plafond vernieuwen

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
We Zijn bezig met het verven van het toilet, en we zien nu dat het plafond vrij lelijk is. Het hangt vol met oude verf die losbladert en er zitten hakken in en lelijke plijsterplekken.

De oplossing lijkt ons een vals plafond steken.

De vraag is wat de beste manier is. We willen zo min mogelijk plaatsverlies.
 
We gaan niet meer afkappen en bezetten, dan krijgt de vriendin iets. Zal die verregels eens bekijken. :)
 
En hoe erg is die schade/toestand.. foto was bij deze vraag beter geweest. Voor hetzelfde geld wat opschuren als DHZ, al dan niet met een renovatievlies erover en het is al voldoende?

Ook stilstaan bij de oorzaak: toilet niet verlucht en dus vrij snel oorzaak gekend? Straffere verf kiezen bv overwegen ook mee opnemen.
 
Zal dit weekend een foto maken. Toen we het huis kochten was er ook een vals plafond dat we weghaalden. Denk dat ze er vroeger heel wat aan geplakt hebben, en dan geverfd en dan nog eens,...
 
hmmm op zich geen drama, werd vroeger veel gedaan maar mss even bloot laten om te verifieren dat er geen onderliggend probleem is. Tis mss doomdenkerij maar nu wat op letten is veel makkelijk als achteraf opnieuw beginnen..
 
We gaan niet meer afkappen en bezetten, dan krijgt de vriendin iets. Zal die verregels eens bekijken. :)
Moest veerregel zijn :p
https://www.gyproc.nl/producten/gyproc®-veerregel

Normaal maak je dat vast op houten balken. Maar op een bestaande plafond kan ook. Maar dan moet je wel wat uitpassen zodat uw plafond toch enigszins vlak en waterpas is. Lijkt mij in uw situatie dan de beste optie. En voor een toilet kom je dan normaal toe met een ABA plaat van 1,2m op 2,6m.
 

ik ging zeggen om gewoon plafondprofiel tussen de randprofielen maar de veerprofiel is nog een extra cm precies dus not bad..
 

ik ging zeggen om gewoon plafondprofiel tussen de randprofielen maar de veerprofiel is nog een extra cm precies dus not bad..
Moest de bestaande plafond echt heel krom zijn zou ik wel met plagyp profielen werken. Zo kan je alles mooi vlak krijgen. Die paar extra cm merk je ook niet in feite.
 
Is het eigenlijk moeilijk om zelf zo'n veerregelplafond te maken en om die gyprocplaat op maat te zagen? Er is wel een uitsparing nodig in een hoek omdat daar een technische schacht loopt.
 
Is het eigenlijk moeilijk om zelf zo'n veerregelplafond te maken en om die gyprocplaat op maat te zagen? Er is wel een uitsparing nodig in een hoek omdat daar een technische schacht loopt.
Nee totaal niet, dat uitsnijden aan de hoek zal misschien wat prutsen zijn, maar dat krijg je snel in de vingers (ik heb hier 100m2 plafonds zelf gestoken en 2 platen in frut gesneden, daarna ging het makkelijk)
 
Neem uw marge op de rand, tot op de mm werken lukt niet. Eens je dat aanvaardt bij gyproc gaat het vlotter :-D
 
Neem uw marge op de rand, tot op de mm werken lukt niet. Eens je dat aanvaardt bij gyproc gaat het vlotter :-D
ja, en als het te nauw luistert, met een aba kant werken in het midden, die kan je dan mooi dichtsmeren. Dat ging bij mij gemakkelijker in de gang dan een plaat op maat -5mm ofzo.
 
Hoe groot is die ruimte eigenlijk?
Anders gewoon houten latten, gyplat of fermacel er tegen en een dunne laag finish. Afkitten in de hoeken en verven.

Of zelfs gewoon Gyproc.
 
Dat het over een wc gaat wel maar ik zie nergens hoe groot de ruimte is?

MS zijn idd rechter maar als de oppervlakte beperkt is zou ik persoonlijk voor houten latten gaan om de opbouw lager te houden. (Als je niet wilt ontkoppelen natuurlijk)
 
Ik bedoelde de keuze vals plafond, ms vs hout, gohja voor toilet zou ik persoonlijk neigen naar ms. Twee randprofielen pas ophangen, wa ms op maat er in en huppa we zijn er al
 
Terug
Bovenaan