Reactions (likes) terug beschikbaar in politiek en actualiteit

Zeer diep teleurgesteld dat ze terug zijn. Er wordt gewoon niet naar ons geluisterd. Kleine vissen kunnen niet winnen van grote haaien... is dit waar we voor willen staan?
De overgrote meerderheid heeft er voor gestemd. Ze toch afschaffen zou zijn zoals het VB alleenheerschappij geven.

Dus de het nee-kamp zijn de extreem rechtsen? Mooi hoor (y) (y)(y)
Dat klopt. Dat is inderdaad exact wat ik er mee bedoel. Goed gezien!

Je zou natuurlijk ook de link kunnen leggen dat je met een kleine 30 procent geen aanspraak kan maken op de absolute overwinnen en niet gehoord worden, maar nee, dat lijkt me idd ook te ver gezocht.

Correct me if i am wrong @Loser Maar daar zitten de pm's toch niet in? Ik heb op men 1tje veel meer pm's met de vraag een emoji weg te halen gestuurd dan dit.

Dus het probleem is wel een pak groter dan de getallen hierboven vermeld staan.

En net door het vele misbruik en de discussies met sommige users over interpretatie is mijn persoonlijke stem als mod gevallen op een simpele zwart/wit regel. A mag, B mag niet en krijgt een warn (geen waarschuwing, geen disussie meer).
OK, bedankt voor dat perspectief. En opnieuw alle begrip ervoor dat die situatie niet houdbaar was. Maar dan blijft mijn punt nog altijd hetzelfde. Je zat in die situatie omdat je basically te lief was naar overtreders toe. Als er maar 45 verzoeken en 10 warns uitgedeeld zijn, terwijl jij veel meer pm's gestuurd hebt, dan ligt daar het probleem. Dan is de logische volgende stap om eerst leden die misbruik maken sneller en zwaarder te bestraffen. En dan pas de evaluatie maken of je de hele userbase moet aanpakken. Maar besef dat je dus tegen de P&A-community in het geheel zegt: jullie zijn te dom om deze feature juist te gebruiken. Je kan dat draaien of keren zoveel je wilt, maar daar komt het wel op neer. Zo dom zijn we nu ook weer niet. Ik vind het echt respectloos naar ons toe dat we in ons geheel zo behandeld worden, wanneer de grote meerderheid gestemd heeft voor de reactions, en het slechts om een minderheid aan gebruikers gaat.

Ik ga echt niet mee in het verhaal dat de vorige regel onduidelijk was. In 99% van de gevallen was die wel degelijk duidelijk. En nu is de kans veel groter dat je strafpunten moet uitdelen aan leden die in wezen niets fout hebben gedaan, omdat er ook gewoon helemaal niets mis is met de overige reacties in de juiste situaties en niemand daar aanstoot aan gaat nemen.

Besef dat je nu dus tegen de P&A-community in het geheel zegt: we gaan niet de moeite doen om eerst de misbruikers directer aan te pakken en dan de werklast te evalueren, want we vinden jullie als community te dom om deze feature juist te gebruiken. Je kan dat draaien of keren zoveel je wilt, maar daar komt het wel op neer. Zo dom zijn we nu ook weer niet. Ik vind het echt respectloos naar ons toe dat we in ons geheel zo behandeld worden, wanneer de grote meerderheid gestemd heeft voor de reactions, en het slechts om een minderheid aan gebruikers gaat die misbruik maakt van het systeem.

Laatst bewerkt:
Besef dat je nu dus tegen de P&A-community in het geheel zegt: we gaan niet de moeite doen om eerst de misbruikers directer aan te pakken en dan de werklast te evalueren, want we vinden jullie als community te dom om deze feature juist te gebruiken. Je kan dat draaien of keren zoveel je wilt, maar daar komt het wel op neer. Zo dom zijn we nu ook weer niet. Ik vind het echt respectloos naar ons toe dat we in ons geheel zo behandeld worden, wanneer de grote meerderheid gestemd heeft voor de reactions, en het slechts om een minderheid aan gebruikers gaat die misbruik maakt van het systeem.

Laat ons ook eerlijk zijn dat de enige reaction die nog ter discussie staat de droevige is. Je kan zeggen dat het jammer is dat je die niet meer kan gebruiken, maar langs de andere kant schrijf een korte post hoe droevig je het vindt en je bent ook uit de nood geholpen.
Alle andere niet toegelaten reactions worden zo weinig op een correcte manier gebruikt, of hebben zo een weinig toegevoegde waarde dat ze verbieden gewoon te verdedigen valt.
Het duimpje blijft nog altijd de dominante reaction, en nog altijd de drijfveer voor velen om de reactions terug te willen.

Misbruikers worden op deze manier zeer duidelijk ook aangepakt. En mensen zijn niet te dom om het te begrijpen, maar velen zoeken graag de grens op, nu is de grens gewoon zeer duidelijk.

Eerlijk gezegd, zet gewoon antwoorden uit voor deze aankondiging. Gaat toch enkel leiden tot oneindige discussies en getroll. Het probleem (dat IMO overroepen was) is opgelost.

Laat ons ook eerlijk zijn dat de enige reaction die nog ter discussie staat de droevige is. Je kan zeggen dat het jammer is dat je die niet meer kan gebruiken, maar langs de andere kant schrijf een korte post hoe droevig je het vindt en je bent ook uit de nood geholpen.
Alle andere niet toegelaten reactions worden zo weinig op een correcte manier gebruikt, of hebben zo een weinig toegevoegde waarde dat ze verbieden gewoon te verdedigen valt.
Voor/door jou misschien. In de kleine nieuwtjes thread bijvoorbeeld werden veel van de andere reacties ook gebruikt, op een correcte manier.

Voor/door jou misschien. In de kleine nieuwtjes thread bijvoorbeeld werden veel van de andere reacties ook gebruikt, op een correcte manier.
Veel van de andere…
Ik zie in geen enkele context de unsure of de lach reaction passen. De kwade reaction heeft losstaand ook geen plaats, onderbouw die “woede” dan met een post. Support reaction in kleine nieuwtjes zie ik ook weinig meerwaarde.
Laat nog over de love en sad reaction die je mogelijks nog zou kunnen gebruiken, maar waar een post als vervanger toch misschien ook meer op zijn plaats is.
Heb ik nu net niet ze allemaal opgenoemd? Dus goed veel zijn er op zijn plaats, nog niet eens de helft van diegene die er bestaan.

Ah, de likes zijn terug. Eindelijk kan ik weer zien welke posts de moeite zijn om te lezen. En eindelijk kan ik de mensen van mijn kliekje bedanken met een vingertje, ongeacht wat ze neerpennen. Eendracht maakt macht!

Veel van de andere…
Ik zie in geen enkele context de unsure of de lach reaction passen. De kwade reaction heeft losstaand ook geen plaats, onderbouw die “woede” dan met een post. Support reaction in kleine nieuwtjes zie ik ook weinig meerwaarde.
Laat nog over de love en sad reaction die je mogelijks nog zou kunnen gebruiken, maar waar een post als vervanger toch misschien ook meer op zijn plaats is.
Heb ik nu net niet ze allemaal opgenoemd? Dus goed veel zijn er op zijn plaats, nog niet eens de helft van diegene die er bestaan.
Sinds een beeld meer dan 1000 woorden zegt:
RuLHq9C.png

Al deze reacties zijn correct gebruikt in P&A en dus zorgden ze voor een meerwaarde.

