Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Toch 2 topdagen gehad met nét niet 10kWh geladen en nagenoeg alles gedekt.Het flauwe seizoen voor de thuisbatterij is begonnen. De laatste week toch al redelijk wat dagen dat de zonneproductie niet voldoende is om de batterij vol te krijgen en ik soms al in de late avond of ergens in de nacht van het net moet beginnen gebruiken. De dagen worden korter en donkerder, en tegelijkertijd neemt het verbruik toe door bv deze week de cv weer aan te steken. Ook al is het op gas, de ketel en bijhorende pompen verbruiken wel wat elektriciteit.
Toch 2 topdagen gehad met nét niet 10kWh geladen en nagenoeg alles gedekt.
Voorlopig nog steeds perfect op de terugverdientijd-curve van een simulatie hier eerder. (die tool is ondertussen offline)
Waarom laad je niet gewoon thuis verder? De vergoeding is hoger dan uw energieprijs als je een goed contract hebt.Hier is het zonneladen ook optioneel geworden en wordt er op het werk geladen.
Vorige week zonder veel moeite (en zonder EV) 80-90% zelf verbruik. Het helpt dat we 3x een ondergepist bed hadden bij de kinderen en een familie feest. De machines hebben hier overuren gedraaid en veel verbruikt.
Er zijn wel dagen dat we 10-15kwh produceren, maar dan is er misschien 2-3-4kwh injectie. Niet echt de moeite om de auto aan de draad te hangen.
Waarom laad je niet gewoon thuis verder? De vergoeding is hoger dan uw energieprijs als je een goed contract hebt.
Je kan elke nacht laden he. Ik vermoed dat de auto meer 's nachts thuis staat dan overdag dan wanneer je aan het solarladen wasDe piek zal zowiezo 3-4kw zijn dan, wat 10 euro kost. En aan een winst van 5cent op creg tarief moet ik toch al heel wat laden. Om nog te zwijgen dat de auto dan heel de tijd hier moet staan.

Je kan elke nacht laden he. Ik vermoed dat de auto meer 's nachts thuis staat dan overdag dan wanneer je aan het solarladen was
Het is eerder 10 cent. Das toch rap 100-150euro op een winter en meer comfort.

Welke omvormer heb je? Misschien ondersteunt die modbus en dan krijg je met HA er iets uit.
Hangt er van af of die op comfort of groen staat, comfort moet je minimale capaciteit kiezen en gaat die niet uitvallen. Op groen dan gaat die effectief stoppen met laden als de zon niet genoeg(minimaal) geeft, ik vond dit niet handig want 1,4kW is toch minimum dus als er een wolk is viel die uit etc. Gewoon op comfort dan valt die terug naar 1,4kW maar als de wolk weg is stijgt die weer naar wat beschikbaar is.De paal kan ik "configureren" door ticketjes naar de help desk te sturen. Dat solar charging staat nu aan, maar ik kan daar niks aan configureren. It works zolang er voldoende zon is. It breaks in de herst en winter![]()
Hangt er van af of die op comfort of groen staat, comfort moet je minimale capaciteit kiezen en gaat die niet uitvallen. Op groen dan gaat die effectief stoppen met laden als de zon niet genoeg(minimaal) geeft, ik vond dit niet handig want 1,4kW is toch minimum dus als er een wolk is viel die uit etc. Gewoon op comfort dan valt die terug naar 1,4kW maar als de wolk weg is stijgt die weer naar wat beschikbaar is.