ÉÉN Reizen Waes: Vlaanderen

Ik woon hier vlak aan de grafheuvel en ken imke ook. Ze woont hier een beetje verder op de steenweg.
Maar je hebt dus idd 100% gelijk. Hier is verder geen klote te doen. Dat is het zowat.
Sinds kort is hier een plopsa aqua maar daar mogen we niet naartoe, door het welgekende virus.
Wil je hier iets beleven moet ge al naar limburg of luik gaan. Hier is zelfs geen bos te vinden. 🥱
Pas op, ik zou zeker ook eens graag onder een boom gaan zitten met Imke, wat een topvrouw :love:
Maar ja, waarom gaat hij dan naar Landen? Misschien was hij beter met haar gaan kajakken op de Dijle ofzo (iets dat ik zelf heel graag eens zou gaan doen ooit).

Eigenlijk zijn al die stukjes waar hij bij een BV langs gaat dwaas. Martin Heylen was nog zo'n voorbeeld, ging helemaal nergens over.
Dat is zo van "ondanks alle tips weet ik niet waar te beginnen dus ik ga eens langs bij een bevriende BV". BV: "Hier is niets te beleven, het is gewoon een Vlaams dorp zoals een ander". Waes, die gewend is aan Antwerpen stad: "Wow, ongelofelijk, zo rustig en charmant".

De cités in Genk waren ook lachen. Bijna schattig hoe hij vroeg of het veilig was om daar 's avonds alleen te wandelen. Echt man, liever daar dan in Antwerpen.

Bon, de eerste seizoenen Reizen Waes waren top, maar deze keer werkt het gewoon niet.
 
Voor mij is het ook niet echt wat ik er van verwacht had, maar misschien is het net omdat het in Vlaanderen is, en wij dat allemaal wel min of meer kennen. Uiteindelijk als hij naar zo een vreemd land gaat, krijg je soms ook maar rare gesprekken met plaatselijke inwoners, veel verschil is dat niet. Alleen kennen wij dat land meestal niet en zijn door het cultuurverschil de mensen anders wat het interessanter maakt.
 
Op de Hollander was laatst Reizen Waes Japan nog eens. Dat was veel interessanter. Nu vind ik het nog leuk en ontspannend genoeg om te volgen op een zondagavond.
 
Vreemd genoeg vond ik deze laatste aflevering in Brussel nog de beste.
Goh, dat is op zich niet vreemd. Enerzijds leunde deze nog het meeste aan bij een traditionele Reizen Waes, maar Brussel is gewoon veel meer dan Gent en Antwerpen een veelzijdige metropool, van het toeristische centrum tot de Matongé is het een plek waar je dagen kunt verkennen en nog nieuwe kanten ontdekken. Ja..Brussel heeft iets vies en gritty..maar het heeft ook karakter en sfeer en schoonheid op plekjes dke je niet zou verwachten..
 
  • Leuk
Waarderingen: eS
Stukje over Molenbeek was wel voorspelbaar en nogal bij de haren getrokken. Dat je daar als 'bewoner' op je gemak loopt lijkt me nogal logisch. Dat het er effectief gevaarlijk zou zijn zou ik nu niet zeggen, maar echt aangenaam om er op je eentje als Vlaming door te wandelen is het niet. Ik spreek nu wel over bepaalde delen ervan, zoals Zwarte Vijvers en Ribaucourt. Meer richting Sint-Agatha-Berchem is het best nog aangenaam wonen. Ik was vroeger voetbalsupporter en ik ging regelmatig mee naar het toenmalige RWDM, zowel op verplaatsing als een thuismatch met bevriende fans. Er woonden daar toen nog zeer veel Nederlandstaligen, hoe het daar nu zit in die buurt weet ik niet. Moet geleden zijn van half jaren 90 dat ik daar nog geweest ben.
 
Ik heb alvast niet het gevoel gekregen dat Molenbeek veilig is omdat Waes er een uurke heeft rondgelopen en het volgens hem wel perfect veilig en gezellig is. Voor hetzelfde geld wordt hij en z'n ploeg belaagd door hangjongeren of andere personen die geen vriend zijn van de camera.
 
Goh in de meeste buurten van Molenbeek kunt ge perfect overdag rondlopen, zonder lastig gevallen te worden. Laat daar 's nachts of 's avonds een meisje alleen rondlopen en je krijgt andere beelden, vrees ik. Een beetje naïeve televisie dus, maar bon: Kan geen kwaad dat het eens positief/positiever in beeld komt zeker.

Voor het overige vond ik dit bij voorsprong ook de beste aflevering van ditseizoen. Met uitzondering van het einde dan, met die weirde druïdes. Who the f*ck cares (net zoals veel andere passages uit het zien)?

Ga dan naar de hippodroom van groenendael ofzo. Past imo veel beter bij reizen waes.
 
Vreemd genoeg vond ik deze laatste aflevering in Brussel nog de beste.
Is voor veel Vlamingen dat ook de minst gekende "bestemming" (ergens toch bizar voor uw eigen hoofdstad te zijn) van de afgelopen 6 afleveringen, en kampt dan nog (merendeel van de wijken totaal onterecht) met een slechte naam. Daar komen nog de verschillende culturen bij waarbij je op sommige plaatsen je effectief in het buitenland kan wanen. Ja dan begint het op den duur effectief wat weg te hebben van de buitenlandse Reizen Waes setting. :p

Wel leuk dat ze Brussel eens in een positief daglicht plaatsen. Qua fietsinfrastructuur zijn ze daar de laatste jaren ook effectief vooruitgang aan het boeken, maar ze hebben nog een érg lange weg te gaan.
Over onveiligheid in Molenbeek valt het (overdag alleszins) sowieso mee. Heb zelf een tiental jaar geleden hogeschool gedaan in de probleemwijk Kuregem (Anderlecht, juist aan de overkant van het kanaal). Dat was destijds alleszins een louche buurt maar zelf nooit problemen gehad, al zouden er later op de avond meermaals effectief studenten bedreigd geweest zijn om hun geld, smartphone & laptop af te geven op weg naar de metro. Goeie kebab wel daar aan de abattoir, maar geef mij toch maar de rijkere oostkant van Brussel.
 
Voor die beveiligde straat daar in Elsene met allemaal miljoenen huizen stonden daar maar povere auto's voor de deur.
 
Terug
Bovenaan