Plug-in thuisbatterijen

Dat is dan voor versie 3.0 van de Venus E, neem ik aan? Ik zit hier al sinds vorig jaar op V153 op mijn 2.0 en heb sindsdien geen updates meer ontvangen.

Niet dat ik er van wakker lig, maar krijgen jullie het verbruik echt op 0 nu?

Laatste dagen dus volledig op batterijen/PV, maar mijn eindresultaat is steeds ongeveer 0.2kwh afname (en dan nog een deel injectie)

Is voor mij prima he, maar vraag me af of er hier mensen zijn die echt 0.0 afname verwezenlijken?

Laatste dagen dus volledig op batterijen/PV, maar mijn eindresultaat is steeds ongeveer 0.2kwh afname (en dan nog een deel injectie)

Is voor mij prima he, maar vraag me af of er hier mensen zijn die echt 0.0 afname verwezenlijken?
Op uw eerste vraag: Jij ook! Want 0,2 afgerond naar een geheel getal is gewoon 0!

Belangrijkere vraag: maakt het uit of het 0,2 of 0,0 is?

Ik ben gaan kijken op mijn fluvius (hw vertelde niet veel), voor gezamelijk dag + nacht zit ik tussen de 0,1 en de 0,2 kWh. Veel dichter ga je het niet krijgen denk ik, de reactietijd tussen de p1 en de batterij moet je minstens 1 a 3 seconden rekenen als ik de display van HW mag geloven.

Er is wel vermeld dat v148 de nom of “zelfconsumptie” nog iets strakker is. Benieuwd wat dit geeft

Op uw eerste vraag: Jij ook! Want 0,2 afgerond naar een geheel getal is gewoon 0!

Het maakt hem niet uit zegt hij, hij vraagt het zich af.

Het is ook volledig normaal. Enerzijds heb je wolken die uw productie fel laten schommelen, anderzijds verbruikers.
De regenwaterpomp bvb als je het toilet doorspoelt, dat is instant 1kW verbruik wat even duurt om bij te benen, en als die stopt is dat ook plots, waarbij de marstek even 1kW op het net pompt om dan terug te vallen.

Het gaat er om zoveel mogelijk zelf te gebruiken, gisteren is 7,8kWh in de marstek gegaan en 5,8kWh eruit. Ik zou gisteren dus 7,8kWh bijna gratis gedumpt hebben om op andere tijdstippen 5,8kWh afname te hebben. Nu is dat veel minder geweest.

Voorlopig 95% eigen verbruik dit jaar (van de opgewekte 1000kWh dus 950kWh gebruikt, met wat verlies van alles wat de marstek passeert) en 38% zelfvoorzienend. Het eerste zal dalen de komende maanden, het andere stijgen.

Geen idee wat de meerwaarde is van uw opmerking, ik zeg letterlijk dat ik er niet van wakkerlig, wou gewoon even de ervaring weten van anderen hierin, kwestie dat ik weet dat het normaal gedrag is. Niet meer, niet minder :)

Ik heb ook zo'n verbruik de laatste weken. Telkens door de waterkoker 's ochtends rond 7u-7u30 en 's avonds weer rond 21u.

Hmm, dan zien wij andere dingen?

Tubotek: waarbij je zegt dat je de batterij in het buitenland plaatst: €1.391
Multi-Solar.nl: waar je niet moet liegen: €1.289
Kan je bij multi solar dan bestellen als particulier? Je dient een zakelijke account te hebben staat op de website

Iemand ervaring met die HYXi HALO modulaire batterij op basis van LiFePO4 accu's bij MultiSolar? Hoe verhouden die zich tegenover de Marstek's

Iemand ervaring met die HYXi HALO modulaire batterij op basis van LiFePO4 accu's bij MultiSolar? Hoe verhouden die zich tegenover de Marstek's
In principe zou hij in België nog niet mogen gebruikt worden want (nog) niet goedgekeurd.

Daarnaast geven ze mij onmiddellijk een minder goede indruk door aan te geven dat hij tot 10.000 cycli gaat, maar dat is wel met een testcapaciteit van 60% terwijl de meeste andere tot 80%.

In realiteit zal dat elkaar waarschijnlijk niet veel ontlopen, maar die 10.000 cycli is dus niet noodzakelijk een pluspunt tov bv de 6.000 cycli van een Marstek.

Marstek gisteren geüpdate naar V148, nadien niet meer bekeken.
1 batterij is op handmatig gevallen dus ´s nachts niets afgegeven en een verbruik van 3 kwh😱.
En nu zijn ze aan het opladen, maar pieken in beide richtingen van 300 tot 800w, sebiet beide eens even af en aan zetten en eens zien of de ct003 meter ook een update moet doen.

Marstek gisteren geüpdate naar V148, nadien niet meer bekeken.
1 batterij is op handmatig gevallen dus ´s nachts niets afgegeven en een verbruik van 3 kwh😱.
En nu zijn ze aan het opladen, maar pieken in beide richtingen van 300 tot 800w, sebiet beide eens even af en aan zetten en eens zien of de ct003 meter ook een update moet doen.
Ik heb ze nog niet geupdate. Laat even weten hoe het verlopen is binnen enkele dagen?

Als je ze op 2400w hebt staan, vergeet niet na de update ze terug op 2400w te zetten, want meestal springen ze terug naar 800w setting

Terug
Bovenaan