ÉÉN Reizen Waes: Vlaanderen

Was imo wel de minste aflevering tot nu toe. Wandelen door die cités. Kon in gelijk welke straat in Vlaanderen geweest zijn. Nix te zien. En de gesprekken waren nu ook ni bepaald van een hoog niveau ook al was alles onwaarschijnlijk geweldig volgens de waes ^^ En dat terwijl er zoveel moois te doen was met de steenkoolmijnen. Op bezoek gaan bij 4 kaartende dames. Komaan... Een hoerenkot in limburg bezoeken. Alsof die anders is dan gelijk waar in vlaanderen? Wie heeft daar ook trouwens interesse in... Diegene die het willen zien hebben het al gezien ^^ Da laatste met die hondenslee in da natuurgebied was wel nice.

Zoveel moois te zien en doen in Limburg. Toch bij deze aflevering het gevoel dat er meer in zat.

Maar goed, liever een Reizen Waes Vlaanderen dan helemaal nix door Corona dus toch blij dat er dit jaar een reeks is. Is best wel chille TV op een zondagavond.
 
Laatst bewerkt:
Het is provincie per provincie dus Wallonië volgt misschien nog in de komende weken, of werd ergens vermeld dat volgende week de laatste aflevering zou zijn?
Er zijn 7 afleveringen. Nu zondag Vlaams-Brabant, daarna Brussel en dan een compilatie.
 
Gemiste kans dit seizoen.. Waes zijn geacteerd reageren met ongeloof en verbazing op de meest banale dingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nTFs
West Vlaanderen vond ik ook een enorme ontgoocheling. Zoveel mooie natuur aan zee, de polders, Heuvelland,.. OK het zat er allemaal in, maar hij had er beter meer afleveringen van gemaakt en het dan mooi getoond ipv rap eens op een zetellift te kruipen en een fan bezoek aan Willem Vermandere.
 
West Vlaanderen vond ik ook een enorme ontgoocheling. Zoveel mooie natuur aan zee, de polders, Heuvelland,.. OK het zat er allemaal in, maar hij had er beter meer afleveringen van gemaakt en het dan mooi getoond ipv rap eens op een zetellift te kruipen en een fan bezoek aan Willem Vermandere.

Wees blij, in Oost-Vlaanderen eten we enkel varkenspoten en muskusrat.
 
Dan is er ook nog foute informatie. Hij had het over het oudste vliegveld van België in Antwerpen. Nee dat is Kiewit in Limburg. Dacht dat hij het ook had over dat Limburg drie Kolenmijnen had. Dat waren er oorspronkelijk zeven. Beringen, Zolder, Houthalen, Zwartberg, Winterslag, Waterschei en Eisden.

In de cité van Winterslag zijn naar mijn weten nooit veel problemen geweest. Dan had hij een keertje Meulenberg moeten gaan bezoeken. Of Klein Chicago - Sledderlo in Genk.
 
Hahaha, mensen die in Vlaams-Brabant wonen en dit gezien hebben zullen ook eens goed gelachen hebben.

Weinig te beleven ginder precies! Leuven nog niet eens vernoemd 😅 Zo'n mooie stad...
Maar wel met Imke Courtois onder een boom gaan zitten, geniaal.


En dan reclame maken voor dat dorp langs de ring en de luchthaven, lol. Ik krijg al asthma van er alleen nog maar aan te denken.
 
Voor zij die vinden dat er meer te zien is in eigen streek kunnen opgelucht ademhalen, het échte reisprogramma Vlaanderen Vakantieland keert terug! Bij gebrek aan obligate shots van BV's korten ze het in tot amper 15 minuten per week ;)

 
Hahaha, mensen die in Vlaams-Brabant wonen en dit gezien hebben zullen ook eens goed gelachen hebben.

Weinig te beleven ginder precies! Leuven nog niet eens vernoemd 😅 Zo'n mooie stad...
Maar wel met Imke Courtois onder een boom gaan zitten, geniaal.


