Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

ook als je met de wagen gaat ? En aan wie moet je dat dan voorleggen? De hoteluitbater ,de gendarme ?
Idd, ook via de weg. Gewoon 'kunnen' voorleggen zeker? ALS ze controleren zal het volgens mij enkel aan de grens zijn, anders kan je zeggen dat je al 2 weken in Frankrijk zit en dat je geen test meer hebt...

Wij vliegen vanuit Lille ( dus met auto grens over) en ik vermoed dat ze bij het inchecken wel een bewijsje zullen vragen van die neg test. + die verklaring op eer.
 
hoe zeker is het dat de green pass er wel degelijk zal zijn op 16 mei in Italië . Ik lees enkel wat ik wil geloven en geen enkele bron lijkt me geloofwaardig.
 
Lees ik dit nu goed dat we als Belgen Spanje mogen binnenrijden zonder negatieve test ? Volgens Diplomatie.Belgium geldt de test enkel voor luchthaven en havenvervoer.

Het is ook de eerste keer dat het me opvalt dat er geen quarantaineplicht is in Spanje ...

PS. Zowel mijn vriendin als ik laten ons sowieso testen en gaan in quarantaine
 
Lees ik dit nu goed dat we als Belgen Spanje mogen binnenrijden zonder negatieve test ? Volgens Diplomatie.Belgium geldt de test enkel voor luchthaven en havenvervoer.

Het is ook de eerste keer dat het me opvalt dat er geen quarantaineplicht is in Spanje ...

PS. Zowel mijn vriendin als ik laten ons sowieso testen en gaan in quarantaine
Misschien omdat ze we ten dat je Frankrijk door moet en het daar wel moet kunnen voorleggen? :unsure:
 
Idd, ook via de weg. Gewoon 'kunnen' voorleggen zeker? ALS ze controleren zal het volgens mij enkel aan de grens zijn, anders kan je zeggen dat je al 2 weken in Frankrijk zit en dat je geen test meer hebt...

Wij vliegen vanuit Lille ( dus met auto grens over) en ik vermoed dat ze bij het inchecken wel een bewijsje zullen vragen van die neg test. + die verklaring op eer.
verklaring op eer is al weken niet meer nodig toch.
dit was enkel maar toen er nog een verbod was op non essential travel
 
Lees ik dit nu goed dat we als Belgen Spanje mogen binnenrijden zonder negatieve test ? Volgens Diplomatie.Belgium geldt de test enkel voor luchthaven en havenvervoer.

Het is ook de eerste keer dat het me opvalt dat er geen quarantaineplicht is in Spanje ...

PS. Zowel mijn vriendin als ik laten ons sowieso testen en gaan in quarantaine
Als je Spanje binnenvliegt moet je je een negatieve test laten zien. Vorige zomer naar Spanje gereden, toen toch geen grenscontrole gehad.
En idd, in Spanje zelf moet je niet in quarantaine gaan. Eenmaal in België wel natuurlijk.
Bij een vlucht naar Spanje moet je wel het online formulier invullen op de Spain Travel Health app (SpTH is de naam in de app/playstore)
 
Bedankt

Nog een laatste vraagje, voor Italië moet er een test worden afgelegd max 48u voor de controle aan de grens. Morgenavond hebben wij een afspraak voor een test en vrijdagavond 48u later zullen we aan de grens staan. Maar welke zekerheid hebben wij dat het resultaat er effectief zal zijn ? Werken de labo's op donderdag en hoe lang duurt het normaal vooraleer resultaten er zijn ?
 
Bedankt

Nog een laatste vraagje, voor Italië moet er een test worden afgelegd max 48u voor de controle aan de grens. Morgenavond hebben wij een afspraak voor een test en vrijdagavond 48u later zullen we aan de grens staan. Maar welke zekerheid hebben wij dat het resultaat er effectief zal zijn ? Werken de labo's op donderdag en hoe lang duurt het normaal vooraleer resultaten er zijn ?
Als je duidelijk zegt tegen het labo wanneer je de resultaten moet hebben zullen ze daar wel rekening mee houden. Is het een privé labo of vanuit het ziekenhuis? Meestal werken privé labo's niet op feestdagen/zondag maar het kan wel zijn dat bepaalde labo's toch draaien. Best eens navragen? Tegenwoordig hebben die aparte lijsten voor reizigers en duurt het ongeveer 24u (indien alles vlot loopt en we niet in een piek zitten). Maar zou me daar niet teveel zorgen over maken. De PCR zelf duurt zo'n 3u-4u normaal.
 
Na een gecancelde roadtrip door de States (San Francisco - Las Vegas - San Diego) snak ik wel weer naar een mooie trip.. maar vanwege de huidige situatie ben ik wel nog aan het twijfelen of ik nu al iets kan plannen binnen europa (of net daarbuiten) voor juni/juli.

De ideeen die ik nu heb staan zijn een vliegreis naar Kaapverdie, of iets dichter bij op Azoren of Madeira allen relatief dichtbij, stabiel en volgens mij ook redelijk open qua restricties. Durven jullie ook alweer verder te kijken? Of is Europa voor nu spannend genoeg?
 
