Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Via mijn gezondheid (waarvoor dank MrFiend) kan je op cozo uitkomen en daar vind je een officieel formulier met vaccinatie op.
Heb wat moeten zoeken maar ze bestaan. Dat zou voldoende moeten zijn voor reizen aangezien de batch, naam, rijksregister etc erop staat.
 
Ik heb voor mijn vliegticket een voucher gekregen die 2 jaar geldig is. Mij reisbestemming is eigenlijk enkel in het voorjaar/najaar de moeite (de zomer te warm, winter te koud) => als ik dit najaar niet op reis kan kan ik mijn voucher niet gebruiken.
ben je dan gewoon je geld kwijt ?
 
Ik heb voor mijn vliegticket een voucher gekregen die 2 jaar geldig is. Mij reisbestemming is eigenlijk enkel in het voorjaar/najaar de moeite (de zomer te warm, winter te koud) => als ik dit najaar niet op reis kan kan ik mijn voucher niet gebruiken.
ben je dan gewoon je geld kwijt ?
Ik heb 3 keer mijn voucher gebruikt en elke keer nieuwe gekregen omdat reis geannuleerd werd. Datum van gebruik is elke keer verder door geschoven.
 
Via mijn gezondheid (waarvoor dank MrFiend) kan je op cozo uitkomen en daar vind je een officieel formulier met vaccinatie op.
Heb wat moeten zoeken maar ze bestaan. Dat zou voldoende moeten zijn voor reizen aangezien de batch, naam, rijksregister etc erop staat.
linkje? ik zie enkel een overzicht van de vaccinatie maar vind geen attest
 

Plaats zat alvast!
Gaan daar zijn opnames door? Zal wel als beroepskost aftrekken ook.
 
Volledig gemist maar blijkbaar heeft Italië hun quarantaineregels verlengd... Weg reis.
We zoeken nu naar een Europees land waar we met de auto naartoe kunnen tussen 13 & 21 mei. Wat zijn onze opties ?
 
Obviously zonder in quarantaine te moeten ter plaatse ... @jeronimo ; als ik het goed heb zijn de landen die jij opnoemt landen waar we in quarantaine moeten bij aankomst.

@Z3r0 ; We zouden onze vakantie plaatsen van 13 tot en met 21 mei.
 
Obviously zonder in quarantaine te moeten ter plaatse ... @jeronimo ; als ik het goed heb zijn de landen die jij opnoemt landen waar we in quarantaine moeten bij aankomst.

@Z3r0 ; We zouden onze vakantie plaatsen van 13 tot en met 21 mei.
Kroatie niet toch als je negatieve test voorlegt?


Travelers more than 7 years old are allowed to enter Croatia upon presentation of :

- a negative PCR or rapid antigen test result for COVID-19 that is not older than 48 hours.

Zo een sneltest is dus voldoende.
 
Volledig gemist maar blijkbaar heeft Italië hun quarantaineregels verlengd... Weg reis.
We zoeken nu naar een Europees land waar we met de auto naartoe kunnen tussen 13 & 21 mei. Wat zijn onze opties ?
Je kan het risico nemen hé... Vanaf de 15e zouden ze daar volgens early geruchten kijken naar een soort van "italiaanse green pass" waarmee je niet in quarantaine moet.

Wij zitten in dezelfde situatie. Eerste verblijf zouden we 14/5 moeten annuleren, we vertrekken 6/6 maar het ziet er wel positief uit.

 
Servië is zonder quarantaine als je een negatieve test bijhebt.
In bepaalde rustige delen van het land is het leven ook helemaal normaal, cafés en resto's open, geen mondmaskers nodig, ook niet in bv supermarkten. (officieel wel voor alle duidelijkheid, maar de lokale politie kan het allemaal niet meer schelen.)
Bron: bezit er zelf een vakantiewoning.
 
Servië is zonder quarantaine als je een negatieve test bijhebt.
In bepaalde rustige delen van het land is het leven ook helemaal normaal, cafés en resto's open, geen mondmaskers nodig, ook niet in bv supermarkten. (officieel wel voor alle duidelijkheid, maar de lokale politie kan het allemaal niet meer schelen.)
Bron: bezit er zelf een vakantiewoning.
Terug in België moet je waarschijnlijk wel in quarantaine ?
 
Terug komende van quasi overal moet je volgens de wetgeving in quarantaine. Tja.
 
ach die corona regels, wie geraakt er nu nog aan uit?? onlangs nog zeiden ze: "frankrijk en nederland code rood", als je er gaat moet je DAAR bij aankomst 10 dagen in quarantaine.

en vorige week zie je dan VTM nieuws enkele belgen in sluis interviewen die niet konden wachten tot hier de terrassen openden, en daar éne zaten te drinken..... wtf
 
ach die corona regels, wie geraakt er nu nog aan uit?? onlangs nog zeiden ze: "frankrijk en nederland code rood", als je er gaat moet je DAAR bij aankomst 10 dagen in quarantaine.

en vorige week zie je dan VTM nieuws enkele belgen in sluis interviewen die niet konden wachten tot hier de terrassen openden, en daar éne zaten te drinken..... wtf
Het is niet omdat idioten en Boomers hun voeten aan de regels vegen, dat die regels niet duidelijk zijn he. Het is gewoon selectieve doofstomheid op dat vlak indien die regels niet gevolgd worden.
 
ach die corona regels, wie geraakt er nu nog aan uit?? onlangs nog zeiden ze: "frankrijk en nederland code rood", als je er gaat moet je DAAR bij aankomst 10 dagen in quarantaine.

en vorige week zie je dan VTM nieuws enkele belgen in sluis interviewen die niet konden wachten tot hier de terrassen openden, en daar éne zaten te drinken..... wtf
Blijkbaar is het maar vanaf 15 mei 10 dagen quarantaine in Nederland. Hebben onze trip van 2 dagen maar gecancelled dan...
Voor Frankrijk moet je gewoon een neg test van max 72u oud voorleggen.
 
Blijkbaar is het maar vanaf 15 mei 10 dagen quarantaine in Nederland. Hebben onze trip van 2 dagen maar gecancelled dan...
Voor Frankrijk moet je gewoon een neg test van max 72u oud voorleggen.
ook als je met de wagen gaat ? En aan wie moet je dat dan voorleggen? De hoteluitbater ,de gendarme ?
 
Terug
Bovenaan