Plug-in thuisbatterijen

Marstek is toch echt brak miljaar.

Standaard huis met standaard Telenetmodem. P1-meter van HomeWizard werkt al jaren perfect, en toont real-time ata.
Marstek deze namiddag verbonden, begon goed te werken. Nu vanavond vindt de Marstek de P1-meter niet meer, terwijl zowel de Marstek als P1-meter nog perfect met het internet verbonden zijn
Je kan imo ook niet verwachten dat een batterij van bedrijf x gegarandeerd werkt met P1 van bedrijf y, als bedrijf x zelf een P1 meter aanbiedt. Voor heel veel producten heb je toch dergelijke incompatibiliteiten? Zelfs voor onnozele dingen als opladers is het soms zoeken. Je kan imo ook niet verwachten van Marstek dat ze een P1 meter van een random Nederlands bedrijf dat zelfs een concurrent van hen is, prioritair compatibel gaan maken.

HomeWizard geen random bedrijf. 't is by far de grootste speler in Belgie en Nederland op vlak van P1-meters. En Marstek verkoopt het alsof ze samenwerken met die P1, terwijl het dus echt superbrak werkt.

HomeWizard geen random bedrijf. 't is by far de grootste speler in Belgie en Nederland op vlak van P1-meters. En Marstek verkoopt het alsof ze samenwerken met die P1, terwijl het dus echt superbrak werkt.
Maar volgens mij werkt de batterij wel gewoon correct ondertussen? Dat is toch mijn ervaring hier tot nu toe. Wonky software maar uiteindelijk doet het wel zijn werk.

Marstek is toch echt brak miljaar.

Standaard huis met standaard Telenetmodem. P1-meter van HomeWizard werkt al jaren perfect, en toont real-time ata.
Marstek deze namiddag verbonden, begon goed te werken. Nu vanavond vindt de Marstek de P1-meter niet meer, terwijl zowel de Marstek als P1-meter nog perfect met het internet verbonden zijn
Toevallig de Marstek zowel via wifi als via kabel verbonden met jouw netwerk? Dan deed die van mij ook raar.

Hier sinds aansluiten bijna 2w geleden geen probleem.
Ja soms als ik de app open kan hij zogezegd de batterij niet online vinden, of de p1, maar in de praktijk is dat wel. Als je dan gewoon even wacht verschijnt hij ineens wel als online en dus up-to-date qua gegevens of soms krijg je bovenaan een foutmelding ivm connectie tussen gsm en batterij en dan duw je op herstel en is het ook weer up-to-date.
De werking blijft hier sowieso de hele tijd in orde.
De software zou wat beter kunnen, maar niks onoverkomelijk.

Marstek batterij staat hier 9 maanden en gebruik ook de p1 meter van homewizard.

Tot nu toe nog nooit een probleem gehad. Draait zeer stabiel.

Ik gebruik ook modbus TCP om verbinding te maken met HA en loxone. Daar hetzelfde verhaal, tot nu toe nog nooit een probleem gehad.

Er is hier echt niets 'superbrak' tussen mijn P1 van Homewizard en de Marstek batterij. Ik denk dat het eerder aan het netwerk ligt imo.

Als de Marstek of HW P1 meter roamt, kreeg ik soms ook issues. Door ze beiden te locken aan de AP in de berging, heb ik geen problemen meer gehad. Draait al 11 maand stabiel hier.

Als de Marstek of HW P1 meter roamt, kreeg ik soms ook issues. Door ze beiden te locken aan de AP in de berging, heb ik geen problemen meer gehad. Draait al 11 maand stabiel hier.

Hier wisselt de Marstek tussen modem en AP in de hal en daar merk ik niets van. De P1 is locked op de modem.

Kan misschien ook zijn dat het even een slechte firmware was. Heb toen 2 firmware updates kort op elkaar gehad. Door dat issue was hij ook niet gelocked en heeft ie 5 maand zonder problemen gedraaid. Dan in oktober dat issue gehad en nu terug 5 maand stabiel.
Ik zag soms wel slechte wifi verbinding omdat hij op een andere AP zat dan die in de berging, vandaar mijn lock. Mogelijks kan dat gekomen zijn omdat ik mijn access points altijd 1 per 1 update zodat er geen downtime is, maar sommige apparaten roamen niet vanzelf terug naar de dichste AP.

