ÉÉN Reizen Waes: Vlaanderen

Al geluk dat ik graag naar Tom Waes zie en luister want anders had ik al lang afgehaakt, waar de Wesley is opgegroeid of een bezoek aan de langste sigaar interesseert mij dan ook geen hol.
Jammer dat Guy D'Haeseleer niet aan bod kwam.

In Ninof valt er eigenlijk niks te beleven buiten de Maxi Carrefour.
 
Ik ben toch aangenaam verrast door dit seizoen.

Die muskusrat eten is op zich niet zo vreemd. Leek heel fel op 'cui' (cavia), wat een vrij normaal gerecht is in Peru. Liever dat dan zo orgaanvlees eerlijk gezegd.
 
Ik vind zowel Tom als Wesley fijne personen dus het stoorde mij niet op de moment zelf. Maar heeft die nu echt een werf en een veld laten zien? Hoe kan dat in godsnaam de selectie halen voor de parels van een hele provincie:)
 
Er zijn in Oost-Vlaanderen nu toch echt wel wat leukere dingen te doen dan dat? Ik vond dat er nogal minachtend gedaan werd over de provincie. De Vlaamse Ardennen hebben bijvoorbeeld prachtige plakjes.
Vond ik ook. Gent hebben ze helemaal gepasseerd (behalve die kok zijn keuken) wegens "te toeristisch"
Maar bootje varen op de Brugse reien kon dan wel.
Benieuwd naar Antwerpen morgen, de stad van Tom zelf...
 
Wellicht weer eerst een verplichte bv, dat hoort er toch absoluut niet bij vind ik.

Waar woont Jeroen Meus, ik zie die nog de bv zijn van zijn provincie.
 
Ik ben niet objectief maar als je het stuk Kempen ziet ben ik toch weer op slag verliefd. Wat een streek wat een streek.
 
Goh, saai is een groot woord. Ik zou eerder voor "gezapig" kiezen. Het heeft iets dat je meer zou omschrijven als gezellig dan echt boeiend. Op zich is het dus nog genietbare tv. Tijs Vanneste blijft een sympathieke pe trouwens.
 
Vond ik ook. Gent hebben ze helemaal gepasseerd (behalve die kok zijn keuken) wegens "te toeristisch"
Maar bootje varen op de Brugse reien kon dan wel.
Benieuwd naar Antwerpen morgen, de stad van Tom zelf...
In Brugge met een oude man bootje varen.
In Antwerpen met een oude man rond fietsen.

Hij zal in Gent gewoon geen oude mens gevonden hebben om hem rond te leiden zeker?
 
Dat kanaal waar die twee aan het ronddobberen waren is hier op een boogscheut vandaan. Ideetje voor in de zomer: bootje varen met een bak Orval.
 
Zeer veel aandacht voor de Kempen, terwijl hij de Vlaamse ardennen in Oost-Vlaanderen links liet liggen en zich beperkte tot enkele gehuchten waar niets te zien is.
 
Die slinger was wel fijn om te zien, voor de rest weinig verrassends.

Het eten was deze keer Joods, dus geen onsmakelijk tafereel van 't Stad. Nu vond ik Jeroen Meus wel beter in Goed Volk, dat zenden ze van tijd tot tijd nog een keer uit: https://www.een.be/goed-volk/aflevering-5-de-chassidische-joden-van-antwerpen

En volgende week komt daar al een Limburgse vlaai in beeld 😅

Ik was nu eigenlijk wel benieuwd naar "den draad" van de joden die rond heel Antwerpen-stad zou lopen, maar dat laat men dan weer niet zien natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan