Poll: Reactions (likes) in politiek en actualiteit?

Welk systeem verkies je in politiek en actualiteit?

• Totaal aantal stemmers
    92
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik ben pertinent tegen 'reactions'. Zoals hier eerder al gezegd zijn door o.a. pieterjan94 , er zijn nog amper rechtse posters die willen posten in P&A.

En van zodra iemand van het linkse kamp post, mag je er gif op geven: er zijn altijd dezelfde users die ,ongeacht de inhoud, daar steevast likes aan geven. precies een vriendenclubje.
Ik kan perfect enkele namen opsommen hoor, maar dat zal wel weer niet mogen. Trouwens iedereen weet wel over wie het gaat.

En zo heb je een totaal verkeerde perceptie: een post met 5 likes (ja steeds van hetzelfde groepje die likes uit deelt aan elkaar), lijkt zo plots meer waard, dan een post zonder likes (gewoon omdat er minder rechtse posters zijn).

Nu , mij kan het allemaal niet zo heel veel schelen, want ik post er toch niet meer.

EDIT: ik zie zopas dat de vote's publiek zijn. Eventjes de proef op de som genomen en gekeken.
Ja hoor, de personen waarover ik het had (zie vriendenclubje) zijn allemaal VOOR de reactions, samen met nogal wat eerder linkse stemmers.
En veel rechtse stemmers zijn TEGEN.

Of is dit ook weer toeval?
Inderdaad, is zo duidelijk als iets als men even eerlijk is. Hopelijk zal het verbeteren maar betwijfel het.

EDIT: ik zie zopas dat de vote's publiek zijn. Eventjes de proef op de som genomen en gekeken.
Ja hoor, de personen waarover ik het had (zie vriendenclubje) zijn allemaal VOOR de reactions, samen met nogal wat eerder linkse stemmers.
En veel rechtse stemmers zijn TEGEN.
Ik ben nog nooit zoveel in "het linkse kamp" geduwd geweest als in dit topic. Ik vind dat trouwens beledigend!
Er zitten toch ook heel wat rechtsgezindere leden in het ja-kamp en linksere in het nee-kamp?

Beetje jammer dat er precies een politieke kloof bestaat omtrent dit onderwerp (linksere forumleden voor, rechtsere tegen). Ik vind de likes een deftig systeem, maar ik zou niet willen dat de herinvoering ertoe lijdt dat tegenstanders verdwijnen en dat pol&actua een linkse echokamer wordt. Het blijkt toch keer op keer dat mensen rechtser stemmen in de verkiezingspolls, maar dat deze stemmen vaker stil blijven in de discussies zelf.

Ik snap zeker de frustratie dat, als je in een discussie in de minderheid bent, het frustrerend is om je debatgenoot telkens een pak likes van dezelfde mensen te zien krijgen terwijl je zelf minstens even veel werk steekt in je eigen posts, puur op basis van politieke voorkeur.

Misschien daarom leden wat aanmoedigen om de likes eerder te gebruiken voor posts die interessant zijn en je doen prikkelen, eerder dan gewoon de likes als een soort toejuichen vanaf de supportersbank voor kemphanen te zien.
Als 70% voor likes zijn, maar langs de andere kant (ruw cijfer, kan zijn dat ik er wat naast zit) 70% eerder rechts stemt op dit forum, dan is de politieke kloof omtrent dit onderwerp er eentje die eerder niet zal bestaan of toch beperkt is.

Zelfs in het extreme geval zou bij de "eerder rechts" er nog geen meerderheid tegen likes zijn, is er gewoon een verschil in hoeveel men voor is.

Ik "geniet" ook van een onderbouwde rechtse mening. Dat is eigenlijk zelfs een van de 2 redenen waarom ik hier op het forum zit (goed onderbouwde argumentering horen waarom iets niet ok is met argumenten die ik op het werk niet zal horen). Ik zal die minder vaak liken, omdat het dan deels ook kan lijken dat ik ermee akkoord ben.

Ik zal die minder vaak liken, omdat het dan deels ook kan lijken dat ik ermee akkoord ben.
In dat opzicht ben ik misschien ook wel ergens te vinden naar een emoticon die kan uitdrukken "Bedankt voor de input/Interessant/Goede argumentatie (maar ik ga er niet per definitie mee akkoord)".
Zoals hierboven door @StevenFM ook reeds aangehaald werd.

(Misschien een 💡= Verhelderend? )

Een soort van appreciatie kunnen uiten tov. de gesprekspartner kan mogelijk wel helpen voor wat vaker te toon te kunnen milderen in discussies. Als mensen aanvoelen dat hun input wel geapprecieerd wordt van de ander.

In dat opzicht ben ik misschien ook wel ergens te vinden naar een emoticon die kan uitdrukken "Bedankt voor de input/Interessant/Goede argumentatie (maar ik ga er niet per definitie mee akkoord)".
Zoals hierboven door @StevenFM ook reeds aangehaald werd.

(Misschien een 💡= Verhelderend? )

Een soort van appreciatie kunnen uiten tov. de gesprekspartner kan mogelijk wel helpen voor wat vaker te toon te kunnen milderen in discussies. Als mensen aanvoelen dat hun input wel geapprecieerd wordt van de ander.
Voor het voorstel van @StevenFM was ik eigenlijk meteen ook wel te vinden, maar de praktische invulling vond ik wat moeilijker. Een ✏️ om aan te geven dat hij goed geschreven is, een 🤓 omdat het een slimme post is... maar die 💡 vind ik nu wel erg goed!

Edit: verder vind ik het vooral wel goed dat dit op een heel makkelijker manier aantoont dat die "kampen" eigenlijk op niets anders gebaseerd zijn dan perceptie van het moment. Je moet alleen maar de posts bekijken die claimen dat links voor is en rechts tegen, en dan eens de namen openklikken...

Laatst bewerkt:
FYI LinkedIn gebruikt een dergelijke emoji ook voor "insightful" .
1724234077005.png

Fijn om te zien dat de moderatie naar mijn advies over een poll geluisterd heeft
:fingerguns: (Was ik toch weeral te laat om te stemmen zeker)

Om een beetje in lijn met de huidige politieke actualiteit te blijven: het zal altijd een onderhandeling zijn @Sir.Killalot. Met het duimpje en het lampje denk ik dat de leden het overgrote deel van hun passieve reacties kunnen toonbaar maken.

Terug
Bovenaan