Die verschillen tussen subfora zijn absoluut niet nieuw, en jammer genoeg noodzakelijk. In verschillende subfora gelden verschillende gedragsregels. Je gaat ook niet in Zwam posten zoals in een serieus topic over mentale gezondheid, hoop ik. Het is dan ook aan de gebruiker om te weten in welk subforum hij zit. Of niet, maar dan zal hij daar snel op worden gewezen door onze vriendelijke moderatoren.Ik ben nieuw in deze discussie, waarvan ik het bestaan nog maar net heb ontdekt. Uit hetgeen ik hierboven lees, begrijp ik dat er een verschil zal gemaakt worden tussen verschillende (sub?)forums.
Ik wil er toch even op wijzen dat personen (zoals ik) niet weten in welk (sub)forum men bezig is.
Mijn gebruik van het forum gaat als volgt:
* Ik volg sommige threads, dus als er daar iets nieuws gepost wordt, zal ik dat lezen.
* Verder ga ik soms naar de "Wat is er nieuw" pagina, en als er daar iets interessants tussen staat, zal ik daar verder klikken op de thread, en eventueel volgen. (zo ben ik ook in deze thread terecht gekomen)
Op geen enkel moment heb ik een clue van in welk (sub)forum ik een thread van aan het lezen ben, dat hoef ik ook niet te weten. Ik heb wel gemerkt inderdaad dat sinds enige tijd ik niet meer kon reageren op sommige threads (nu weet ik ook waarom)
Enfin, om maar aan te geven dat ik (en ik ben er zeker van dat er nog anderen zijn zoals mij) me niet bewust zal zijn of ik reageer op een post in het P&A forum of een ander forum...
Ik zou wel niet weten waarom je niet meer kunt reageren in sommige threads, want je hebt nergens een ban. Wat wel zo is, en dat is al sinds ons bestaan, is dat je een keer de regels van het subforum voor de neus krijgt bij P&A en bij Buy & Sell, als extra bevestiging. Misschien moet je die nog even accepteren.
Edit: ter verduidelijking, de beslissingen in deze post zijn er net die verschillen tussen de subfora weghalen.
)
als +1 voor een post en
voor een verhelderende of interessante post waar je het niet noodzakelijk mee eens bent. De moderatie beslist wanneer het gaat om misbruik, en dat gaat dan over een reaction die een onderbouwde post hoort te zijn, het ironisch gebruik of als het is om uit te dagen. Zo zal de
hier quasi altijd misbruik zijn, een
als uitlachsmiley ook.