Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Wij hebben onze reis vastgelegd voor deze zomer. Op 2 juli gaan we voor de zoveelste keer naar een Center Parcs, in Allgau (zuid-duitsland). Iemand daar al geweest en tips wat je buiten het park kan doen? We hebben al enkele zaken, maar tips zijn altijd welkom :)

Ons probleem was dat we zeker van een grote keten een reis wilden boeken, maar niet over het water (Noorwegen/Zweden/Ierland/Engeland) wilden gaan. We willen ook een huisje/meerdere huisjes/appartementen, maar absoluut géén hotels én er mochten ook geen tapijten zijn. Bleven dit jaar dan weinig opties over.

Voor wie ook een centerparcs-huisje zoekt: via www.centerparcsforum.nl kan je kortingen tot 50% krijgen als je vroeg vertrekt.
 
Heb mijn ouders hun huisje dat ze gehuurd hadden in Noorwegen in Mei maar doen opzeggen, kans dat je als toerist naar hier mag komen voor juli/augustus is zeer klein.
 
Mijn vrouw houdt de boot nog sterk af om de grens over te steken, maar bij mij kriebelt het wel om eens weg te gaan uit de vertrouwde omgeving. Door de lockdown zie ik het niet zitten om mijn verlof in eigen tuin door te brengen als we ook eens weg kunnen. Een kleine week ergens heen, vakantiehuisje in een buurland met veel wandelmogelijkheden en een idyllisch dorpje waar ik een "grosses Bier" kan nuttigen en de kleine haar pap kan geven. Dan ben ik tevreden.
 
Mijn vrouw houdt de boot nog sterk af om de grens over te steken, maar bij mij kriebelt het wel om eens weg te gaan uit de vertrouwde omgeving. Door de lockdown zie ik het niet zitten om mijn verlof in eigen tuin door te brengen als we ook eens weg kunnen. Een kleine week ergens heen, vakantiehuisje in een buurland met veel wandelmogelijkheden en een idyllisch dorpje waar ik een "grosses Bier" kan nuttigen en de kleine haar pap kan geven. Dan ben ik tevreden.
Zelfde hier, Huisje geboekt in frankrijk eind juli, tegen dan zal het toch alweer toegelaten zijn om de grens over te steken vermoed ik...
Zwembad en speelplein voor de kindjes en hier en daar een lokale uitstap, meer moet da ni zijn...

In elk geval omboekgarantie indien de grens nog dicht zou zijn of frankrijk geen toeristen toelaat.
Vorig jaar zelfde periode zelfde huisje, en was toen volgens belgië een groene zone en volgens frankrijk geel (en oranje toen we vertrokken)
 
eind Juni vertrek ik een weekje naar Menorca en eind juli naar Italië. Sneltesten zullen ons deel zijn.
 
Wij hebben mid april een vakantiehuis in de Ardennen met mijn ouders, broer en zus. Herboekt omdat het vorig jaar niet lukte. 8 volwassenen, 4 kinderen. Ik vermoed dat we weer zullen moeten herboeken, al bestaat de kans nog dat men voor de Ramadan indoor versoepelingen gaat doen.

Zou ook nog eens een weekje naar de Canarische eilanden willen, maar ik heb zo weinig zin in al die protocollen. Er valt ook best weinig te vinden over zaken zoals mondmaskerplicht, restaurants, ... An sich kan ik nog redelijk last-minute boeken, dus even afwachten of het in april/mei goed evolueert.
 
Ben aan het twijfelen voor Costa Rica, ik heb van verschillende bronnen al gehoord dat de covid restricties daar op een laag pitje staan en de horeca en sportclubs nog open zijn. Misschien die kanten uit, anders zal het eerder Servië of Montenegro worden dit jaar (afhankelijk van waar we geraken met de wagen/vlieger).
 
Wellicht in juli of augustus naar de Griekse eilanden :)

Indien mogelijk in september ook naar de USA, maar dat zal nog afwachten zijn. Indien er genoeg gevaccineerden zijn gaan die grenzen hopelijk eindelijk weer eens open tegen het einde van de zomer.

En dan in december naar Indonesie als de situatie het toelaat, waar mijn vriendin vandaan komt.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben al hotels geboekt in de VS voor september maar allemaal met gratis annulatie tot 2 dagen voordien.
Kamers waren goedkoop. Wel nog geen vliegtuigtickets.
 
Wij hebben al hotels geboekt in de VS voor september maar allemaal met gratis annulatie tot 2 dagen voordien.
Kamers waren goedkoop. Wel nog geen vliegtuigtickets.
Hier ook het plan om in de grote vakantie naar de US te trekken via huizenruil programma.
De abnormaal hoge vliegtickets hielden ons wat tegen.
Vond dat vreemd, ik had net verwacht dat ze die tickets goedkoper gingen maken omwille van de beperkte vraag.
 
Hier ook het plan om in de grote vakantie naar de US te trekken via huizenruil programma.
De abnormaal hoge vliegtickets hielden ons wat tegen.
Vond dat vreemd, ik had net verwacht dat ze die tickets goedkoper gingen maken omwille van de beperkte vraag.
Huizenruil? Wissel je dan gewoon van huis? Hoe werkt dat net?
 
Huizenruil? Wissel je dan gewoon van huis? Hoe werkt dat net?
www.homeexchange.com

Wij werken via dit systeem. Nog geen ruil gedaan door Corona en onzekerheden, maar in 2020 stond er een naar Canada gepland met 2 andere gezinnen. Eentje die wederzijds was, eentje waar enkel wij naar daar gaan en zij niet naar ons kwamen. Die reis hebben we uitgesteld naar dit jaar, maar ook dit jaar terug uitgesteld naar 2022...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Huizenruil? Wissel je dan gewoon van huis? Hoe werkt dat net?
Inderdaad. Mijn vriendin is daar vooral mee bezig. Zij heeft dat van kleinsaf aan al vaak gedaan met haar ouders.
Nog nooit grote of noemenswaardige problemen mee gehad. Een keer was er niet goed opgeruimd maar that's it.
De mensen die voor dit soort formules gaan, hebben over het algemeen wel veel respect voor elkaars huis & gerief.
Website die ze hiervoor gebruikt: https://homelink.org/en/

Wij verhuren ook een appartement via Airbnb. Als je vergelijkt met wat voor onrespectvolle zwijnen we daar al mogen ontvangen hebben..
 
sinds het reisverbod is de info-coronavirus.be website weer gewijzigd,
nu kan je zelfs niet meer zien welke landen welke kleurcode's hebben toch?

vervelend, zo kan je zelfs niet aan reizen denken toch, als je in de minste verte niet kan zien hoe belgië die landen (momenteel) inschat..
 
Hier ook het plan om in de grote vakantie naar de US te trekken via huizenruil programma.
De abnormaal hoge vliegtickets hielden ons wat tegen.
Vond dat vreemd, ik had net verwacht dat ze die tickets goedkoper gingen maken omwille van de beperkte vraag.
Elke vliegtuig maatschappij vliegt enkel nog met vliegtuigen die winst maken vandaag. Vermits die maar half vol zitten tegenwoordig kosten de tickets gewoon veel.
 
Wij hebben op zeker gespeeld en nog een huisje geboekt in de Ardennen.
We hadden er al eentje gehuurd in Duitsland.
Beiden zijn gratis te annuleren tot eind Mei. Als we tegen dan nog altijd de grens niet over mogen annuleren we Duitsland, anders annuleren we België.
Ik hoop dus dat we de grens over mogen maar het zal in elk geval al geen vakantie in eigen tuin worden dit jaar, dat is toch ook al iets.

Deze zomer ook ineens eens kijken of we dan al vlot kunnen boeken voor 2022, dan willen we graag terug naar (zuidelijk) Afrika.
 
Wellicht in juli of augustus naar de Griekse eilanden :)

Indien mogelijk in september ook naar de USA, maar dat zal nog afwachten zijn. Indien er genoeg gevaccineerden zijn gaan die grenzen hopelijk eindelijk weer eens open tegen het einde van de zomer.

En dan in december naar Indonesie als de situatie het toelaat, waar mijn vriendin vandaan komt.

Nice souvlaki gaan eten :drool:


Ik hoop dat Indonesië inderdaad snel opengaat, wij hebben nog altijd een travelvoucher om naar Bali te vliegen :cry:
 
Terug
Bovenaan