OS 2020 | Skateboarden (Street en Park)

Status
Niet open voor verdere reacties.
In andere (kwalificatie)wedstrijden zijn de tijden tussen 45 en 50 seconden. Bij sommige is het zelfs al voorbij als je valt, dat zou bij deze OS wel veel korte sessies geven. Als vallen bij de run werd afgestraft zou je wss minder spectaculaire tricks zien en veel kleinere die hopelijk opgeteld iets opleveren, voor de kijker minder interessant.
 
Heb daarnet op BBC de volledige vrouwen finals gezien en ik moet wel zeggen dat desondanks het competitie is en blijft, de vibes op en naast het park wel leuk waren om te zien.

Alsof het gewoon een zonnige dag in het skatepark was.
 
Eaton doet niet mee met aan de Park competitie. Zie deelnemers hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Skateboarding_at_the_2020_Summer_Olympics_–_Qualification


Pedro Barros is favoriet lijkt me. Ivan Federico ook een goeie, Cory Juneau superveel stijl, Luiz Francisco ook potentiële winnaar.
Ook wel een paar straffe namen die ontbreken, omdat het de OS spelen (beperkt aantal plaatsen voor elk land): Jagger Eaton, Tom Schaar, Alex Sorgente (die laatste zie ik ook graag bezig).

Zion wright!
En oskar rosenberg.
Maar iedereen maakt wel kans.
Denk het grootste jonge talent is er ni bij voor de usa,

Gavin:

Maar moest het hier afleggen tegen

Zion:

deze 2 runs zijn echt zalig vind ik.
Usa kan niet iedereen sturen natuurlijk. Maar pedro is ook wel klasse
 
Trouwens, ik vind het raar dat er mensen twijfelen aan het feit of skateboarden een (olympische) 'sport' is of niet.

Is als sport toch 100% vergelijkbaar met gymnastiek, of schoonspringen ofzo?
Vooral heel veel techniek, maar ook fysieke kracht, acrobatiek, perfectie van uitvoering, mentale concentratie etc.
En beoordeling op basis van punten van een jury (dus niet 'wie is de snelste', 'wie gooit het verste' enz.).

Als gymnastiek op de olympische spelen thuishoort, dan skateboarden ook. Enige verschil (voorlopig) is dat skateboarden geen professionele omkadering heeft. Bv. je stuurt je kind niet naar de skateboardles (wel naar de turnles bv.).
Van mij mogen alle sporten op het OS, zou uiteindelijk ook het fairst zijn.

Maar als ik die vrouwen zag skaten heb ik echt niet het gevoel dat ik naar getrainde atleten in een professionele sport zat te kijken, wat toch helemaal anders is in gym.
 
Van mij mogen alle sporten op het OS, zou uiteindelijk ook het fairst zijn.

Maar als ik die vrouwen zag skaten heb ik echt niet het gevoel dat ik naar getrainde atleten in een professionele sport zat te kijken, wat toch helemaal anders is in gym.
Dit vind ik dus ook. Ge hebt het gevoel dat als ge er veel zou op oefenen of uw kind intensief opvoed ermee, ge eerste kunt zijn. I.t.t. turnen dat al zo geperfectioneerd is. Gaan er veel tegen te grond met het skaten.
 
Van mij mogen alle sporten op het OS, zou uiteindelijk ook het fairst zijn.

Maar als ik die vrouwen zag skaten heb ik echt niet het gevoel dat ik naar getrainde atleten in een professionele sport zat te kijken, wat toch helemaal anders is in gym.

Dit vind ik dus ook. Ge hebt het gevoel dat als ge er veel zou op oefenen of uw kind intensief opvoed ermee, ge eerste kunt zijn. I.t.t. turnen dat al zo geperfectioneerd is. Gaan er veel tegen te grond met het skaten.

Dat is dan toch maar een gevoel, want ge hebt daar wel een pak talent voor nodig hoor.
Maar ok, zeker bij de vrouwen is er nog een gigantische groeimarge.

Langs de andere kant zijn er nog wel sporten op de OS waarover je dan kan gaan discussiëren:
- Schietsport: https://olympics.com/tokyo-2020/en/sports/shooting/
- Golfen: https://olympics.com/tokyo-2020/en/sports/golf/
- Boogschieten: https://olympics.com/tokyo-2020/en/sports/archery/

Dat zijn voor mij ook eerder vrijetijdsbestedingen. (minder 'getrainde atleten' dan skateboarders lijkt me)
 
Golf is nu toch wel een pak professioneler dan al die sporten? Tiger Woods heeft al 110 miljoen $ aan prijzengeld verworven in zijn carrière 😛.
 
En boogschieten wil ik u ook een volledige match zien doen als je fysiek niet in orde bent :p .

Schietsport is in veel gevallen iets anders ja, dat is wat "apart".

Wat mij nog het "meest stoort" is, ja maar de way of life is belangrijker, soort van levensstijl bij sommigen daar, t zou bijna een schande zijn dat er competitie komt waarin we de beste kiezen... . Als je die gedachte aanhangt dan hoef je niet op de Olympische Spelen te komen, zelfs al is het motto deelnemen is belangrijker dan winnen, IMO.
 
Golf is nu toch wel een pak professioneler dan al die sporten? Tiger Woods heeft al 110 miljoen $ aan prijzengeld verworven in zijn carrière 😛.

Mja ge zei "heb ik echt niet het gevoel dat ik naar getrainde atleten in een professionele sport zat te kijken".
Wat heeft dat met prijzengeld te maken? Als ik naar Tiger Woods kijk, zie ik ook geen 'getrainde atleet' hoor. "Atleet" is sowieso wel het verkeerde woord, want om atleten te zien moet ge naar atletiek kijken, niet naar golf/skateboarden/schietsport etc.

Nyjah Huston is overigens 12 miljoen dollar waard (uiteraard niet alleen o.w.v. prijzengeld maar ook sponsors etc.).

Maar nogmaals, ik ben wel akkoord dat skateboarden bij de vrouwen nog een grote groeimarge heeft (ik vond het niveau idd ook relatief laag).
 
Tiger Woods is wel een slecht voorbeeld, is zowat de aller eerste die vollenbak in de fitness zat voor zijn sport, is ook op deze leeftijd echt nog wel fysiek in orde (de meeste overigens echt wel nu, maar toegegeven niet allemaal).
 
Tiger Woods is wel een slecht voorbeeld, is zowat de aller eerste die vollenbak in de fitness zat voor zijn sport, is ook op deze leeftijd echt nog wel fysiek in orde (de meeste overigens echt wel nu, maar toegegeven niet allemaal).
In het Golf heb je een groot professioneel circuit, daar doelde ik vooral op. Kan mij moeilijk voorstellen dat dit in het vrouwenskaten ook zo is.
 
De vertoning van Alana Smith op de Olympics was een schande.
Vroeger een schoon kind en oa goeie resultaten op X games gehaald etc en is zelfs nu nog pro skater.

Maar nu is dat zo een gedrocht geworden, 20 kg bijgekomen en alles laten gaan (sorry maar met zo een fysiek weiger ik je atleet te noemen) en they/them ( :sarcastic: ) doel was de lgbt community in de spotlight te zetten. Allemaal goed, maar they/them had 2 runs van 0,4x!! en kon geen enkele trick landen, om toch maar een score te zetten heeft they/them godbetert een ollie gesprongen van de trap met de monsterscore van 0,40 as gevolg.

Sorry maar dan ben je echt geen olympische altleet en heb je niets te zoeken daar.
Dat het niveau serieus onder de mannen ligt dat is normaal, ik denk over 3 jaar in Parijs dat het niveau van de vrouwen een pak hoger gaat zijn dan nu. Het niveau van de top 10 was zeker en vast ok, Lore vond ik persoonlijk al limiet, 2 degelijke runs maar kon enkel 2 zeer eenvoudige tricks en de moeilijkere mislukten allemaal. Maar alles onder Lore hadden weinig te zoeken op de olympische spelen imho. Zou me straf lijken dat er echt geen 8 betere vrouwlijke skaters te vinden waren dan dit?
 
Laatst bewerkt:
Ge hebt het gevoel dat als ge er veel zou op oefenen of uw kind intensief opvoed ermee, ge eerste kunt zijn. I

Dat is misschien jouw gevoel maar dat is het zeker niet, ik heb mijn hele tienerjaren doorgebracht op een plank en ik ben nooit nog maar in de buurt gekomen van wat die kinderen nu al laten zien op die leeftijd. Dat geld trouwens voor iedereen die in in mijn skatejaren ben tegengekomen, je beseft pas goed hoe complex al die dingen zijn als je het zelf gedaan hebt.

Vallen hoor er nu ook eenmaal bij, zie het eerder als een tijdstraf dan zoals bij het turnen waar het veelal over en out is.
 
Heb niet alle pagina's gelezen, en heb er spijt van dat ik de street competitie niet heb kunnen volgen wegens op reis zijn, maar dingen die ik hier lees verbazen me een klein beetje.