Twee weken geleden een marstek gekocht op offgridpowerstation.be. Levertermijn ging drie werkdagen zijn. Op de derde werkdag een bericht dat ze met een stockbreuk zitten en ze een alternatief aanboden. Bij niet ingaan op alternatief kon levering maar na 16 april weer opgepikt worden. Hopen dat het goed komt en er niet nog meer uitstel is.

Twee weken geleden een marstek gekocht op offgridpowerstation.be. Levertermijn ging drie werkdagen zijn. Op de derde werkdag een bericht dat ze met een stockbreuk zitten en ze een alternatief aanboden. Bij niet ingaan op alternatief kon levering maar na 16 april weer opgepikt worden. Hopen dat het goed komt en er niet nog meer uitstel is.
Ik heb de mijne besteld bij Stapnaarduurzaam.nl op 22 maart. Er stond toen 1-3 dagen levertijd. Kreeg na 2 dagen ook al bericht dat toelevering vertraagd was en dat ik er een Marstek powerbank bij kreeg ter compensatie.
Uiteindelijk met 1 week vertraging de batterij ontvangen, maar ze waren heel transparant dus alle begrip. De energiecrisis (en het mooie weer wellicht) zorgt voor een piek in de bestellingen, dus dat kunnen ze nu moeilijk volgen. En misschien is het transport uit China ook vertraagd door de oorlog?

Ik
heb mijn batterijen daar ook besteld, komt in orde is betrouwbaar 👍

Daar zeg je het. In BE en NL, Marstek verkoopt niet alleen in BE en NL. Niet vergeten dat wij maar een scheet groot zijn. Dan moeten ze compatibiliteit voorzien voor de "lokale P1 meter" van elk land? Dan begrijp ik dat ze focussen op een goede werking met een eigen product en internationaal gekende merken genre Shelly etc., en dat bepaalde probleempjes met de lokale producten van een kleinere economie wat laag op de priority list staan.

Toen ik mijn Marstek kocht heb ik niet gezien dat het compatibel zou zijn met de HW P1. Als dat zo is, is het een ander paar mouwen, maar het lijkt bij de meesten ook gewoon goed te werken als ik de voorgaande posts lees.

Daar zeg je het. In BE en NL, Marstek verkoopt niet alleen in BE en NL. Niet vergeten dat wij maar een scheet groot zijn. Dan moeten ze compatibiliteit voorzien voor de "lokale P1 meter" van elk land? Dan begrijp ik dat ze focussen op een goede werking met een eigen product en internationaal gekende merken genre Shelly etc., en dat bepaalde probleempjes met de lokale producten van een kleinere economie wat laag op de priority list staan.

Toen ik mijn Marstek kocht heb ik niet gezien dat het compatibel zou zijn met de HW P1. Als dat zo is, is het een ander paar mouwen, maar het lijkt bij de meesten ook gewoon goed te werken als ik de voorgaande posts lees.
Ik heb hem ondertussen weggegooid, maar volgens mij staat die HW P1 compatibiliteit wel in de handleiding.

Ik heb afgelopen donderdag update doorgekregen van v144 naar v148. Ik heb de indruk dat de batterij nu sneller reageert. Waar ik de voorgaande nachten grofweg 0,13-0,15kWh afname en injectie van/op het net had was dat afgelopen nacht maar 0,02.

Kan ook toeval zijn, ik kan dondernacht niet vergelijken want toen heb ik de auto opgeladen. Nog mensen die een verbetering zagen na v144?

Laatst bewerkt:
Ik draai voorlopig nog op v147, ga nog even afwachten wat de algemene ervaring lijkt te zijn met v148

Tweede keer langsgegaan, Marstek terug ingesteld, vindt de P1-meter en laadt de batterij. Tegen 's avonds is de verbinding weer verbroken en werkt niets.
Vast IP zetten op de HomeWizard maakt niet uit, want dat IP was al altijd hetzelfde gebleven. De P1-meter wordt gebruikt voor load balancing van de laadpaal, en dat werkt al een jaar perfect.

De fout zit niet in het netwerk, maar in hoe brak Marstek het heeft geimplementeerd om de HomeWizard terug te vinden. Dat het soms werkt bij anderen, betekent niets. Tweakers en Facebook staat vol met mensen die dezelfde problematiek hebben

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan