Reizen Waes: wereldsteden

ÉÉN Reizen Waes: wereldsteden

Dat kanaal levert wel iets op maar niets zo goedkoop als enkele leningen en bouwfirma's uit China.

Wat de afleveringen betreft toch maar zwak, compleet onsamenhangend geheel van anecdotes en ik weet niets meer over Caïro.
Mij heeft Egypte, en dus ook Caïro, altijd geboeid (geschiedkundig enzo). Maar na deze aflevering zegt het mij niets meer precies :sarcastic:
 
Mij heeft Egypte, en dus ook Caïro, altijd geboeid (geschiedkundig enzo). Maar na deze aflevering zegt het mij niets meer precies :sarcastic:
Same. Begon goed met de piramides maar daarna was mijn interesse ook direct weg om ooit naar Cairo te gaan.
Wat boeit mij als mogelijke toerist nu dat daar ene op zijne toren naar de duiven ligt te fluiten en te zwaaien…
 
Mij heeft Egypte, en dus ook Caïro, altijd geboeid (geschiedkundig enzo). Maar na deze aflevering zegt het mij niets meer precies :sarcastic:

Same. Begon goed met de piramides maar daarna was mijn interesse ook direct weg om ooit naar Cairo te gaan.
Wat boeit mij als mogelijke toerist nu dat daar ene op zijne toren naar de duiven ligt te fluiten en te zwaaien…

Ik ben niet meer geïnteresseerd sinds "An Idiot Abroad" in Egypte. (serie is een aanrader trouwens)

edit: die hele aflevering staat op youtube trouwens
 
Laatst bewerkt:
Vrij bizar toen die vrouw hun meenam naar haar 'huis'. ( openbaar stort )
Nu ja als zo een wereldstad er nog niet in slaagt om aan openbare afvalophaling te doen weet je wel op welk niveau Egypte hangt.
Nooit de intentie gehad om naar Egypte te gaan en deze aflevering zegt me al genoeg.
 
Vrij bizar toen die vrouw hun meenam naar haar 'huis'. ( openbaar stort )
Nu ja als zo een wereldstad er nog niet in slaagt om aan openbare afvalophaling te doen weet je wel op welk niveau Egypte hangt.
Nooit de intentie gehad om naar Egypte te gaan en deze aflevering zegt me al genoeg.

Nochtans is de Oud Egyptische cultuur fantastisch maar ik denk dat je best het toeristenbusje neemt want Tom Waes heeft echt geen reclame gemaakt voor de hoofdstad.

Ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat in een stad waar 25 miljoen mensen wonen niets interessanters te vinden is dan een duivenmelker, vreemd massage salon en een vuilnisbelt.
 
Nochtans is de Oud Egyptische cultuur fantastisch maar ik denk dat je best het toeristenbusje neemt want Tom Waes heeft echt geen reclame gemaakt voor de hoofdstad.

Ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat in een stad waar 25 miljoen mensen wonen niets interessanters te vinden is dan een duivenmelker, vreemd massage salon en een vuilnisbelt.
Je vergeet nog dieje vent van de overheid met z'n ingestudeerd praatje over het nieuwe stadsdeel waar 'iedereen' welkom is.
 
Caïro heeft inderdaad een vrij uniek systeem van vuilnisophaling, dat ze daar naartoe gaan en het een beetje toelichten vond ik eigenlijk een van de weinige positieve dingen aan die aflevering.Ook het feit dat ze daar een nieuwe stad zijn aan't zetten terwijl Jan met de pet fijn lekker kan blijven zitten in de miserie was wel interessant, en het feit dat duiven houden deel uitmaakt van de cultuur vond ik ook nog echt cava, niet om zo lang op in te gaan maar het is inderdaad een vreemde Noord-Afrikaans subcultureel fenomeen.

Het is vooral de manier waarop, het bezoek aan dat massagesalon, de moraalles op het einde, een beetje ronddolen door de pyramiden zonder enige context of duiding dat voor mij had mogen wegvallen. Enfin, het is niet aan mij besteed en ik ga mij zeker niet nog eens drie kwartier zitten opnaaien bij een volgende aflevering :smile:
 
Had da van die vuilnisophaaldienst in Caïro al eens eerder gezien. Beetje geërgerd aan Waes die zo overdreven moet aangeven dat het stinkt. En tegen die dame dat ie dacht dat ze naar haar thuis gingen. Anyway … ze zouden een meme moeten maken als ze die vader interviewen met zijn 3€ per dag om 12u vuilnis te sorteren, met zijn katrol door het raam 15m diep, en dan het volgende beeld. “DA IS WA IK NA BEDOELDE MET LINTBEBOUWING!”
 
Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je? Is er ginder niet net meer stabiliteit gekomen sinds Morsi verdreven is.

Ik vond het stuk over dat nieuw stadsdeel ook nogal gekleurd, Egypte zonder meer afschilderen als een dictatuur.
Hoe kunt ge zelfs maar denken dat Egypte geen dictatuur is. Sisi heeft de macht genomen nadat de democratisch verkozen moslimbroeders aan de macht zijn gekomen. Dat is gewoon een Junta daar.
 
Ik wil wel eens weten wat een gemiddeld huis kost ik die nieuwe stad. Zeker als je weet dat er vele werken aan €5 / €10 per dag
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Helaas, zoals gevreesd zagen we nauwelijks iets van Londen, enkel in het begin was er iets en tussendoor enkele seconden. Het einde was een fijne afsluiter maar het toeristische of Londen-specifieke was miniem.

Het voorstukje van Ulaanbatar is veelbelovend, zal de leukste zijn denk ik.
 
Neen , ook hier niet meer het programma dat het ooit geweest is , die formule werkt niet meer . In de vorige afl Caïro gewoon barslecht voorgesteld , een stad met zoveel geschiedenis . Zet daar wat Britse travelers , en je hebt daar een prachtdocumentaire , ook geschikt voor zondagavond .

En nu die Londen aflevering , van het ene oninteressante naar het anderen .. Bon wat is er nog de zondagavond buiten Reizen Waes en De Mol. Het tandwiel is af bij enkele bekende programma's .
 
Dat item over etiquette: in het vorig seizoen (Nederland) zat er toch ook al een gelijkaardig item bij die butlerschool? Niet echt origineel dus, al was het nu wel relevanter dan toen want toen was dat gewoon een random item, enkel omdat die school toevallig in die regio lag.
 
Dat item over etiquette: in het vorig seizoen (Nederland) zat er toch ook al een gelijkaardig item bij die butlerschool? Niet echt origineel dus, al was het nu wel relevanter dan toen want toen was dat gewoon een random item, enkel omdat die school toevallig in die regio lag.
Ik dacht direct hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan