Reizen Waes: wereldsteden

ÉÉN Reizen Waes: wereldsteden

Heeft er niemand anders last van Tom/Sergio/Kurt/Axel moeheid? De Sergio zijne midlife crisis op tv, Kurt die straks nog De Snelste Pampertafel van Vlaanderen gaat presenteren en die andere twee quasi-bonkende binken die ook altijd maar reizekes doen.
Natuurlijk ben ik wel jaloers op die cushy carrières maar zijn er geen andere venten voor op tv? Tegen dat ze zestig zijn, gaan ze met een Segway op roadtrip (moto’s zijn al gedaan).
 
Heeft er niemand anders last van Tom/Sergio/Kurt/Axel moeheid? De Sergio zijne midlife crisis op tv, Kurt die straks nog De Snelste Pampertafel van Vlaanderen gaat presenteren en die andere twee quasi-bonkende binken die ook altijd maar reizekes doen.
Natuurlijk ben ik wel jaloers op die cushy carrières maar zijn er geen andere venten voor op tv? Tegen dat ze zestig zijn, gaan ze met een Segway op roadtrip (moto’s zijn al gedaan).
Ik heb er geen last van aangezien ik er ook niet naar kijk. Enkel Reizen Waes soms eens, maar ook geen last van hem. Met of zonder Segway.
 
't is nog Karen Vankadrie of Andy Peelman (waar ik na 5 minuten screentime al moeheid van heb) bvb, die letterlijk in élk panel-programma moeten zitten
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Heeft er niemand anders last van Tom/Sergio/Kurt/Axel moeheid? De Sergio zijne midlife crisis op tv, Kurt die straks nog De Snelste Pampertafel van Vlaanderen gaat presenteren en die andere twee quasi-bonkende binken die ook altijd maar reizekes doen.
Natuurlijk ben ik wel jaloers op die cushy carrières maar zijn er geen andere venten voor op tv? Tegen dat ze zestig zijn, gaan ze met een Segway op roadtrip (moto’s zijn al gedaan).
Er is geen moeheid zoals James Cooke-moeheid. Alhoewel ... zou het geen idee zijn om die eens naar Noord-Korea te sturen? :unsure:
 
Ik zie allang geen TV meer. Pure uitmelkerij. Die nieuwe van K3 gaan ze nu al zetten bij de jury van de voice actors.. Kind is juist uit de pampers :D
 
jongens beetje ontopic, moet hier geen discussie worden wie wel kabel-TV kijkt, of BV’s beu is…😅
 
Ik vind het probleem van zijn laatste 3 reeksen dat het opschoof naar pure human-interest en dat hij opvallende personages opzocht ipv te reizen. In het begin probeerde hij te zoeken naar interessante bezienswaardigheden maar dat lijkt helemaal weg.

In plaats daarvan krijgen we een groep mensen te zien die bezig zijn met een middeleeuws trebuchet, maar dat kon eerder waar in Vlaanderen geweest zijn. Dus ik vrees dat we de wereldsteden even in beeld zien en we dan verdwijnen in een klein tuintje of binnen een of ander huis waar je mag raden waar dat ergens ligt.

Ik zal het opnemen en er eens door skippen, kan ik de minder interessante delen overslaan.
 
De reden waarom het wat minder is, is omdat de locaties ook niet meer zo voor de verbeelding spreken, het concept wat minder verrassend overkomt en wat herhalingen/patronen in voorkomen, ook in wat Waes aantrekt in die landen/mensen. Soms is Waes verbaasd door iets, wat mij eigenlijk helemaal niet verbaasd. Maar goed, het is een TV-maker en op zich zijn het leuke programma's maar dan wel eerder de exotische bestemmingen. Daarom dat de Mongoolse bestemming me het meest interessant lijkt.

China en Japan waren ook wel interessant. Veel afleveringen uit de eerste seizoenen wel, ook al had het wel nog beter gekund soms. Pitcairn eilanden is inderdaad één van de leukste afleveringen die ik al gezien heb. Vl. en NL vind ik niet zo interessant, maar zal voor traditioneel Een/NPO-publiek misschien juist dan wel weer aantrekken. En de pandemie heeft misschien ook wel wat plannen gewijzigd natuurlijk, ook niet vergeten te vermelden (alsook het kostenplaatje van de reeks/besparingen -> waar sommigen hier over klagen).

Ik vind het probleem van zijn laatste 3 reeksen dat het opschoof naar pure human-interest en dat hij opvallende personages opzocht ipv te reizen. In het begin probeerde hij te zoeken naar interessante bezienswaardigheden maar dat lijkt helemaal weg.
Hangt een beetje samen met de algemene vibe/trend op Een de laatste tijd (geforceerd maatschappelijk relevant proberen zijn en geforceerd debat beïnvloeden - wat deels een taak van de omroep is dacht ik), daarom dat ik daar eigenlijk zelden nog naar kijk. Maar ik denk dat dat inderdaad het probleem is. En dat het natuurlijk ook gewoon ja tv is (knippen uit alles enzovoort). Dat moet je zeker altijd in je achterhoofd rekening mee houden. Jij bepaalt niet wat je ziet, zij bepalen wat je ziet. En dat moet je in je achterhoofd houden bij elke vorm v. media.
 
Laatst bewerkt:
Vlaanderen was omdat hij door corona niet kon reizen
Nederland was omdat de Nederlanders dat leuk vonden.

ik denk dat wereldsteden nu gewoon gaat zijn omdat die 2 meer dan genoeg kijkcijfers haalden
 
Ik ben aangenaam verrast door de eerste aflevering (Cairo). Het lijkt me grotendeels de verdienste van de lokale gidsen die de focus leggen op toeristische sites en een aantal mensen met een opvallende job of hobby die past in het verhaal van de stad.
 
Ik begon wat met tegenzin te kijken, want ik heb het niet zo met de persoon Tom Waes, maar ik vond het eigenlijk echt een boeiende aflevering.

Het deel rond die massages was uiteraard compleet overbodig en bracht me op het punt om het programma af te zetten, maar de rest vond ik wel goed gebracht. Het contrast tussen die afvalverwerking en die gigantische nieuwe stad was ook ongelofelijk. Ik besefte ook pas tijdens de aflevering hoe weinig ik eigenlijk ken van Egypte en Caïro.

Hopelijk gaan ze op deze manier verder, want het voorstukje van volgende week lokte nu niet meteen interesse op bij mij.
 
Wat een vuile stad Cairo, en als ze dan die afval flats bezoeken pfff, en hier in België doen ze moeilijk als je PMD zak niet het juiste kleur lintje heeft :D
 
Terug
Bovenaan