ÉÉN Reizen Waes: Vlaanderen

Ik volg wel in een paar reacties hierboven dat ik deze aflevering ook de beste uit de reeks vond, maar allicht ook omdat ik brussel niet echt ken.
 
Ik denk dat de stad een betere setting biedt voor een mix van human interest en bezienswaardigheden. Het viel me wel op dat er deze keer geen lang stukje "ik ga toevallig langs een BV" in zat, dat bespaart ook alweer een ondermaatse suggestie.

We hebben vele verhalen gehoord, maar weinig gezien denk ik zo. Volgende week is de compilatie met 2 minuten nieuwe footage, die kan je normaal skippen.
 
Zoek de Vlaming haha.
Mooi voorbeeldje van islamisering en vervreemding.
Vrouwen op cafe gezien? Nope (of zeer zelden).
En velen met sluier en gewaden maar ze kiezen daar zelf voor hoor, wie gelooft dit nu allee? Je moet al goed gebrainwashed zijn als je iedere dag zo wil rond lopen.
Corona regels werden der ook mooi overtreden. (oa bij die kapster).

Tom Waes: Het is door Abdadingens waardoor Molenbeek een slechte naam heeft? Hug? Nee ze, dat is al meer dan 30 jaren zo.

En overdag valt het nog mee, het is als het donker is dat je der moet op letten, zelfde voor Antwerpen.

Tja:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op een licht glooiend landschap (en het Kravaalbos dat merendeel in Asse en Aalst ligt) na is er in Opwijk nu niet echt veel te zien. In Londerzeel is er voor zover ik weet zelfs nog minder te zien (Kasteel Diepensteyn aan de Palm misschien) of te doen (meerdere DIW sketches met Luc Haekens dan weer wel). Source: wonen in Opwijk en gaan bouwen in Londerzeel.


De zuidkant van Brussel zoals Beersel en Dworp zijn imo wel mooier.
Londerzeel is een verzameling van dorpen à la Malderen, waar idd niks te beleven valt, behalve dan een bloemenmarkt op 1 mei, waar het lokale frituur al om 5 uur uitverkocht is. voor de rest een aantal café's (waarvan er 1 al jaren hopeloos zoekt naar een overnemer), en een kapsalon of 3.
Kasteel Diepensteyn stelt toch ook niet veel voor?
 
Was een hele hoop opvulling, behalve dat stukje rond Westvlaame les in Frankrijk. Dat had een hoog rute 98 gehalte.

Ik e een katte, ke hin katte
 
Begrijpen niet Limburgers daar veel van :)
Als Zonhovenaar heb ik al moeite om alles vlot te verstaan met het dialect van Sint-Truiden...
 
Terug
Bovenaan