Eerste keer tegelen: tegels uitgebroken, maar nu?

Het is dan wel vooral schaven dat je doet.

Dat zit er standaard bij in het pakket. Als je echt veel moet doen zal je dat wel eens moeten vervangen.

Wel goed stofmasker/ventilatie voorzien
Ah oké, ik dacht dat je daarmee zou kunnen afsteken. Dat schaven is eigenlijk hetzelfde principe als die betonfrees, maar dat zal met die betonfrees wel wat vlotter gaan denk ik, gezien het verschil in kracht (300W vs 2000W).
 
Laat weten hoe het gegaan is. Dat zal wel lukken met die frees maar ik denk dat het een énorme stofboel zal worden :p
 
Laat weten hoe het gegaan is. Dat zal wel lukken met die frees maar ik denk dat het een énorme stofboel zal worden :p
Idd, vrees het ook. 😅
Morgen ga ik alvast een FFP3 masker en zo'n afsluitende bril kopen zodat ik wat bescherming heb. Aangezien ik geen stopcontact in de toiletruimte heb en een stofzuiger moet aansluiten, zal de deur moeten blijven openstaan en zal het stof zich waarschijnlijk ook ver verspreiden.

Ik houd jullie op de hoogte, maar kan goed pas na het weekend zijn (naargelang wanneer ik de betonfrees ontvang).
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Idd, Frees het ook. 😅
Morgen ga ik alvast een FFP3 masker en zo'n afsluitende bril kopen zodat ik wat bescherming heb. Aangezien ik geen stopcontact in de toiletruimte heb en een stofzuiger moet aansluiten, zal de deur moeten blijven openstaan en zal het stof zich waarschijnlijk ook ver verspreiden.

Ik houd jullie op de hoogte, maar kan goed pas na het weekend zijn (naargelang wanneer ik de betonfrees ontvang).
Fixed that for you :unsure: :tongue:
 
Heb het uiteindelijk toch gedaan met de boorhamer. Ik dramatiseerde de putten blijkbaar volgens m'n vader en zo'n hoogteverschillen kan de lijm perfect opvangen. Was wel een hele job en ik zie het niet zitten om de badkamer ook nog zo te doen, dus dat zal toch met de betonfrees gedaan worden. De boorhamer geeft volgens mij evenveel stof, want alles hing onder.
 
Heb het uiteindelijk toch gedaan met de boorhamer. Ik dramatiseerde de putten blijkbaar volgens m'n vader en zo'n hoogteverschillen kan de lijm perfect opvangen. Was wel een hele job en ik zie het niet zitten om de badkamer ook nog zo te doen, dus dat zal toch met de betonfrees gedaan worden. De boorhamer geeft volgens mij evenveel stof, want alles hing onder.
De boorhamer zal inderdaad ook stof geven maar met een slijpschijf/frees zal dit een veelvoud zijn.
Met een boorhamer zou normaal ook veel sneller moeten gaan :)
 
Effe een update: de betonfrees die ik besteld had is kwijtgespeeld door DPD, dus heb alle lijm er met een boorhamer afgehaald in zowel toiletruimte als badkamer. De badkamer heeft een volledige dag geduurd, maar het is gelukt. Enkel onder de radiator kan ik er niet bij in de badkamer, dus die lijm probeer ik morgen nog met beitel en hamer te doen en anders tegel ik er daar gewoon over. Bedankt voor de tips!
 
Terug
Bovenaan