OS 2020 | Skateboarden (Street en Park)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk dat dit vooral is omdat dit het beste skatepark in de streek was? (mogelijks is, nog niet geweest sinds het rampaffairz is)

Het is simpel, als we de wedstrijden van de amateurs hier (dat zijn die goeie skaters toch?) vergelijken met wat de pro's doen bij SLS/DEW/..., dan twijfel ik er sterk aan dat ze zouden winnen van de pro's. En veel switch 360 double flips zie ik nog niet gebeuren als "standaard" trick, terwijl de meeste pro's die vaak in de finale staan van wedstrijden wel een paar bangers in huis hebben en het gewoon 90% van de tijd landen. Zie naar Hoefler, Yuto, O Neill & Nyjah, die toch vaak met de medailles lopen.

Zeggen dat het niveau van skaten niet veranderd is tegenover 20 jaar (dus nog voor Axel jong was...) geleden is gewoon onnozel, check de parts, wedstrijden etc er maar op na...Zeggen dat die run van Joslin 'standaard' is, kickfip croocks, bigspin boardslides, gap lipslipes, qua techniek kan dit tellen, zie er maar weinig dit allemaal doen in 50 seconden en alles landen, quasi 2x. En ik beweer niet dat uw mening niet relevant is, wel wat arrogant als ik dat mag zeggen? 2 runs die 9 scoren in finales van SLS (waar ge soms over de puntentelling kunt discussiëren, akkoord) vergelijken met wat "goede skaters kunnen op een standaard skatepark?" Dat vind ik een tikkeltje overdreven...Ik zoek hier geen ruzie ofzo, maar vind het nogal kort door de bocht de vergelijkingen die je maakt.

Pro zijn is idd lucky few, bereid zijn alles op te geven en bakken talent hebben en het uitbuiten ook. En een leven vol blessures tegenmoet gaan. :biglaugh:
Ja klopt, in België heb je Axel en Youness die je als Pro kan omschrijven, maar daar stopt het zowat. 15-20 jaar geleden waren mannen als Ben Daeleman, Serge Gooskens, Tom Nijs, ... De top in België. Je had toen ook alle jonge talenten (Greg De Groot bvb), maar velen halen toch niet het absolute topniveau of stoppen met skaten.
Als je kijkt naar een Jonathan Thijs nu (Belgische "subtop"), die skate wel op een héél ander niveau.

Op internationaal niveau, waren de thps1 skaters zowat de wereldtop, alle respect voor die mannen, maar wat er nu gebeurt op de contests is gewoon niet meer te vergelijken.
Ik weet bvb nog dat Greg lutzka eens een 270 noseblunt deed op een contest en dat dat een NBD was. Yuto en Nyjah doen niks anders...
 
  • Leuk
Waarderingen: TsD
Ja klopt, in België heb je Axel en Youness die je als Pro kan omschrijven, maar daar stopt het zowat.
Is de Phil nog actief?

En even tussendoor, Youness Amrani is zo'n stijlvolle skater, veruit mijn favoriete uit eigen streek!
 
  • Leuk
Waarderingen: TsD
Is de Phil nog actief?

En even tussendoor, Youness Amrani is zo'n stijlvolle skater, veruit mijn favoriete uit eigen streek!
Een paar jaar geleden in elk geval wel. Heb hem laatste keer een 6-tal jaar geleden gezien in Edegem, en toen was die net bezig met dat videopart in de regen te maken. Dus was toen toch echt nog wel echt actief aan het skaten.

Maar hoewel die wel goed was, was dat ook weer niet het niveau van Youness he...
 
Zeggen dat die run van Joslin 'standaard' is, kickfip croocks, bigspin boardslides, gap lipslipes, qua techniek kan dit tellen, zie er maar weinig dit allemaal doen in 50 seconden en alles landen, quasi 2x. En ik beweer niet dat uw mening niet relevant is, wel wat arrogant als ik dat mag zeggen? 2 runs die 9 scoren in finales van SLS (waar ge soms over de puntentelling kunt discussiëren, akkoord) vergelijken met wat "goede skaters kunnen op een standaard skatepark?" Dat vind ik een tikkeltje overdreven...Ik zoek hier geen ruzie ofzo, maar vind het nogal kort door de bocht de vergelijkingen die je maakt.
Ik zeg niet dat ze het in 50 seconden kunnen en ook niet dat ze het keer op keer kunnen.
Maar veel van die tricks zag je effectief wel terugkomen in de zumiez als er zotte skaters bezig waren.
Er zaten daar ook redelijk wat gasten die supergoed konden skaten maar gewoon niet meededen aan wedstrijden.
Toen werd er ook niet zo veel gefilmd. Bijvoorbeeld de kinepolis gap, daar is geen beeldmateriaal van dacht ik. Terwijl dat in die tijd (en nu nog steeds eigenlijk) echt wel een belachelijk grote sprong was om te doen.
 
Is de Phil nog actief?

En even tussendoor, Youness Amrani is zo'n stijlvolle skater, veruit mijn favoriete uit eigen streek!
Als ik zijn Instagram mag geloven toch minder, maar die heeft er een heftige blessure op zitten.

Jarne doet geen comps denk ik?

Average Rob is langsgeweest bij Noah De Jaeger, future olympian? Nog maar 12 jaar...
 
Net even de Park finale van de vrouwen aan het checken, zeer cool!

De eerste runs van die 2 Japanse (die goud en zilver pakken) waren best indrukwekkend. Een ollie 540 (no grab), dat ziet ge zelfs bij de mannen niet vaak (in park).
 
Net even de Park finale van de vrouwen aan het checken, zeer cool!

De eerste runs van die 2 Japanse (die goud en zilver pakken) waren best indrukwekkend. Een ollie 540 (no grab), dat ziet ge zelfs bij de mannen niet vaak (in park).
Park is precies te groot voor alles goed te kunne filmen precies :p.
 
Voor degenen die street maar niks vonden: afgelopen nacht was er de park competitie bij de mannen.

Lichte verrassing dat Keegan Palmer gewonnen heeft, wel. Had al snel de winning runs bekeken, en die van Pedro Barros zag er toch ook zot uit, maar moet het nog eens herbekijken denk ik.
 
Nog eens op mijn gemak gekeken, toch dik verdiende overwinning voor Palmer.


Met al die topsporters die het mentaal lastig hebben deze spelen is het ook wel heerlijk om te zien hoeveel plezier de skateboarders hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan