Wat je zegt over bias gaat evengoed op voor elke post hier hé.Ik denk eerlijk gezegd dat dat het licht ontkennen is.
Ik zei nergens dat er 'enkel' likes worden gegeven op basis van het stroken met de eigen mening.
Wel dat het er dikwijls sterk door beïnvloed wordt.
Wat voor de ene sterk onderbouwd is, is voor de andere naast de kwestie of een drogargument. En die perceptie wordt nu eenmaal beïnvloed door uw eigen mening.
Als je graag likes hebt, zijn er topics te over voor feitelijkheden, tips, snedige interventies, grapjes, ...
Maar waarom moet het per se in P&A als een significant deel aangeeft dat het irritant is, kliekvorming in de hand werkt, en er bij sommigen voor zorgt dat enkel meerderheidsposts á la reddit gelezen worden?
En daarenboven de mods meer werk geeft.
Het systeem bestaat hier nu wel sinds de oprichting van het forum, en daarvoor had je ook iets in die trant op 9lives. Al die jaren leek het niveau van discussies hier nu wel ok eerlijk gezegd. En ik zie ook 0 tekenen dat het tijdens deze proefperiode beter was. Het lijkt me vooral wishful thinking te hopen op een verbetering door iets af te schaffen dat de meesten willen houden.
Er zijn 20% stemmers in deze poll die problemen hebben met het systeem. Daar zitten dan nog enkele leden tussen die volgens mij gewoon graag "tegen" eender wat zijn. Ik vind het een beetje speciaal om voor een afgetekende minderheid een systeem af te schaffen waar bijna 70% voorstander van is, omdat er argumenten worden bovengehaald die in mijn ogen neerkomen op van een vlieg een olifant maken. Enkele posters geven aan dat posts met veel likes eerst worden gelezen...so what? Wat houdt iemand tegen op username te selecteren, het is niet of hier zitten duizenden leden uiteindelijk. Kliekjesvorming, een perceptieprobleem dat gewoon blijft aanslepen (en moest het bestaan gaat dat evengoed niet opgelost worden door reacties af te schaffen). En irritant...waarschijnlijk vindt die 70% het afschaffen irritant?
We blijven gewoon in cirkels draaien uiteindelijk, met dezelfde herkauwde argumenten. De werklast van de moderatoren, dat lijkt me een aantoonbaar argument. Maar moet het systeem dan weg, of valt dat anders op te lossen? En dan komen we dus bij de reden van deze poll: bijna 70% wil het houden.

of :haha: te krijgen zonder uitleg waarom. Soms laat ik me er ook aan vangen maar ik probeer het toch te vermijden.
of
niet als reaction om je ongenoegen over een post te uiten. Geef je tegenargumenten in een fatsoenlijke post!'
" ?