ÉÉN Reizen Waes: Vlaanderen

Precies een aflevering van Man Bijt Hond. Met al die human interest stukjes.

Het is toch een reisprogramma? De originele insteek is dat hij landen of gebieden opzoekt waar nauwelijks/weinig toerisme is en om zo verrassend uit te hoek te komen. Moeilijk in Vlaanderen. Maar moet je daarom gewoon op bezoek bij mensen gaan en dingen doen die een toerist in Vlaanderen nooit zal kunnen of willen doen?
PS. Is zijn Frans te slecht dat hij zich beperkt tot Vlaanderen?

Om iets over mijn eigen land te ontdekken, kijk ik dan veel liever Arnout Hauben die ergens naar toe wandelt. Interessanter, en ook gewoon meer oprechte televisie.
 
Precies een aflevering van Man Bijt Hond. Met al die human interest stukjes.

Het is toch een reisprogramma? De originele insteek is dat hij landen of gebieden opzoekt waar nauwelijks/weinig toerisme is en om zo verrassend uit te hoek te komen. Moeilijk in Vlaanderen. Maar moet je daarom gewoon op bezoek bij mensen gaan en dingen doen die een toerist in Vlaanderen nooit zal kunnen of willen doen?
PS. Is zijn Frans te slecht dat hij zich beperkt tot Vlaanderen?

Om iets over mijn eigen land te ontdekken, kijk ik dan veel liever Arnout Hauben die ergens naar toe wandelt. Interessanter, en ook gewoon meer oprechte televisie.
Nagel op de kop. Het is inderdaad gewoon human interest geworden i.p.v. een reisprogramma.

Het gaat over de oude man die met bootjes vaarde in Brugge, de 4 zussen die taart eten, de oude kleinkunstenaar, de familie die nog in Doel woont enz.
Het gaat niet over: waar kan ik in eigen land eens een uitstap maken waar ik nog nooit geweest ben.
 
Het programma is inderdaad eerder human interest. Kijkt wel lekker weg op een zondagavond maar toch ontbreekt er iets...

Ik vind het ook een echte gemiste kans is om enkel Vlaanderen aan te doen. Ik had eigenlijk heel graag de Waalse provincies leren kennen.
 
Het programma is inderdaad eerder human interest. Kijkt wel lekker weg op een zondagavond maar toch ontbreekt er iets...

Ik vind het ook een echte gemiste kans is om enkel Vlaanderen aan te doen. Ik had eigenlijk heel graag de Waalse provincies leren kennen.

Het is provincie per provincie dus Wallonië volgt misschien nog in de komende weken, of werd ergens vermeld dat volgende week de laatste aflevering zou zijn?
 
Het is provincie per provincie dus Wallonië volgt misschien nog in de komende weken, of werd ergens vermeld dat volgende week de laatste aflevering zou zijn?
Het noemt "Reizen Waes: Vlaanderen", dus nee.

Misschien dat ze dit jaar "Reizen Waes: Wallonië" opnemen als we nog altijd met veel reisbeperkingen zitten :p
 
Het grootste verschil met zijn eerdere programma's vormt het ontbreken van een lokale gids die hem normaal de suggesties geeft. Tom geeft soms ook wat aan van wat hij links en rechts heeft gehoord, maar de gidsen vormen een belangrijk onderdeel om sites te ontdekken.

Als Tom zelf moet kiezen in die dikke kaften gaat hij eerder voor wat "maf" of "ongelooflijk" is. Die lokale BV's vallen ook wat uit de boot, da's pure vulling. Lokale TV-zenders hebben wel wat reclame gemaakt voor weekendtrips maar da's natuurlijk meer toned down.

Er zijn niet veel afleveringen meer over. We gaan nog Vlaams Brabant en Brussel zien en dan is er die verplichte compilatie-aflevering waar niemand iets aan heeft behalve Tom zelf. Daarin zien we die gigantische sigaar, de zelfgemaakte tank en de indrukwekkende slinger. Wallonië wordt helemaal overgeslagen aangezien de oproep van Tom Waes over tips in Vlaanderen ging.

De volgende reeks gaat over Nederland (die komt wss pas na de Nederlandse première op de Vlaamse zenders). Het kan zijn dat die wat leuker was omdat Tom als "onwetende Belg" daar kan rondlopen met een lokale gids. Helaas zal die wel wat pikken van Geubels en de Hollanders, dus erg origineel kan je het niet noemen (het speelt wss ook wat in op de Nederlandse stereotypes over Belgen).
 
Dat is nu al 3 seizoenen dat mensen hier komen klagen dat het geen écht reisprogram meer is. Hallo 🤣

Reizen Waes is geen reisprogramma in de zin van 'we tonen toeristische hotspots', maar dat wil toch niet zeggen dat het puur human interest moet worden?
 
Toms tips voor Limburg: https://www.een.be/reizen-waes/toms-tips-voor-limburg

Voor het mijnverleden wordt gewoon doorgelinkt naar de toeristische pagina van Genk waar natuurlijk de focus ligt op natuur en het industrieel erfgoed. Fietsen fietsen.
Geen wandelingen door de cités waar Tommeke angst zou krijgen zonder begeleiding van 4 cité-jongeren.:rolleyes:

Verder moet je in Limburg gaan bidden met de Sikhs, daarna naar de hoeren en even op kracht komen met een stuk Limburgse vlaai. En dan terug gaan bidden met een motorbende.
Oei, we zijn precies iets vergeten, snel Freddy met de drone terugsturen voor wat luchtbeelden te schieten van de natuur.
 
