Pizza maken

Ik heb al gemerkt dat het belangrijk is dat de bloem vers is, hoe dichter tegen de vervaldatum hoe slechter de kwaliteit van het deeg.

Tegenwoordig bestel ik liever een extra keer bloem om zeker te zijn dat het goed is.
Ik heb een 5-tal open pakken staan. Telkens ik deeg maak koop ik nieuwe. Haha.
 
Vandaag is het nog eens tijd om pizza's te maken nu dat ze geen regen geven en ik thuis ben.
Eerste maal deegje gemaakt met de Caputo bloem. Tot nu toe heel tevreden van het resultaat, enorm verschillend tov mijn vorige bloem die ik gebruikte. De elasticiteit is zoveel beter. Deeg gemaakt van 65% hydratatie.

Straks meer maar hier alvast het resultaat:

Resultaat na 24u in de koelkast om te rusten:
sE2YDJS.jpeg


De bolletjes om nog 8 uur verder te rijzen alvorens we er pizza's van gaan maken:
tmPB5je.jpeg
 
Geslaagd deegje. Enig probleem is dat ik de bollen niet heel van elkaar gescheiden krijg. Heb nu een degelijke pizza spatel besteld na het geklungel deze avond.
2 pizza's waren helemaal mislukt om uit te strekken waardoor ik er geen foto van genomen heb.

Een probeersel met pesto, mortadella en burrata viel in de smaak. De andere is simpel met hesp en champignons.

Foto's:

J2E007i.jpeg


Pizza met burrata en mortadella. Vorm is nog oké, korst kreeg ik niet goed van kleur gebakken.
AsxGCfO.jpg


Volgende vorm is mislukt maar van bakken veel beter gelukt.
V9wITgW.jpg

We blijven verder oefenen :). Wat is het efficiëntste om de bollen heel te houden? De eerste bol heb ik helemaal kapot getrokken toen ik deze wou scheiden van de rest. Iedere bol in een aparte doos zou ideaal zijn maar is praktisch niet haalbaar.
 
Ik hoop nu met de spatel die ik besteld heb, ik zo de bollen onderin makkelijk los kan scheppen. Als je de filmpjes op internet ziet is het allemaal zo simpel.
 
Terug
Bovenaan