Bedankt

Nog een laatste vraagje, voor Italië moet er een test worden afgelegd max 48u voor de controle aan de grens. Morgenavond hebben wij een afspraak voor een test en vrijdagavond 48u later zullen we aan de grens staan. Maar welke zekerheid hebben wij dat het resultaat er effectief zal zijn ? Werken de labo's op donderdag en hoe lang duurt het normaal vooraleer resultaten er zijn ?
Desnoods rijden jullie naar de luchthaven. Die zijn er op voorzien om altijd te kunnen testen...
 
Als je Spanje binnenvliegt moet je je een negatieve test laten zien. Vorige zomer naar Spanje gereden, toen toch geen grenscontrole gehad.
En idd, in Spanje zelf moet je niet in quarantaine gaan. Eenmaal in België wel natuurlijk.
Bij een vlucht naar Spanje moet je wel het online formulier invullen op de Spain Travel Health app (SpTH is de naam in de app/playstore)

Is dat zo? Op de website van België lees ik dat quarantaine + test (dag 1 en 7) enkel verplicht is wanneer je een sms ontvangt? Of krijgt elke reiziger die terugkeert uit een rode zone zo'n sms?
 
Als je de PLF vragenlijst invult 'analyseren' ze of je een sms krijgt of ni. Maar iedereen die uit rode zone komt krijgt automatisch zo'n sms
 
Mijn vriendin en ik zouden tegen begin juli beide gevaccineerd zijn (risicopatienten) maar de kinderen natuurlijk nog niet. Zou dit een belemmering zijn om te reizen? Eventueel enkel binnen Europa?
 
Ik vertrek morgen op reis, heb negatieve test afgelegd. Maar enkel een sms'je gekregen met de confirmatie dat het negatief is dit voldoende om te tonen aan de balie? We gaan naar Frankrijk .. heb die test nu ook gelinked aan de corona alert app en daar staat het ook. Mijn vrienden die mee gaan hebben allemaal iets schoon gekregen in pdf. Zelf vind ik het nergens via nexuzhealth noch cozo.
 
De ideeen die ik nu heb staan zijn een vliegreis naar Kaapverdie, of iets dichter bij op Azoren of Madeira allen relatief dichtbij, stabiel en volgens mij ook redelijk open qua restricties. Durven jullie ook alweer verder te kijken? Of is Europa voor nu spannend genoeg?

Madeira kan ik alleszins warm aanbevelen. Ik ben er in september vorig jaar geweest en dat was een prachtige locatie. Het is ook een zakdoek groot en reisafstanden zijn dus echt wel klein. Het is echt ongelofelijk hoe veel je daar kan zien en doen op zo'n klein eilandje.
 
Ik vertrek morgen op reis, heb negatieve test afgelegd. Maar enkel een sms'je gekregen met de confirmatie dat het negatief is dit voldoende om te tonen aan de balie? We gaan naar Frankrijk .. heb die test nu ook gelinked aan de corona alert app en daar staat het ook. Mijn vrienden die mee gaan hebben allemaal iets schoon gekregen in pdf. Zelf vind ik het nergens via nexuzhealth noch cozo.

je kan het altijd downloaden van cozo.be

normaal staat je medisch geschiedenis daarin alsook je COVID test. Dan heb je het op papier en het is ook in het Engels dacht ik.
 
Ik vertrek morgen op reis, heb negatieve test afgelegd. Maar enkel een sms'je gekregen met de confirmatie dat het negatief is dit voldoende om te tonen aan de balie? We gaan naar Frankrijk .. heb die test nu ook gelinked aan de corona alert app en daar staat het ook. Mijn vrienden die mee gaan hebben allemaal iets schoon gekregen in pdf. Zelf vind ik het nergens via nexuzhealth noch cozo.
Heb je uw email adres niet opgegeven? normaal wordt dat daar naar gestuurd. Da's een mail van het testcenter zelf, dus niet van de overheid. Kijk eens in uw spam/junk. Bij de tests op de luchthaven krijg je de pdf van dit emailadres bvb: [email protected]
 
Ik krijg via Keytrade reclame door van Bidroom, zou goedkoper zijn om hotelkamers te boeken. Iemand ervaring mee?
 
Wij zouden met een groep van 4 naar Kopenhagen gaan voor de EK wedstrijd van de Belgen op 16/06 tot 18/06.
2 volledig gevaccineerden ( laatste prik respectievelijk 05/06 en 11/06) en 2 die nog helemaal niet gevaccineerd zijn.

Klopt het dat wij nog steeds daar 10 dagen in quarantaine moeten met ten vroegste een PCR test op de 4de dag quarantaine?
+ opnieuw getest worden binnen de 24 uur na aankomst.
Onder voorwaarde dat België oranje zone voor hen blijft ?
(De 2 gevaccineerden zijn nog geen volledige 14 dagen beschermd.)

Indien wij gele zone worden voor Denemarken vermoed ik dat gewoon 2 negatieve PCR testen voldoende zal zijn om in en uit Denemarken te geraken?


Het is best wel wat verwarrend.
 
Terug
Bovenaan