Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

ok, dus naar die regio's die aangegeven zijn mag je wel nog naar toe gaan mits essentiele verplaatsings attest op eer.

maar zijn die PLF formulieren bij terugkeer daar wel van op de hoogte? wat als je dan toch een oproep krijgt om in quarantaine te moeten..... zie ik echt niet zitten (en mijn werkgever ook niet).
Met hoop en al krijg je een telefoontje tijdens die 7 dagen na landing. Echte controle is er niet. Gebruik je gezond verstand en laat je testen
 
Reizen was toch verboden?
Dat zeggen ze ... De realiteit is gewoon dat er dagelijks meer passagiers en vluchten komen.
Zoals ik zei is de geest uit de fles.
De mensen die nu vertrekken zijn trouwens perfect legaal bezig. Naast de gebruikelijke reisvouchers hebben ze nog wat extra covid papieren mee.
Je kan trouwens snelle pcr testen laten uitvoeren op de luchthaven. Ook gewone pcr testen

Vanaf 19 april gaat de luchthaven gewoon weer volledig open. Sinds de laatste 3 weken zijn er nog maar weinigen die in economische werkloosheid zijn.
 
Dat zeggen ze ... De realiteit is gewoon dat er dagelijks meer passagiers en vluchten komen.
Zoals ik zei is de geest uit de fles.
De mensen die nu vertrekken zijn trouwens perfect legaal bezig. Naast de gebruikelijke reisvouchers hebben ze nog wat extra covid papieren mee.
Je kan trouwens snelle pcr testen laten uitvoeren op de luchthaven. Ook gewone pcr testen

Vanaf 19 april gaat de luchthaven gewoon weer volledig open. Sinds de laatste 3 weken zijn er nog maar weinigen die in economische werkloosheid zijn.

Nochtans gisteren op nieuws gezien dat iedereen werd gecontroleerd en een verklaring op eer moest meehebben met de nodige bewijsstukken.
Ook zeiden ze dat er ongeveer 170.000 mensen verwacht werden terwijl het in een normaal jaar rond de 1,5 miljoen is.
 
En dan bij terugkeer een beetje profiteren van de uitkering bij quarantaine
dit gaat al lang niet meer man....
dus laat dit "profiteren" maar achterwege. sinds nieuwjaar ofzo, mag dit wettelijk gezien niet meer.

(maar ja, als uw baas u wil inschrijven als technisch werkloze door werkgebrek omwille van overmacht, dan weer wel natuurlijk.)
 
Heeft er iemand toevallig recent een weekendje inclusief diner op de kamer gedaan in de Ardennen? Zelf op zoek naar een nachtje/twee nachtjes weg maar dan met deftig diner op de kamer 's avonds. Liefst ergens temidden de natuur zodat er wat gewandeld kan worden.
 
Dan boek je toch beter een klein huisje of chalet ? Wij hebben dit gedaan en dan hoef je je eten niet op een bed te verorberen.

Wij hdden oorspronkelijk het plan om Duitsland te bezoeken , net zoals vorig jaar maar hoe dichter we komen hoe verder we af zijn. Binnen 2 weken is het de bedoeling dat we op reis gaan, wat zijn de mogelijkheden binnen Europa ?
 
Heeft er iemand toevallig recent een weekendje inclusief diner op de kamer gedaan in de Ardennen? Zelf op zoek naar een nachtje/twee nachtjes weg maar dan met deftig diner op de kamer 's avonds. Liefst ergens temidden de natuur zodat er wat gewandeld kan worden.
Wij hebben net een arrangement geboekt in Bouillon met een gastronomisch menu op de kamer. We gaan pas in mei, benieuwd wat het gaat geven. Vorige keer hadden we huisje in Brohan gehuurd en bij de plaatselijke slager traiteursgerechtjes afgehaald, was fijn en prachtige omgeving maar wou deze keer eens de rust van geen opkuis na het verblijf. In maart en januari hadden we appartementje aan zee gehuurd en zaten we de laatste ochtend ook al met de opkuis.
 
Iemand op de hoogte van het huidige reisverbod? Als mijn info klopt wordt dat op 19 april opgegeven. Mijn vriendin verjaart binnenkort en ze snakt er naar om er nog eens tussenuit te zijn. Ik zou haar willen verrassen met een citytripje van een viertal dagen, periode 12/05 -> 16/05. Wat denken jullie? Ik ga ervan uit als ze het reisverbod afvoeren ze het niet twee weken erna terug gaan invoeren? Iemand tips qua bestemmingen? Ik dacht aan Praag: vrij populaire bestemming waardoor we heel goedkoop kunnen vliegen en niet al te ver. In sé maakt de bestemming niet al te veel uit, we willen er gewoon eens tussenuit.
 
Kijken bij buza? Na paasverlof ist idd gedaan. Hoe de corona regels zijn bij terugkomst, geen idee.
Maar als je weg kan, gewoon doen zou ik zeggen... Zou het ook wel weten moest ik kunnen.
 
Iemand tips qua bestemmingen? Ik dacht aan Praag: vrij populaire bestemming waardoor we heel goedkoop kunnen vliegen en niet al te ver.
Ik denk dat Praag niet echt open voor toeristen is, de lockdownmaatregelen zijn verlengd tot 17 mei:

Het is redelijk moeilijk om plekken te vinden waar je veel kan doen. Mallorca is zo'n plek maar onze buurlanden NL, FR en DE houden vanalles dicht waardoor je enkel kan wandelen als activiteit. In het VK of DK heb je weer te maken met quarantaine waardoor je vakantie al praktisch over is als je buiten mag.

De regels wijzigen wel onvoorspelbaar dus kan zijn dat een of ander land ineens beslist om open te gaan. Een paar dagen voor vertrek boeken zal in deze tijden weinig duurder zijn ipv opgescheept zitten met een bestemming waar je in je kamer moet blijven.
 
Ik denk dat Praag niet echt open voor toeristen is, de lockdownmaatregelen zijn verlengd tot 17 mei:

Het is redelijk moeilijk om plekken te vinden waar je veel kan doen. Mallorca is zo'n plek maar onze buurlanden NL, FR en DE houden vanalles dicht waardoor je enkel kan wandelen als activiteit. In het VK of DK heb je weer te maken met quarantaine waardoor je vakantie al praktisch over is als je buiten mag.

De regels wijzigen wel onvoorspelbaar dus kan zijn dat een of ander land ineens beslist om open te gaan. Een paar dagen voor vertrek boeken zal in deze tijden weinig duurder zijn ipv opgescheept zitten met een bestemming waar je in je kamer moet blijven.
Bedankt voor de info. Ik ga je advies opvolgen en een paar dagen voor vertrek boeken. Maakt het wel vervelend om op voorhand zaken te plannen maar liever zo dan alles in het water zien vallen.
 
Madrid is open for business. Restaurants, bars enzo ook open. Gelieve wel uw quarantaine correct te doen eenmaal je terugbent dank u
 
Madrid is open for business. Restaurants, bars enzo ook open. Gelieve wel uw quarantaine correct te doen eenmaal je terugbent dank u
Net bij dat laatste wringt het schoentje voor velen...

Hiernaast gebuur sinds vorige week terug van 4 maand Tenerife. Binnen blijven doen ze wel... maar quarantaine? Elke dag komt daar ander volk over de vloer. Die mensen denken volgens mij nochtans oprecht dat ze het goed doen. Gewoon te dom om te helpen donderen. :unsure:
 
Bon, waar kunnen we goedkoop naartoe (Ryanair) & waar resto's & cafés open zijn. Liefst in't zonnetje.
Portugal, vanaf morgen terug open?
Spanje sommige regio's wel, maar tot een bepaald uur dacht ik ?
 
Laatst bewerkt:
Net bij dat laatste wringt het schoentje voor velen...

Hiernaast gebuur sinds vorige week terug van 4 maand Tenerife. Binnen blijven doen ze wel... maar quarantaine? Elke dag komt daar ander volk over de vloer. Die mensen denken volgens mij nochtans oprecht dat ze het goed doen. Gewoon te dom om te helpen donderen. :unsure:
Tenerife is toch geen rode zone ?
 
Hi iedereen, een vraagje. Reizen buiten EU blijft blijkbaar verboden tot na de zomer (eind September ergens). Nu mijn vrouw (afkomstig van Turkije) en ik hebben ons kind gekregen eind November. Door heel de situatie hebben haar ouders hun kleinkind nog niet kunnen zien, en mijn vrouw heeft haar ouders niet meer gezien van Januari 2020. Omdat de psychologische toestand van mijn vrouw hierdoor dieper en dieper wegzakt zijn we toch van plan deze zomer naar Turkije te gaan. De vraag is hoe. Wie heeft er ervaring met reizen buiten de EU en de controle (vb op Zaventem) daarop? Moeten we een trouwfeest van haar broer verzinnen (schoonbroer (vanuit mijn kand bekeken) is familie in tweede graad, dacht ik? dus dat zou kunnen)? Is het misschien makkelijker om via Dusseldorf te reizen en zal er daar minder controle zijn? Of moet ik naar Bulgarije vliegen en daar een auto huren richting Istanbul?
Alle hulp is welkom :) Merci!!
 
Terug
Bovenaan