En dan reclame maken voor dat dorp langs de ring en de luchthaven, lol. Ik krijg al asthma van er alleen nog maar aan te denken.
Ik woon hier vlak aan de grafheuvel en ken imke ook. Ze woont hier een beetje verder op de steenweg.
Maar je hebt dus idd 100% gelijk. Hier is verder geen klote te doen. Dat is het zowat.
Sinds kort is hier een plopsa aqua maar daar mogen we niet naartoe, door het welgekende virus.
Wil je hier iets beleven moet ge al naar limburg of luik gaan. Hier is zelfs geen bos te vinden. 🥱
 
"Vlaams-Brabant is een 'nieuwe' provincie en daarom weten we er zo weinig over en is er iets te zien..." :rolleyes:
Het Hertdogdom Brabant behoort samen met het Graafschap Vlaanderen tot de historische gebieden die de bakermat gelegd hebben voor onze cultuur en folklore hier.

Akkoord, heel het stuk ten Noord-Westen van Brussel is saai (Asse, Opwijk, Londerzeel, ...) Maar Vlaams-Brabant is er verdorie historisch gezien een van de mooiste provincies van België.

Als hij er dan toch per se graag human interest in steekt, had hij beter iets getoond over de verfransing van de Vlaamse rand rond Brussel.
 
Dat stuk van de wijnteelt in het Hageland was wel interessant en het is cool om op een tumulus te zitten. Die Lourdesgrot was vintage Man Bijt Hond. Dat Vlaams-Brabant een relatief nieuwe provincie is en dat er wellicht weinig te zien is vond ik inderdaad ook wel wat belachelijk. Anderzijds: een West-Vlaming, een Limburger en een Antwerpenaar lenen zich beter tot stereotypes dan een Oost-Vlaming en een Vlaams-Brabander.
 
Dat stuk van de wijnteelt in het Hageland was wel interessant en het is cool om op een tumulus te zitten. Die Lourdesgrot was vintage Man Bijt Hond. Dat Vlaams-Brabant een relatief nieuwe provincie is en dat er wellicht weinig te zien is vond ik inderdaad ook wel wat belachelijk. Anderzijds: een West-Vlaming, een Limburger en een Antwerpenaar lenen zich beter tot stereotypes dan een Oost-Vlaming en een Vlaams-Brabander.
Dat hij liet uitschijnen dat iedere provincie behalve Vlaams-Brabant een stereotype heeft.. Geen idee welk etiket ze op Oost-Vlamingen plakken
 
Dat hij liet uitschijnen dat iedere provincie behalve Vlaams-Brabant een stereotype heeft.. Geen idee welk etiket ze op Oost-Vlamingen plakken
Dan is hij Oost-Vlaanderen toch vergeten. Moppen met West-Vlamingen, Limburgers en Antwerpenaren heb je bij de vleet, maar Oost-Vlamingen en Vlaams-Brabanders lenen zich dan toch minder tot mopjes.
 
Ik denk dat Tom Waes in zekere zin zelf het probleem is met deze editie van Reizen Waes. Dit in de zin dat hij én op één op zondagavond zit én het feit dat hij goed ligt bij de brede Vlaamse bevolking.
Zondagavond op één staat bijna garant voor een miljoen kijkers, ongeacht wat er wordt uitgezonden dus die heb je sowieso. Verder spreekt Waes zowel kinderen, volwassenen als ouderen aan. Omdat de reeks voor zo'n groot publiek gemaakt wordt, moet het dus 'veilig' zijn voor iedereen waardoor je dus dit soort grijze prut krijgt.
 
We zien Tom allemaal wel liever naar Pakistan of Afghanistan trekken in plaats van een Lourdesgrot in Vlaams-Brabant, maar ik vind dit nog wel vermakelijke TV. Hier kon inderdaad véél meer uit gehaald worden, maar als no-brainer op zondagavond is dit best oké.
 
Van die vette darmen kan ik het nog begrijpen da mensen het vies vinden ( in ieder geval een enorme stank bij het bakken/braden ) :mad: (n)



Maar vis vies ?? Nee :love:(y)
 
Terug
Bovenaan