Ohja, iets specifieker:
5KrRTzh.png

En toen was ik het beu om verder te gaan. Dit was een minuutje werk om gewoon door de laatste x pagina's van 1 thread te gaan, de kleine nieuwtjes thread.

openbare melding
Gaan jullie @Avondland hiervoor nu echt strafpunten geven? https://www.beyondgaming.be/threads/escalatie-in-het-midden-oosten-houthis-iran.28957/post-1364679

Je voelt toch in alle vezels van je lijf dat het niet gewenst is om mensen voor het gebruiken van een relevante reactie te bestraffen?
Bon, aangezien ons plan van aanpak op deze manier een beetje onmogelijk wordt gemaakt, gaan we al meteen bijstellen.

Wat er gaat gebeuren, is dat elk misbruik meteen wordt bestraft. Zonder vraag te verwijderen, zonder zogenaamd verzoek. Een tweede overtreding levert een tweede warn op en zal meteen je laatste van die aard zijn: de reactionfunctie wordt afgezet op je profiel.

De moderatie beslist wanneer het gaat om misbruik, en dat gaat dan over een reaction die een onderbouwde post hoort te zijn, het ironisch gebruik of als het is om uit te dagen. Zo zal de :unsure: in P&A quasi altijd misbruik zijn, een :ROFLMAO: als uitlachsmiley ook.

Dit is niet de lijn die de moderatie meteen wilde trekken, ook omdat er die interpretatiemogelijkheid aan zit, maar we zijn een beetje in die hoek geduwd en zo zal het dus moeten zijn.

Ik ben niet echt helemaal mee. De regels zijn nu dus terug zoals ze waren voor de zomer - alle reacties toegelaten mits correct gebruik (zijnde, niet om posts ridiculiseren) - met dat verschil dat misbruik nu meteen bestraft wordt?

De reactie van Avondland die ik hierboven linkte is dus terug toegelaten?

Laatst bewerkt:
Ik ben niet echt helemaal mee. De regels zijn nu dus terug zoals ze waren voor de zomer - alle reacties toegelaten mits correct gebruik (zijnde, niet om posts ridiculiseren) - met dat verschil dat misbruik nu meteen bestraft wordt?

De reactie van Avondland die ik hierboven linkte is dus terug toegelaten?
Blijkt zowaar dat je toch helemaal mee bent ;) Klopt namelijk helemaal.
(of toch zo goed als helemaal, het staat iets minder uitgeschreven wat wel en niet onder correct gebruik valt, en de beslissing daarover ligt bij de moderator)

Blijkt zowaar dat je toch helemaal mee bent ;) Klopt namelijk helemaal.
(of toch zo goed als helemaal, het staat iets minder uitgeschreven wat wel en niet onder correct gebruik valt, en de beslissing daarover ligt bij de moderator)
De laatste zin van je post vond ik verwarrend, daar lijkt het alsof je het net nog strenger hebt gemaakt, terwijl je net het omgekeerde hebt gedaan. Maar goed, lijkt me een goede beslissing!

Ik ben nieuw in deze discussie, waarvan ik het bestaan nog maar net heb ontdekt. Uit hetgeen ik hierboven lees, begrijp ik dat er een verschil zal gemaakt worden tussen verschillende (sub?)forums.

Ik wil er toch even op wijzen dat personen (zoals ik) niet weten in welk (sub)forum men bezig is.
Mijn gebruik van het forum gaat als volgt:
* Ik volg sommige threads, dus als er daar iets nieuws gepost wordt, zal ik dat lezen.
* Verder ga ik soms naar de "Wat is er nieuw" pagina, en als er daar iets interessants tussen staat, zal ik daar verder klikken op de thread, en eventueel volgen. (zo ben ik ook in deze thread terecht gekomen)

Op geen enkel moment heb ik een clue van in welk (sub)forum ik een thread van aan het lezen ben, dat hoef ik ook niet te weten. Ik heb wel gemerkt inderdaad dat sinds enige tijd ik sommige threads niet meer "leuk" kon vinden (nu weet ik ook waarom :) )
Enfin, om maar aan te geven dat ik (en ik ben er zeker van dat er nog anderen zijn zoals mij) me niet bewust zal zijn of ik reageer op een post in het P&A forum of een ander forum...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan