Zoals ik dus in mijn vorige antwoord zei: je voorbeeld van de rofl is wel degelijk 2x tegen de regels van zowel P&A als het forum. Die clown ook. En ik kan in de statistieken zien dat dat een héél klein percentage is van het gebruik: een stuk of 5 sinds ons bestaan.Eens met @StevenFM en ik heb dit elders ook al eens aangehaald. Het emoji systeem heeft een negatieve toegevoegde waarde. Het geeft de verschillende kampen op het P&A forum een supporterstribune en maakt van andere posters cheerleaders wat de sfeer bitsiger maakt.
Als een post eenkrijgt, dan wil dat meestal niet zeggen dat het een goede post is of dat mensen vinden dat de poster gelijk hebt. Het wil gewoon zeggen dat iemand voor je supportert en je aanmoedigt. Dat mes snijdt aan twee kanten: als die post inhoudsloos of ongepast is, en veel mensen liken die post, dan is dat ook een aanmoediging tot inhoudsloos en ongepast gedrag.
Omgekeerd heeft desmiley hier ook een andere betekenis dan op de andere subfora gekregen. Het dient niet om aan te geven dat je een post grappig vindt, het wordt gebruikt om aan te geven dat je de poster zelf uitlacht.
Of je nu liket of antwoordt met eensmiley of een oneliner, veel verschil zit daar niet tussen. En toch is het ene toegelaten en het andere tegen de forumregels.
Ik ben het niet eens met je over dat duimpje. Bij mij heeft dat niets te maken met ‘supporteren’ maar aangeven van een goeie post, of eentje waardoor ik zelf iets niet meer hoef uit te schrijven.
Maar de feedback van Remake indachtig: dat is enkel mijn mening. We zijn op dit moment aan het kijken wat we ermee gaan doen.
krijgt, dan wil dat meestal niet zeggen dat het een goede post is of dat mensen vinden dat de poster gelijk hebt. Het wil gewoon zeggen dat iemand voor je supportert en je aanmoedigt. Dat mes snijdt aan twee kanten: als die post inhoudsloos of ongepast is, en veel mensen liken die post, dan is dat ook een aanmoediging tot inhoudsloos en ongepast gedrag.
smiley hier ook een andere betekenis dan op de andere subfora gekregen. Het dient niet om aan te geven dat je een post grappig vindt, het wordt gebruikt om aan te geven dat je de poster zelf uitlacht.
smiley of een oneliner, veel verschil zit daar niet tussen. En toch is het ene toegelaten en het andere tegen de forumregels.
of :haha: te krijgen zonder uitleg waarom. Soms laat ik me er ook aan vangen maar ik probeer het toch te vermijden.
emoji. Vaak zetten posts of replies mij aan het denken en dan wil ik dat zo uitdrukken. Is een vorm van like maar veel authentieker, veel eerlijker!!!