ÉÉN Reizen Waes: Vlaanderen

Al die mensen in Molenbeek die zeggen "hier zijn geen problemen, het is de media", dat is volgens mij gewoon een deel van het probleem. (=ontkenning)

Hij had beter met die overjaarse hippies in da bos 's nachts door Molenbeek gelopen.
Dat was pas televisie geweest.
Of met hen groenten & fruit gaan kopen.
"Dat is misschien goedkoper, maar is dat wel bio? Want ik ben echt een natuurmens he."
 
Die tocht door de riolen, of urbex door die ongebruikte metrostations zou ook wel boeiender geweest zijn dan die druïdes.
 
Al die mensen in Molenbeek die zeggen "hier zijn geen problemen, het is de media", dat is volgens mij gewoon een deel van het probleem. (=ontkenning)
da's een beetje een tweezijdig mes hoor, zowel ontkenning van de bewoners-kant, als opblazen door media.
Die tocht door de riolen, of urbex door die ongebruikte metrostations zou ook wel boeiender geweest zijn dan die druïdes.
"maar we zijn geen re-enacters he" shut up, karen.


eigenlijk viel het mij vooral op dat Waes niet echt bekend is met zijn eigen land? Oost-Vlaanderen: daar rijdt ge door op weg naar de zee. Provincie Antwerpen: da's parking, enkel 't stad telt. Vlaams-Brabant: daar kan ik geen gezicht op plakken. Brussel: daar kom ik niet, buiten de AB en de VRT.

vreemd eigenlijk, voor iemand die heel de wereld gezien heeft.
 
Het feit alleen al dat Molenbeek de naam heeft van onveilig te zijn zegt al genoeg. Het "gerucht" komt van ergens.
Dat een bewoner met buitenlandse roots dit zo niet ervaart is dan ook niet abnormaal. In de meeste gevallen zullen zei ook wel met rust gelaten worden.
 
Het feit alleen al dat Molenbeek de naam heeft van onveilig te zijn zegt al genoeg. Het "gerucht" komt van ergens.
Dat een bewoner met buitenlandse roots dit zo niet ervaart is dan ook niet abnormaal. In de meeste gevallen zullen zei ook wel met rust gelaten worden.

Ik heb daar een 10-tal jaar geleden gewoon en ben moeten verhuizen door racistisch geweld en constante belaging.

Als blanke is het daar niet fijn vertoeven en dat is zeker niet de schuld van de doorsnee bewoner daar, die vallen best mee. Maar er zit daar een hardleerse groep krapuul die elke vrouw lastig vallen (mijn vriendin kon niet alleen van de metro tot mij wandelen) en u proberen intimideren.
Politie probeert daar wel tegen op te treden maar het is daar dweilen met de kraan open.
 
da's een beetje een tweezijdig mes hoor, zowel ontkenning van de bewoners-kant, als opblazen door media.

"maar we zijn geen re-enacters he" shut up, karen.


eigenlijk viel het mij vooral op dat Waes niet echt bekend is met zijn eigen land? Oost-Vlaanderen: daar rijdt ge door op weg naar de zee. Provincie Antwerpen: da's parking, enkel 't stad telt. Vlaams-Brabant: daar kan ik geen gezicht op plakken. Brussel: daar kom ik niet, buiten de AB en de VRT.

vreemd eigenlijk, voor iemand die heel de wereld gezien heeft.
Ik heb ook al de chance gehad om veel verre reizen te doen, en heb identiek hetzelfde voor :p

Denk dat er veel Belgen zijn die hun eigen land niet zo goed kennen (cfr. die vrouw bij de bakkerij in Limburg die nog nooit in haar leven in Antwerpen was geweest).

Ik heb wel zin om daar eens verandering in te brengen, gewoon door wat meer weekend uitstapjes ofzo :)
 
Ik heb daar een 10-tal jaar geleden gewoon en ben moeten verhuizen door racistisch geweld en constante belaging.

Als blanke is het daar niet fijn vertoeven en dat is zeker niet de schuld van de doorsnee bewoner daar, die vallen best mee. Maar er zit daar een hardleerse groep krapuul die elke vrouw lastig vallen (mijn vriendin kon niet alleen van de metro tot mij wandelen) en u proberen intimideren.
Politie probeert daar wel tegen op te treden maar het is daar dweilen met de kraan open.
Ik kan het mij echt inbeelden hoe het daar écht aan toe gaat, ik verschiet hier totaal niet van.
De meeste kennen Tom Waes en het is een zeer joviale en aangename persoon. Die zullen ze denk ik niet rap lastig vallen ook.
 
Fietsen door Bxl... Continu over de zebrapaden fietsen, tgoede voorbeeld geven (y)
Die druides achja... de grone rand van Brussel laten zien zeker.
Was beetje cliché maar bon, heel de reeks was beetje zo. Zien of de reeks over NL anders gaat zijn.
 
Ik kan het mij echt inbeelden hoe het daar écht aan toe gaat, ik verschiet hier totaal niet van.
De meeste kennen Tom Waes en het is een zeer joviale en aangename persoon. Die zullen ze denk ik niet rap lastig vallen ook.

Zou Tom Waes zo gekend zijn bij de inwoners van Molenbeek? Is die überhaupt gekend in het andere landsdeel, want ik ken ook niemand van op de Franstalige televisie. Diegene die hem daar kenden waren uit Gent en Willebroek.
 
Zou Tom Waes zo gekend zijn bij de inwoners van Molenbeek? Is die überhaupt gekend in het andere landsdeel, want ik ken ook niemand van op de Franstalige televisie. Diegene die hem daar kenden waren uit Gent en Willebroek.
Goh ja, eerlijk gezegd zou ik het niet weten. Zou idd misschien wel kunnen dat hij aan Franstalige kant niet echt bekend is, maar die ene vrouw kende hem toch al.
 
"Vlaams-Brabant is een 'nieuwe' provincie en daarom weten we er zo weinig over en is er iets te zien..." :rolleyes:
Het Hertdogdom Brabant behoort samen met het Graafschap Vlaanderen tot de historische gebieden die de bakermat gelegd hebben voor onze cultuur en folklore hier.

Akkoord, heel het stuk ten Noord-Westen van Brussel is saai (Asse, Opwijk, Londerzeel, ...) Maar Vlaams-Brabant is er verdorie historisch gezien een van de mooiste provincies van België.

Als hij er dan toch per se graag human interest in steekt, had hij beter iets getoond over de verfransing van de Vlaamse rand rond Brussel.
Vlaams-Brabant is een geweldige provincie. Dichtbij de enige metropool in België met het Hageland, Pajottenland en de Brabantse Kouters als achtergrond voor een (relatief) groene gordel rond Brussel. Je kan in Meise wandelen door de velden tegelijkertijd de skyline van Brussel bekijken. Vanuit een boerengat als Schepdaal sta je op 15 minuten in het centrum van de hell hole Molenbeek ;). Je hebt er dorpen die echt met grandeur zijn aangelegd zoals Tervuren. En omhoog gevallen provinciesteden met overpriced vastgoed zoals Leuven :)

Ik vind Asse, Opwijk, Londerzeel, ... nu niet bepaald de meest saaie uithoek van Brabant. Die twijfelachtige eer gaat naar Tienen, Landen, Zoutleeuw :)
 
Op een licht glooiend landschap (en het Kravaalbos dat merendeel in Asse en Aalst ligt) na is er in Opwijk nu niet echt veel te zien. In Londerzeel is er voor zover ik weet zelfs nog minder te zien (Kasteel Diepensteyn aan de Palm misschien) of te doen (meerdere DIW sketches met Luc Haekens dan weer wel). Source: wonen in Opwijk en gaan bouwen in Londerzeel.

Is gaan fietsen de kanten van Kobbegem / Relegem en de Romeinsebaan in Brussegem/Ossel richting Meise op is wel eens de moeite om vanaf de heuvels een relatief ongerept uitzicht te hebben op het Atomium, de basiliek van Koekelberg en nog wat gebouwen van de skyline van Brussel in de verte. Daar staan trouwens ook een (of zelfs meerdere) wijngaarden op die heuvels met zicht op Brussel.

De zuidkant van Brussel zoals Beersel en Dworp zijn imo wel mooier.
 
Terug
Bovenaan