Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Zijn die redenen niet redelijk arbitrair? Ik heb collega's met Poolse roots die dat dan aanhalen als argument om naar Polen te gaan voor een familiebezoek en dan vanuit Polen een vlucht nemen naar een exotisch land voor een vakantie. Dat ging allemaal zonder al teveel problemen.
 
Hi iedereen, een vraagje. Reizen buiten EU blijft blijkbaar verboden tot na de zomer (eind September ergens). Nu mijn vrouw (afkomstig van Turkije) en ik hebben ons kind gekregen eind November. Door heel de situatie hebben haar ouders hun kleinkind nog niet kunnen zien, en mijn vrouw heeft haar ouders niet meer gezien van Januari 2020. Omdat de psychologische toestand van mijn vrouw hierdoor dieper en dieper wegzakt zijn we toch van plan deze zomer naar Turkije te gaan. De vraag is hoe. Wie heeft er ervaring met reizen buiten de EU en de controle (vb op Zaventem) daarop? Moeten we een trouwfeest van haar broer verzinnen (schoonbroer (vanuit mijn kand bekeken) is familie in tweede graad, dacht ik? dus dat zou kunnen)? Is het misschien makkelijker om via Dusseldorf te reizen en zal er daar minder controle zijn? Of moet ik naar Bulgarije vliegen en daar een auto huren richting Istanbul?
Alle hulp is welkom :) Merci!!
Heeft je vrouw geen dubbel paspoort ?Denk dat ze daarmee binnen mag , voor jou denk ik wel dat je achteraf in quarantaine moet. Het fijne weet ik ook wel niet, wel dat kennissen van ik in Augustus naar Oeganda gaan voor paar maand (zij is Oegandees , eigl is het verhaal hetzelfde maar Oeganda dan ipv Turkije)
 
Hi iedereen, een vraagje. Reizen buiten EU blijft blijkbaar verboden tot na de zomer (eind September ergens). Nu mijn vrouw (afkomstig van Turkije) en ik hebben ons kind gekregen eind November. Door heel de situatie hebben haar ouders hun kleinkind nog niet kunnen zien, en mijn vrouw heeft haar ouders niet meer gezien van Januari 2020. Omdat de psychologische toestand van mijn vrouw hierdoor dieper en dieper wegzakt zijn we toch van plan deze zomer naar Turkije te gaan. De vraag is hoe. Wie heeft er ervaring met reizen buiten de EU en de controle (vb op Zaventem) daarop? Moeten we een trouwfeest van haar broer verzinnen (schoonbroer (vanuit mijn kand bekeken) is familie in tweede graad, dacht ik? dus dat zou kunnen)? Is het misschien makkelijker om via Dusseldorf te reizen en zal er daar minder controle zijn? Of moet ik naar Bulgarije vliegen en daar een auto huren richting Istanbul?
Alle hulp is welkom :) Merci!!
Elke dag vertrekken er van op Zaventem vliegtuigen richting Turkije... Dus ik snap niet waarom je moet beginnen liegen.

Gewoon gaan en de regels van dat moment volgen als je terug komt.
 
Er zijn voor zover ik weet inderdaad geen problemen om buiten de EU te reizen. Enigste waar je rekening moet houden is of het land van bestemming toeristen uit Belgie binnenlaat.
 
systeem is zo lek als een zeef....

stel je wil naar spanje madrid (rood), maar land gewoon in een oranje zone (valencia bv), en ge neemt de trein naar madrid.
ge keert dan terug via valencia en gaf aan zogezegd daar te hebben verbleven .....
(voor zover reizen tussen regio's ini spanje zijn toegelaten, maar ook daar weer, wie gaat dat controleren)
 
systeem is zo lek als een zeef....

stel je wil naar spanje madrid (rood), maar land gewoon in een oranje zone (valencia bv), en ge neemt de trein naar madrid.
ge keert dan terug via valencia en gaf aan zogezegd daar te hebben verbleven .....
(voor zover reizen tussen regio's ini spanje zijn toegelaten, maar ook daar weer, wie gaat dat controleren)
Proficiat, en dan heb je iedereen in de zak gezet.
Of je doet het gewoon fatsoenlijk.
 
Bon, waar kunnen we goedkoop naartoe (Ryanair) & waar resto's & cafés open zijn. Liefst in't zonnetje.
Portugal, vanaf morgen terug open?
Spanje sommige regio's wel, maar tot een bepaald uur dacht ik ?
Madrid is open tot 23u, Barcelona maar tot 17u. Dus dan boek je best een airbnb met een keuken. Anders ga je honger hebben 's avonds :)
 
systeem is zo lek als een zeef....

stel je wil naar spanje madrid (rood), maar land gewoon in een oranje zone (valencia bv), en ge neemt de trein naar madrid.
ge keert dan terug via valencia en gaf aan zogezegd daar te hebben verbleven .....
(voor zover reizen tussen regio's ini spanje zijn toegelaten, maar ook daar weer, wie gaat dat controleren)
https://www.thesun.co.uk/sport/football/14485306/real-madrid-marcelo-covid-19-valencia/

gewoon niks op sociale media posten terwijl je er bent, en je ben safe :ROFLMAO:
 
Hopelijk versoepelen de regels nog wat ( in het buitenland). Heb een binnenlandse vlucht in Frankrijk midden mei, maar blijkbaar moet je een neg covid test kunnen voorleggen van minder dan 72u oud.
En later in mei gingen we nog enkele dagen naar Nederland gaan, maar blijkbaar moet je 10 dagen in quarantaine blijven :sop:
 
Ik moet toch aan u geen verantwoording afleggen hoop ik. Moest ik al op reis gaan tenminste.
Neen, maar in dit topic bespreek je reisplannen en hoe je legaal op reis kunt gaan. Niet hoe je het best of met meeste succes de regels kunt ontduiken/ontwijken. Daar zijn andere plekken voor.
 
Die lijst is toch ook niet wat verwarrend? Australië laat niemand binnen momenteel...

Dat is de keuze van Australië natuurlijk.
Het is niet omdat België zegt dat je mag reizen dat je daarvoor een land binnen mag. Dat moet je dan wel zelf uitzoeken.
Die kleurcodes zijn wat België en EU zeggen over de landen.
 
Iemand al op reis vertrokken waarbij je een neg covid test moest kunnen voorleggen? Mag je dit dan bv tonen op je COZO app, of moet je dit echt op papier mee hebben ( opvragen via huisarts dan ofzo?).
Vertrekken de maandagochtend en mag max 72u oud zijn, dus ook beetje zien wanneer we de test laten doen om nog op tijd je resultaat te hebben...
 
Gewoon via telefoon (testresultaat is in pdf via je mailbox) is goed. Hoeft niet op papier. Wel zien dat je GSM genoeg batterij heeft voor een eventuele check bij landing ook. Boarding duurt nu wel langer omdat iedereen zijn gsm open moet doen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan