ÉÉN Reizen Waes: Vlaanderen

muskusratten in Oost-Vlaanderen (Lokeren?) en vlaaien in Limburg staan toch op hetzelfde niveau.
wut? wat is er mis met Limburgse Vlaaien?
Mja, is dat niet een beetje de Clou van Reizen Waes?
Ik bedoel, Noord-Korea bezoeken, of een reis door narco-gebied in Mexico, of bezoek bij inheemse stammen in Vanuatu... Dat zit er ook niet zomaar in voor de doorsnee Vlaming.
Natuurlijk, mijn reactie was dan toch ook op de post boven me die zei dat er 6000 dingen te doen waren. De helft is niet te voor de `average joe`. Daarmee dat ik ook verwees naar vlaanderenvakantieland om uw ideeen te halen. Die gaan meer haalbaar zijn.
 
Buiten dat er van die 6400 een groot deel is waar er voor de doorsnee vlaming geen kans in zit om dat te doen. Meevaren om naar een wrak te duiken? Bootje varen met een gids van 100 (RIP trouwens)? Even binnen springen bij Willem Vermandere? Vergeet het maar.
Bwa, even Googlen en je vindt direct een aantal charterboten waarmee je het kan doen. Maar dan heb je wel best al de nodige duikervaring. En aangezien Tom Waes van opleiding onderwaterlasser is had hij die al achter de rug.
En als je het adres van Willem Vermandere kent, kun je toch ook gaan bellen... (hoewel die mens dat mss niet zo graag zal hebben)
Ik zie niet in waarom dit voor de meeste mensen niet haalbaar is?
 
De helft van die 6.400 tips zullen ook in het genre geweest zijn:
- "Firmin achter de hoek pijpt de ganse dag op het bankske aan het water en zwaait nr elke voorbijganger"
- "Rosalie van de beenhouwer spaart doodsprentjes en heeft er zeker 5.000 liggen"
- "Hier is een schoon bos"
- "Op de hoek van het marktplein staat een oorlogsmonument vr de 3 gevallen soldaten in ons dorp"

Echt verrassend kan je toch niet meer uit de hoek komen. Een herhaling van Vlaanderen Vakantieland was goedkoper geweest idd. Ik mis weeral niets met niet te kijken.
 
De helft van die 6.400 tips zullen ook in het genre geweest zijn:
- "Firmin achter de hoek pijpt de ganse dag op het bankske aan het water en zwaait nr elke voorbijganger"
- "Rosalie van de beenhouwer spaart doodsprentjes en heeft er zeker 5.000 liggen"
- "Hier is een schoon bos"
- "Op de hoek van het marktplein staat een oorlogsmonument vr de 3 gevallen soldaten in ons dorp"

Echt verrassend kan je toch niet meer uit de hoek komen. Een herhaling van Vlaanderen Vakantieland was goedkoper geweest idd. Ik mis weeral niets met niet te kijken.
Das voor op een ander uur
 
Deze aflevering nogal weinig inhoud en veel opvulling. Van plek naar plek rijden en daar dan hoop en al twee minuten iets over zeggen.
Muskusrat zag er wel zeer lekker uit.
 
lol, Oosteeklo kwam er ook in. (enige stukje dat ik gezien heb). Man, hier valt nu toch echt niets te gebeuren: nen achterpoot van een varken als gerecht. Precies of dat zo iets bijzonder was. Dat zwierde ze vroeger toch standaard in de erwtensoep?
 
lol, Oosteeklo kwam er ook in. (enige stukje dat ik gezien heb). Man, hier valt nu toch echt niets te gebeuren: nen achterpoot van een varken als gerecht. Precies of dat zo iets bijzonder was. Dat zwierde ze vroeger toch standaard in de erwtensoep?
Plus was die man al niet gepasseerd in Zelfde Deur, 20 jaar later?
 
Al geluk dat ik graag naar Tom Waes zie en luister want anders had ik al lang afgehaakt, waar de Wesley is opgegroeid of een bezoek aan de langste sigaar interesseert mij dan ook geen hol.
 
Er zijn in Oost-Vlaanderen nu toch echt wel wat leukere dingen te doen dan dat? Ik vond dat er nogal minachtend gedaan werd over de provincie. De Vlaamse Ardennen hebben bijvoorbeeld prachtige plakjes.
 
"Ik heb mijn kruisbanden gescheurd en mag niets meer doen"

Springt en loopt als een malle als Klankman Somers de competitie wint :laugh:
 
Moet wel zeggen dat ik sinds gisteren wel eens een keer muskusrat wil proberen. :unsure:
Varkenspoten en -darmen mogen ze houden.
 
Nee, er is idd niet veel aan.
volgende is wsl Antwerpen, Vl-Brabant,Limburg,.. ? no thx, heb het wel gezien nu na 2 afleveringen
Ze laten gewoon wat bekende koppen aan het woord om volk te laten kijken
Martin Heylen (zelfde deur, 20 j later) > OostEeklo ? ik ben ook van het Meetjesland dus ik ken de streek wel, al woon ik net op de rand met Gent. Maar in OostEeklo is echt geen hol te beleven.
Sonck (Container cup) > Ninove ? Pollareberg? in Oost-Vlaanderen zijn er toch veel meer van die mooie 'uitzichten' hoor.
Kobe Desramault > ff zijn Gents restaurant promoten
 
De zomerreeks van het VRT journaal vond ik persoonlijk wat leuker qua tips: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/tag/de-steenweg/
Reizen Waes is eerder opzoeken wat Tom "helemaal maf" vindt. Ik geloof dat zijn dikke mappen eigenlijk veel leuke tips bevatten, sommige van "Iedereen Beroemd" of "Afrit 9" gehalte, maar kleine parels zijn er genoeg in het land die hij wss veel te stoffig vindt qua spektakel.

Het is blijkbaar de bedoeling om een (on)smakelijke delicatesse per provincie te vinden, vraag me af wat Antwerpen te bieden heeft.
 
Terug
Bovenaan