief hebben meegemaakt zegt in ieder geval genoeg over welke leeftijdscategorie zich daar druk over maakt.
Ik vind die verontwaardiging van de VVB over die tweetalige opschrift trouwens ook best knullig en kleingeestig hoor. Engels is inderdaad zeer belangrijk omdat het nu eenmaal de lingua franca is op de wereld: niet té moeilijk om te leren beheersen, zoals bijvoorbeeld het Chinees (Standaardmandarijn).
Geen nieuwtje, is al sinds eergisteren bekend.

Achja, "aangevallen"; wat trek- en duwwerk met als resultaat dat hij gevallen is. Bijna zoals in de gemiddelde rij op een (middelbare) school dus.
In zijn jonge tijd ging hij trouwens zelf geregeld op de vuist om de idealen van het Vlaams Blok er in te kloppen. 😂
Dat ze hem nog maar aangeraakt hebben is al verwerpelijk, maar hij heeft geen énkele verwonding. Dus ik zou er ook niet meer van maken dan het is, en het al zeker niet opkloppen richting dat ze hem bond en blauw hebben geslagen. Iets waarmee het VB zich nog dieper in hun calimerorol kan wentelen.
Ik begrijp ook niet goed waarom het VB zo halstarrig aan dat begrip "Omvolking" wil vasthouden omdat dit een rechtstreekse link heeft naar het Umvolkung dat door nazi-Duitsland werd gehanteerd. Dat is zoals "Leugenpers" gebruiken, een begrip dat misschien geen oorsprong had in nazi-Duitsland maar er wel door gebezigd werd en daardoor een beladen term is geworden.

Je hebt wel gelijk dat het VB dit gaat willen gebruiken om zich in te wentelen in hun calimerorol en het incident aangrijpen zodat het erop lijkt dat ze zwaar bedreigd worden en de schuld nu ook al blijkbaar schuiven in de lakse reactie van de politie. Zoals je zegt: er geen groter spel van maken dan wat het is.
 
Ik begrijp ook niet goed waarom het VB zo halstarrig aan dat begrip "Omvolking" wil vasthouden omdat dit een rechtstreekse link heeft naar het Umvolkung dat door nazi-Duitsland werd gehanteerd. Dat is zoals "Leugenpers" gebruiken, een begrip dat misschien geen oorsprong had in nazi-Duitsland maar er wel door gebezigd werd en daardoor een beladen term is geworden.

Ik kan dat juist wel heel goed begrijpen, omdat het simpelweg electoraal heel aantrekkelijk is voor hun. Je hebt nu eenmaal een heel aanzienlijk deel van de autochtone (Vlaamse) bevolking die er van overtuigd is/vindt dat ze vervangen worden door niet-Europeanen terwijl niemand daar ooit naar gevraagd heeft buiten een kleine groep "heimtückische" linksen en liberalen. En dat je in vele wijken in vele (groot)steden je eerder in een Arabische soek of bazaar waant, dat is natuurlijk koren op de molen.
Ik verbaas mij er daarentegen wel over dat het Vlaams Belang toch niet meer antisemitisch is, gezien de 'daders' achter de "omvolking" vaak als Claus Schwab en Soros achtige joden voorgesteld worden.

Zelfde voor de "leugenpers". Al heb ik voor deze term wel ietwat 'sympathie' (ik ga mij daar niet populair mee maken, maar bon 😂): de media heeft echt wel veel perceptiemacht. We hebben gezien met de Covid-crisis en nog andere crisissen hoe zij het volk zo angstig kunnen maken en de druk op politici en dergelijke zo kunnen verhogen dat ze in feite echte macht hebben. Dat de media leugens verkondigt, dat zal en hoop ik niet (alleszins toch niet in België waar we op dat vlak redelijk centrum, niet-polariserende media hebben), maar hoe je nieuws kadert/framet is sowieso ook een aanzienlijk deel van het feitelijke nieuws. "Stemmingspers" ga ik het noemen. 😂
Een concreet voorbeeld van de afgelopen dagen: Nainggolan die al vapend gespot werd op de Antwerp-banken. In feiten en fait-divers waar de media dan continu over berichtte met "NOG GEEN REACTIE VAN DE PRO LEAGUE". Ja, want de Pro League moet op een avond in spoedzitting bijeen komen om te discussiëren over zo'n futiliteit? Dit is dan nog redelijk 'onschuldige' stemmingsvorming, maar anyway.
 
5€ dat em in Sao Paulo de favela's gaat opzoeken, en verschieten dat em daar gaat achtervolgd worden. om da achteraf te zeggen "dat het uiteindelijk toch wel goed mee viel, met dat veiligheidsgevoel"
😂. Ik zie het beeld van de wegmoffelende camera al voor mij 😁
 
Ik begrijp ook niet goed waarom het VB zo halstarrig aan dat begrip "Omvolking" wil vasthouden omdat dit een rechtstreekse link heeft naar het Umvolkung dat door nazi-Duitsland werd gehanteerd. Dat is zoals "Leugenpers" gebruiken, een begrip dat misschien geen oorsprong had in nazi-Duitsland maar er wel door gebezigd werd en daardoor een beladen term is geworden.

