ÉÉN Reizen Waes: Vlaanderen

Killjoy

Redacteur
Tom Waes trekt weer de wijde wereld in, zij het niet al te ver, in Reizen Waes: Vlaanderen

Deze thread is er uiteraard om gedachten rond de afleveringen zelf te spuien, maar aanvullende tips rond plekken die Tom, Pascal en co bezocht hebben of hadden moeten bezoeken kunnen in dit topic gedeeld worden.

Ik zou eigenlijk maar wat graag die zijn mappen met tips en suggesties doorbladeren. 6400 tips voor uitstapjes en bezoeken in Vlaanderen? Er valt gewoon veel moois te ontdekken in ons kleine landsdeel.
 
Buiten dat er van die 6400 een groot deel is waar er voor de doorsnee vlaming geen kans in zit om dat te doen. Meevaren om naar een wrak te duiken? Bootje varen met een gids van 100 (RIP trouwens)? Even binnen springen bij Willem Vermandere? Vergeet het maar.

Ik vond het interessante reportages, dat wel. Maar op zich denk ik dat VlaanderenVakantieland.be even interessant is om ideeen op te doen.
 
Ik vond het interessante reportages, dat wel. Maar op zich denk ik dat VlaanderenVakantieland.be even interessant is om ideeen op te doen.
Of de topic Verborgen Pareltjes in Cultuur&Reizen op dit wonder mooie forum
 
Ik vond het in feite echt nog leuk om zien, dat duiken in de noordzee naar die duizenden wrakken was bijvoorbeeld iets dat ik oprecht niet wist dat dit zo enorm was hier aan de Belgische kust.

Het is allemaal met net iets minder voorbereiding in mekaar geflanst en dat merk je zo nu en dan wel maar wat mij betreft luchtig maar zeker ok.
 
Haha yup. Dat klopt uiteraard wel. Cordoba zag er op zich wel nog charmant uit en zo met een bootje over de reien...hoe cliché ook...lijkt me ook wel leuk om doen op een zonnige weekdag als het bootje niet overvol toeristen zit.

Die vettige derms mogen ze houden.
 
De standaard ‘Oh’s en Ah’s’ en ‘“Fuck ik ben zenuwachtig” van Tom komen wel minder tot hun recht in deze context. :unsure:
 
Vond het persoonlijk toch maar zwak:
- zetellift in Heuvelland is ondertussen al zo vaak vertoond
- tank was wss nog niet vaak vertoond, dat was een lichtpuntje
- zijn persoonlijk verhaal van zijn grootvader was niet echt iets rond "reizen", leek me
- Willem Vermandere was gewoon een fanbezoek, weinig over die mens verteld ofzo. Hoop dat ze in Ovl niet aan het graf van Eddy Wally gaan staan.
- Brugse reien: behalve dat die man 100 jaar was, wat was er daar speciaal aan?
- vette darmen was wel iets typisch reizen waes en voor jongere generatie mss wel een wtf momentje

dus 2 items op een ganse aflevering die de moeite waren, imho. En redelijk veel typisch westvlaams, niks atypisch. Hoop toch iets anders te zien te krijgen in andere provincies.
 
Ik vond het vermakelijk en maak bewust de vergelijking niet met de reizen die hij in het verleden al heeft gedaan. De vettige darmen vond ik wat overbodig, hij had meer moeten proeven. Het interessantste was die tank en de U-boot in de Noordzee. Ik wist wel dat daar wrakken lagen, maar dat onderdeel mocht wel langer geduurd hebben. Fascinerend.

Ik hoop dat we hem volgende keer weer in een rare uithoek van de wereld kunnen zien. Tadjikistan, Papoea Nieuw-Guinea of Pakistan.
 
Vond het persoonlijk toch maar zwak:
- zetellift in Heuvelland is ondertussen al zo vaak vertoond
- tank was wss nog niet vaak vertoond, dat was een lichtpuntje
- zijn persoonlijk verhaal van zijn grootvader was niet echt iets rond "reizen", leek me
- Willem Vermandere was gewoon een fanbezoek, weinig over die mens verteld ofzo. Hoop dat ze in Ovl niet aan het graf van Eddy Wally gaan staan.
- Brugse reien: behalve dat die man 100 jaar was, wat was er daar speciaal aan?
- vette darmen was wel iets typisch reizen waes en voor jongere generatie mss wel een wtf momentje

dus 2 items op een ganse aflevering die de moeite waren, imho. En redelijk veel typisch westvlaams, niks atypisch. Hoop toch iets anders te zien te krijgen in andere provincies.
dit
was gewoon een aflevering van 'Iedereen Beroemd' met Tom Waes imo
 
Buiten dat er van die 6400 een groot deel is waar er voor de doorsnee vlaming geen kans in zit om dat te doen. Meevaren om naar een wrak te duiken? Bootje varen met een gids van 100 (RIP trouwens)? Even binnen springen bij Willem Vermandere? Vergeet het maar.

Ik vond het interessante reportages, dat wel. Maar op zich denk ik dat VlaanderenVakantieland.be even interessant is om ideeen op te doen.
En vooral, wie kan dat allemaal gratis doen?
 
Buiten dat er van die 6400 een groot deel is waar er voor de doorsnee vlaming geen kans in zit om dat te doen. Meevaren om naar een wrak te duiken? Bootje varen met een gids van 100 (RIP trouwens)? Even binnen springen bij Willem Vermandere? Vergeet het maar.
Mja, is dat niet een beetje de Clou van Reizen Waes?
Ik bedoel, Noord-Korea bezoeken, of een reis door narco-gebied in Mexico, of bezoek bij inheemse stammen in Vanuatu... Dat zit er ook niet zomaar in voor de doorsnee Vlaming.
 
- vette darmen was wel iets typisch reizen waes en voor jongere generatie mss wel een wtf momentje
Mijn vrouw is van Ledegem en zij en haar broer eten dat ook heel graag 🤮
Zij bakken het wel zodat het krokant wordt.
 
dit
was gewoon een aflevering van 'Iedereen Beroemd' met Tom Waes imo
Maar dat is toch ook leuk programma?
maar snap het: Reizen Waes is het niet, meer Reizen Waes Corona edition als titel of Reizen Waes Light
 
Mijn vrouw is van Ledegem en zij en haar broer eten dat ook heel graag 🤮
Zij bakken het wel zodat het krokant wordt.
Werkelijk walgelijk :p

En dat die mens dag nog als typisch west-Vlaams probeerde te verkopen. Dus eigenlijk zeg je dat west-Vlamingen rare snuiters zijn.
 
En dat die mens dag nog als typisch west-Vlaams probeerde te verkopen. Dus eigenlijk zeg je dat west-Vlamingen rare snuiters zijn.
muskusratten in Oost-Vlaanderen (Lokeren?) en vlaaien in Limburg staan toch op hetzelfde niveau.
 
Terug
Bovenaan