Reizen Waes: wereldsteden

ÉÉN Reizen Waes: wereldsteden

Stuk met de massages overbodig, die duiven veel te lang uitgesponnen, afval interessant maar kon ook wat bondiger.
Ik word er helaas niet zo warm van.
Een gewone toeristische insteek had ik interessanter gevonden, daarvoor was het potentieel zeker aanwezig.
 
Stuk met de massages overbodig, die duiven veel te lang uitgesponnen, afval interessant maar kon ook wat bondiger.
Ik word er helaas niet zo warm van.
Een gewone toeristische insteek had ik interessanter gevonden, daarvoor was het potentieel zeker aanwezig.
Dit volledig. Niet het gevoel veel gezien te hebben van de stad.
 
Ik kijk hier toch ook maar zelden tv hoor. Dat moeten geëntertaind worden door BV's waar echt alles fake aan is daar kan ik mij zo aan ergeren. Ons tv-landschap zou al zeker beter af zijn zonder: Koen Wauters, Niels Destadbader, Yani, Dominique persoone en Andy peeleman. Aan vrouwelijke kant werken er maar 2 echt op mijn zenuwen : Laura Tesoro & Julie Vermeiren

Betreffende de aflevering van Tom Waes, ik vond het eigenlijk maar een korte- magere aflevering en een zeer raar einde? Wat hebben we nu eigenlijk van Cairo gezien: een massage salon, den afvalberg, een bouwwerf en de Fernand Costermans onder de duivenmelkers in Cairo. Ik ben zelf al verschillende keren in Cairo (wel het business gedeelte) geweest en er is echt wel meer te beleven, het is een van de meest culturele pareltjes ter wereld zelfs dit in combinatie idd met de piramides, De nijl, Toetanchamon musea , historische gebouwen etc.
 
Ik kijk hier toch ook maar zelden tv hoor. Dat moeten geëntertaind worden door BV's waar echt alles fake aan is daar kan ik mij zo aan ergeren. Ons tv-landschap zou al zeker beter af zijn zonder: Koen Wauters, Niels Destadbader, Yani, Dominique persoone en Andy peeleman. Aan vrouwelijke kant werken er maar 2 echt op mijn zenuwen : Laura Tesoro & Julie Vermeiren

Betreffende de aflevering van Tom Waes, ik vond het eigenlijk maar een korte- magere aflevering en een zeer raar einde? Wat hebben we nu eigenlijk van Cairo gezien: een massage salon, den afvalberg, een bouwwerf en de Fernand Costermans onder de duivenmelkers in Cairo. Ik ben zelf al verschillende keren in Cairo (wel het business gedeelte) geweest en er is echt wel meer te beleven, het is een van de meest culturele pareltjes ter wereld zelfs dit in combinatie idd met de piramides, De nijl, Toetanchamon musea , historische gebouwen etc.
Ochot ja, de Nijl. Afhankelijk van de bron de langste rivier ter wereld, levensader van 1 van de oudste beschavingen die onze wereld gekend heeft... Is die eigenlijk in beeld geweest?

Ik was ff tegelijk mijn was aant ophangen dus kan het mogelijk gemist hebben, maar wtf dat je daar zelfs geen minuut tijd aan besteed? "Nee toetertaal, toon daar nog maar wat meer van Jos!"
 
Ik kijk hier toch ook maar zelden tv hoor. Dat moeten geëntertaind worden door BV's waar echt alles fake aan is daar kan ik mij zo aan ergeren. Ons tv-landschap zou al zeker beter af zijn zonder: Koen Wauters, Niels Destadbader, Yani, Dominique persoone en Andy peeleman. Aan vrouwelijke kant werken er maar 2 echt op mijn zenuwen : Laura Tesoro & Julie Vermeiren