Reizen Waes is geen reisprogramma in de zin van 'we tonen toeristische hotspots', maar dat wil toch niet zeggen dat het puur human interest moet worden?
ik denk dat je dit eerder als een spinoff moet zien? gewoon een feel-good programma gemaakt in "de duistere tijden die corona meebrengt"

het is duidelijk iets anders dan de gewonen Reizen Waes, zelfs tov die laatste in Tokyo.
 
Dat item van die honden was op zich nog wel "interessant", maar heeft toch weinig met de insteek van het programma te maken.

Dat was gewoon één persoon die toevallig in de Limburgse bossen met z'n honden gaat trainen, het is niet dat hondensleeën een fenomeen is in Limburg.

En waarom zitten er altijd van die stereotiepe Limburgers in. Zoals die bakkersvrouw die (ondanks ze de 40 toch al wel gepasseerd was volgens mij) op een zangerige toon liet weten dat ze nog nooit van haar leven in Antwerpen was geweest.
En ze had Tom Waes ook nog nooit gezien precies.
 
Ik vond die honden tof en de Sikhs (hoe zot ik het persoonlijk ook mag vinden) ook wel maar ik heb niet de indruk dat ik Limburg een provincie waar ik echt niet zoveel van weet, nu beter ken... .
 
En ze had Tom Waes ook nog nooit gezien precies.
Haha ja die vrouw vond ik ook straf. Dat ge als limburger misschien niet vaak in bv. Antwerpen komt, dat is logisch, maar dat ge er nog nooit in uw leven geweest zijt? Vreemd :p

Ik begon direct te denken: in welke (grotere) steden ben ik nog niet geweest in België. En dat is dan bv. Kortrijk, Sint-Niklaas, en vooral een aantal Waalse steden (Bergen, Charleroi enzo).
 
Toms tips voor Limburg: https://www.een.be/reizen-waes/toms-tips-voor-limburg

Voor het mijnverleden wordt gewoon doorgelinkt naar de toeristische pagina van Genk waar natuurlijk de focus ligt op natuur en het industrieel erfgoed. Fietsen fietsen.
Geen wandelingen door de cités waar Tommeke angst zou krijgen zonder begeleiding van 4 cité-jongeren.:rolleyes:

Verder moet je in Limburg gaan bidden met de Sikhs, daarna naar de hoeren en even op kracht komen met een stuk Limburgse vlaai. En dan terug gaan bidden met een motorbende.
Oei, we zijn precies iets vergeten, snel Freddy met de drone terugsturen voor wat luchtbeelden te schieten van de natuur.
Ge kunt altijd gaan pompernollen op de chaussée hé!
 
Hij had perfect zijn vlaai-moment in Kanne kunnen komen doen. Dan had hij een mooi verhaal over de rijstpap die in de grotten wordt bewaard en had hij in ene weg de grotten kunnen laten zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Hij had perfect zijn vlaai-moment in Kanne kunnen komen doen. Dan had hij een mooi verhaal over de rijstpap die in de grotten wordt bewaard en had hij in ene weg de grotten kunnen laten zien.
Nog iets wat prachtig is. Daar worden toch ook champignons gekweekt of niet? Daarnaast is daar toch ook de Mosasaurus gevonden. Of ben ik mis?
 
Nog iets wat prachtig is. Daar worden toch ook champignons gekweekt of niet? Daarnaast is daar toch ook de Mosasaurus gevonden. Of ben ik mis?
Champignons wel, maar de Mosasaurus is in Sint Pieter (Maastricht) gevonden dacht ik.
 
Hij had perfect zijn vlaai-moment in Kanne kunnen komen doen. Dan had hij een mooi verhaal over de rijstpap die in de grotten wordt bewaard en had hij in ene weg de grotten kunnen laten zien.
Inderdaad ja, echt een goeie bakker ook daar.
Ik ben al bij veel bakkers geweest, maar dat is echt een van de beste, zo niet de beste waar ik al geweest ben.
 
Hij had perfect zijn vlaai-moment in Kanne kunnen komen doen. Dan had hij een mooi verhaal over de rijstpap die in de grotten wordt bewaard en had hij in ene weg de grotten kunnen laten zien.
En in Zichen-Zussen-Bolder is geloof ik ook een cafétje uit de oude tijd, van waar achter een klein deurtje ook via een tunnel de mergelgrotten ingegaan kan worden. Ik geloof dat ze daar vroeger ook rondleidingen deden.

Een paar km verder dan Kanne heb je wel de Neanderthalersite (133k-40k jaar geleden). Verre van spectaculair maar eenvoudig en snel mee te pikken.

Gaan kajakken op de Maas vlak langs de wilde paarden en runderen, en ene trappist gaan drinken bij Rudi in Herbricht is ook tof trouwens. :p
 
Terug
Bovenaan