Je hebt wel gelijk dat het VB dit gaat willen gebruiken om zich in te wentelen in hun calimerorol en het incident aangrijpen zodat het erop lijkt dat ze zwaar bedreigd worden en de schuld nu ook al blijkbaar schuiven in de lakse reactie van de politie. Zoals je zegt: er geen groter spel van maken dan wat het is.

Toch vrij duidelijk waarom ze dat doen? Dat is mikken op het "alternatief rechts" publiek. Zij gaan die boeken juist kopen :p.
 
Ik kan dat juist wel heel goed begrijpen, omdat het simpelweg electoraal heel aantrekkelijk is voor hun. Je hebt nu eenmaal een heel aanzienlijk deel van de autochtone (Vlaamse) bevolking die er van overtuigd is/vindt dat ze vervangen worden door niet-Europeanen terwijl niemand daar ooit naar gevraagd heeft buiten een kleine groep linksen en liberalen. En dat je in vele wijken in vele (groot)steden je eerder in een Arabische soek of bazaar waant, dat is natuurlijk koren op de molen.
Ja, maar ik vind de semantische beladenheid van het begrip "Omvolkung" wel frappant. Niet dat een ander begrip de VB-tegenstander ervan zal weerhouden het begrip "nazi" te hanteren, maar ze zetten de kat wel vaak bij de melk. Al zal dat ook wel bewust zijn om te jennen.
Ik verbaas mij er daarentegen wel over dat het Vlaams Belang toch niet meer antisemitisch is, gezien de 'daders' achter de "omvolking" vaak als Claus Schwab en Soros achtige joden voorgesteld worden.
Er zijn toch wel wat pro-zionistische stemmen bij het VB (Dewinter en Van Rooy) en openlijk antisemitisch worden is voor geen enkele partij een goed idee.
Zelfde voor de "leugenpers". Al heb ik voor deze term wel ietwat 'sympathie' (ik ga mij daar niet populair mee maken, maar bon 😂): de media heeft echt wel veel perceptiemacht. We hebben gezien met de Covid-crisis en nog andere crisissen hoe zij het volk zo angstig kunnen maken en de druk op politici en dergelijke zo kunnen verhogen dat ze in feite echte macht hebben. Dat de media leugens verkondigt, dat zal en hoop ik niet (alleszins toch niet in België waar we op dat vlak redelijk centraal, niet-polariserende media hebben), maar hoe je nieuws kadert/framet is sowieso ook een aanzienlijk deel van het feitelijke nieuws. "Stemmingspers" ga ik het noemen. 😂
Sowieso heeft de media perceptiemacht en mensen die vastzitten in hun Groot Gelijk zullen in het nieuws ook alleen maar lezen wat ze willen lezen en zeer gericht parafraseren uit artikels en interviews. Dat gebeurt hier op BG ook regelmatig.
 
Ik ga wel opnieuw kijken, bij gebrek aan betere programma's :unsure:

Het zijn in ieder geval weer plaatsen waar Waes gemakkelijk zijn 'human interest' insteek aan kan geven.
Dubai --> je hoeft maar een beetje van dat glazuur weg te krabben om de beerput aan menselijk leed bloot te leggen
Sao Paulo --> favela's, war on drugs, bolsonaro
Mumbai --> veel armoede, misschien het klassensysteem nog eens bespreken

Naar Nairobi ben ik wel heel benieuwd. (ook omdat Kenya de enige van die 4 plekken is die ik zelf nog wel ooit eens wil bezoeken)
 
Ik ga wel opnieuw kijken, bij gebrek aan betere programma's :unsure:

Het zijn in ieder geval weer plaatsen waar Waes gemakkelijk zijn 'human interest' insteek aan kan geven.
Dubai --> je hoeft maar een beetje van dat glazuur weg te krabben om de beerput aan menselijk leed bloot te leggen
Sao Paulo --> favela's, war on drugs, bolsonaro
Mumbai --> veel armoede, misschien het klassensysteem nog eens bespreken

Naar Nairobi ben ik wel heel benieuwd. (ook omdat Kenya de enige van die 4 plekken is die ik zelf nog wel ooit eens wil bezoeken)
ik weet niet of Tom Waes inhoudelijk de juiste persoon daarvoor is, die is toch een stuk oppervlakkiger dan pakweg Louis Theroux.
 
Ga ook wel terug kijken.
Na die twee saaie seizoenen in België en Nederland hopelijk terug een interessanter niveau.
 
Vond de aflevering maar flauw, niks nieuws dat hem aanhaalt behalve dan dat turn gedoe op die paal.

Wel waanzin dat huis van die rijkste Indiër, 27 verdiepingen, garage van 7 verdiepingen met al zijn 160 wagens, kostprijs 1 miljard dollar en dan paar honderd meter verder de sloppenwijken.
 
Terug
Bovenaan