Betreffende de aflevering van Tom Waes, ik vond het eigenlijk maar een korte- magere aflevering en een zeer raar einde? Wat hebben we nu eigenlijk van Cairo gezien: een massage salon, den afvalberg, een bouwwerf en de Fernand Costermans onder de duivenmelkers in Cairo. Ik ben zelf al verschillende keren in Cairo (wel het business gedeelte) geweest en er is echt wel meer te beleven, het is een van de meest culturele pareltjes ter wereld zelfs dit in combinatie idd met de piramides, De nijl, Toetanchamon musea , historische gebouwen etc.
Mij leek het vooral een vuile en drukke stad, ja i know wereldstad = druk. Maar t’was toch wat té
 
Mij leek het vooral een vuile en drukke stad, ja i know wereldstad = druk. Maar t’was toch wat té

Cairo heeft een inwonersaantal van 9,54 miljoen (groot gebied dus). Ze zijn amper in verschillende gebieden geweest. Als je natuurlijk een reportage gaat maken in de vuilnisbelt van't stad en daar een duiven toren spot blijft alles natuurlijk vies he.

Trouwens zo'n beelden kan je ook van de uithoeken van Antwerpen, Brussel en Gent maken hoor. Uiteraard niet in die extreme maten maar dat de stad vuil is dat wel hoor.
 
Ik geef nu niet snel negatieve commentaar op TV programma's, want het is en blijft gewoon TV, maar ik vond dit toch ook wel vrij saai...
Is de duivensport écht het belangrijkste van de stad? Of is dat massagesalon echt typisch voor daar? Volgens mij heb je dit ook in Langemark-Poelkapelle.
 
Ik geef nu niet snel negatieve commentaar op TV programma's, want het is en blijft gewoon TV, maar ik vond dit toch ook wel vrij saai...
Is de duivensport écht het belangrijkste van de stad? Of is dat massagesalon echt typisch voor daar? Volgens mij heb je dit ook in Langemark-Poelkapelle.

In Langemark-Poelkapelle zijn Afghaanse en Palestijnse massagesalons straks booming business!
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Cairo heeft een inwonersaantal van 9,54 miljoen (groot gebied dus). Ze zijn amper in verschillende gebieden geweest. Als je natuurlijk een reportage gaat maken in de vuilnisbelt van't stad en daar een duiven toren spot blijft alles natuurlijk vies he.

Trouwens zo'n beelden kan je ook van de uithoeken van Antwerpen, Brussel en Gent maken hoor. Uiteraard niet in die extreme maten maar dat de stad vuil is dat wel hoor.
Ja, maar in het centrum en niet in de afvalstad. Voetpaden kennen ze daar precies ook niet
 
Wat hebben we nu eigenlijk van Cairo gezien: een massage salon, den afvalberg, een bouwwerf en de Fernand Costermans onder de duivenmelkers in Cairo. Ik ben zelf al verschillende keren in Cairo (wel het business gedeelte) geweest en er is echt wel meer te beleven, het is een van de meest culturele pareltjes ter wereld zelfs dit in combinatie idd met de piramides, De nijl, Toetanchamon musea , historische gebouwen etc.
Waes interesseert zich meer in personages en hij is zelden te zien in musea. Van een top 10 in een reisgids ziet hij er mss 2 van (zoals de pyramides).

Het voorstukje van Londen lijkt me minder interessant, hij doet dat schijnbaar zonder gids. En je ziet hem dus enkel binnen: in een boksclub, bij een zaal van een Queen memorabilia verzamelaarster, bij Lia Van Beckhoven voor haggis, in een fancy restaurant Britse etiquette en domino's leggen bij mensen uit de Caraiben. Er ontbreekt enkel nog een vlogger die alle chicken snack fastfood restaurants af gaat, da's ook iets Londens (maar niet noodzakelijk wat je op je todo lijst zet).

Dus daar verwacht ik volgende zondag bijna niks van de stad zelf te zien, in het persstukje staat Abbey Road en we zien dan 5 seconden Big Ben en London Bridge. Ik denk dat het de zwakste van de reeks zal zijn.
 
Dat nieuw megalomaan stadsdeel, met wat wordt dat eigenlijk gefinancierd? Brengt het Suezkanaal dan zoveel op?
 
Dat nieuw megalomaan stadsdeel, met wat wordt dat eigenlijk gefinancierd? Brengt het Suezkanaal dan zoveel op?

Als ge weet dat elk containerschip van een normale grootte een 700 a 800k euro “tol” betaalt en er 50 per dag passeren… Ja dus :unsure:
 
Gisteren ook gekeken. Typisch reizen waes he, het is eigenlijk geen reisprogramma maar wel human interest.

Wat ik geleerd heb is dat de politieke situatie met die el-Sisi ginder ook nog vonken gaat geven op termijn.
 
Voor mij echt 'thanks i hate it' tv van de bovenste plank, met dat gedeelte in het massagesalon als absolute kers op de taart. Echt zo'n typische vlaming die van toeten of blazen weet, nul interesse in het land/de mensen heeft en vervolgens de top 3 dingen op tripadvisor gaat doen als hij ergens toekomt en bij alles 'da's nu toch ongelofelijk he' zegt. Ene keer en nooit meer.
 
Laatst bewerkt:
Dat massagegedeelte vond ik maar onnozel en overbodig (de typische stoute jongetjeshumor van Waes) maar al bij al vond ik het nog wel een fijne aflevering. Gedeelte met die afvalverzamelaars vond ik wel boeiend. Londen ... dat is wel een wereldstad maar wat kan hij laten zien wat niemand anders voor hem heeft gedaan? Die keuze vind ik te braaf. Dan had hij beter Djakarta of Manilla gekozen.
 
Wat ik geleerd heb is dat de politieke situatie met die el-Sisi ginder ook nog vonken gaat geven op termijn.
Hoe bedoel je? Is er ginder niet net meer stabiliteit gekomen sinds Morsi verdreven is.

Ik vond het stuk over dat nieuw stadsdeel ook nogal gekleurd, Egypte zonder meer afschilderen als een dictatuur.
 
Hoe bedoel je? Is er ginder niet net meer stabiliteit gekomen sinds Morsi verdreven is.

Ik vond het stuk over dat nieuw stadsdeel ook nogal gekleurd, Egypte zonder meer afschilderen als een dictatuur.
Stabiliteit in die regio is spijtig genoeg vaak een teken dat er een leider is die de macht naar zich toe trekt. De beperking in ambtstermijnen heeft hij al laten aanpassen en heeft hij meer te zeggen over de rechterlijke macht en heeft het leger een belangrijkere rol.

Wat dit alles op het terrein voor de mensen zal betekenen is (voor mij) onduidelijk. Maar die nieuwe stad geeft mij toch de indruk dat de armen er niet op vooruit zullen gaan en ze focussen op de middenklasse en rijken.
 
Dat nieuw megalomaan stadsdeel, met wat wordt dat eigenlijk gefinancierd? Brengt het Suezkanaal dan zoveel op?

Dat kanaal levert wel iets op maar niets zo goedkoop als enkele leningen en bouwfirma's uit China.

Wat de afleveringen betreft toch maar zwak, compleet onsamenhangend geheel van anecdotes en ik weet niets meer over Caïro.
 
Hoe bedoel je? Is er ginder niet net meer stabiliteit gekomen sinds Morsi verdreven is.

Ik vond het stuk over dat nieuw stadsdeel ook nogal gekleurd, Egypte zonder meer afschilderen als een dictatuur.
Ja zie https://en.wikipedia.org/wiki/Abdel_Fattah_el-Sisi

bijvoorbeeld
According to Human Rights Watch, Sisi's government used torture and enforced disappearances against his political opponents and criminal suspects. Extrajudicial killings were committed by the military in its campaign against Wilayah Sayna, an ISIS affiliate in North Sinai. In addition to prosecutions, travel bans and asset freezes against human rights defenders, and repressive new legislations that threaten to kill the independent civil society.[99] The government is also responsible for arbitrary arrests and torture of children as young as twelve.[100]
En nu een 'nieuwe hoofdstad' bouwen met geavanceerde slimme camera's etc. om mensen in de mot te houden
 
Terug
Bovenaan