Het niveau en groeimarge: dat is er de laatste 20 jaar al geweest, kijk naar de pro's van vroeger en wat ze nu doen. Treflips in to 50-50 (Dashawn, land die trick redelijk consistent), Nyjah zen kickflip to lipslide doet hij fakie, nollie, switch..., Yuri die ongelooflijk jong is en al 270 in to weet ik veel wat allemaal doet...Dat had je vroeger niet. Dan waren de wedstrijden veel simpeler, het niveau is al enorm gestegen de laatste 10 - 15 jaar. Ook moet je rekening houden als je als skater een off-day hebt heel uw wedstrijd zwak kan zijn. Onlangs Shane o Neill gezien in een wedstrijd en die lande geen enkele van zen best tricks, terwijl hij daar net veel punten in kan halen omdat hij consistent is.

De niet pro's landen al heel wat tricks vast, ook switch, nollie, bekijk de Battle of The Berrics finales eens. Dat is puur flatground, of beter, de laatste wedstrijd tussen Sean Malto & Torey Pudwill van dit jaar...Dat was de eerste 'icon' match en dat was al een finale waard. De run van Mantiago in de semi-final van de laatste DEW wedstrijd was fenomenaal. Dat was een street part in 45 seconden, varial flips, varial heels allemaal in to grinds. Met open mond zat ik te kijken en heel het park werd zot. De eerste amateur skater die dat 1 keer kan nadoen, tja, no way dat die amateur blijft...

Skaten is gegroeid, en is momenteel populairder dan ooit heb ik de indruk. Ben ook blij dat de vrouwen veel aandacht krijgen en daar ziet ge dat ze nog op het niveau zitten waar de mannen vroeger (15 - 20 jaar terug) zaten. Geef ze nog 10 jaar, de jonge talentjes die nu al medailles halen zullen alleen beter worden, meer kracht ontwikkelen, en dan kan dat evenredig worden van niveau aan de mannen. Maar dat het niveau nog lang niet zen potentieel haalt bij de mannen? Tenzij ge wilt dat ze triple kickflip in to overcroock in to manual revert switch heel flip out doen zie ik niet in hoe gekker het nog kan worden...Ik zie veel meer marge in originaliteit, zoals aangehaalde Andy Anderson.

Een part is een part, daar zitten soms 6 maanden of meer werk in voor 4 minuten beeldmateriaal. Bekijk de gemiddelde rough cuts en ge zult merken hoeveel werk er soms in 5 seconden footage kruipt. Of hell, check de My War serie van Thrasher, soms dagen werk, 100 pogingen en ettelijke blessures voor 1 ender te filmen, dat is 10 sec beeldmateriaal...Dat is net zoals influencers vaak heel goed kunnen skaten, maar geen pro kunnen worden omdat ze net niet consistent zijn, al heb je zeker en vast uitzonderingen en wil ik niks afnemen van sommige influencers.

En om af te sluiten: de eerste 1080 ooit is gedaan door Tom Schaar (2012, 12 jaar oud) op een mega ramp trouwens, nu was dit de eerste in vert competitie. Als ge weet dat Tony Hawk zijn 900 deed in 1999 ziet ge hoe traag de groeicurve is, of hoe hoog het niveau toen al was in vert. Te zien welke invalshoek je wil nemen...Maar tenzij je 'videogameskaten' verwacht zou ik van de groeicurve niet zoveel verwachten. Meer consistent de +9 points tricks landen mogelijks wel, en dubbele treflips etc, maar tenzij je zegt wat je denkt dat ze zullen landen zie ik niet in hoeveel zotter het nog kan worden op korte termijn?

EDIT*

Wou gewoon nog even dit delen: Joslin zijn runs op een SLS Wedstrijd, als dit niet indrukkwekkend genoeg is...

 
Laatst bewerkt:
Heb niet alle pagina's gelezen, en heb er spijt van dat ik de street competitie niet heb kunnen volgen wegens op reis zijn, maar dingen die ik hier lees verbazen me een klein beetje.

Het niveau en groeimarge: dat is er de laatste 20 jaar al geweest, kijk naar de pro's van vroeger en wat ze nu doen. Treflips in to 50-50 (Dashawn, land die trick redelijk consistent), Nyjah zen kickflip to lipslide doet hij fakie, nollie, switch..., Yuri die ongelooflijk jong is en al 270 in to weet ik veel wat allemaal doet...Dat had je vroeger niet. Dan waren de wedstrijden veel simpeler, het niveau is al enorm gestegen de laatste 10 - 15 jaar. Ook moet je rekening houden als je als skater een off-day hebt heel uw wedstrijd zwak kan zijn. Onlangs Shane o Neill gezien in een wedstrijd en die lande geen enkele van zen best tricks, terwijl hij daar net veel punten in kan halen omdat hij consistent is.

De niet pro's landen al heel wat tricks vast, ook switch, nollie, bekijk de Battle of The Berrics finales eens. Dat is puur flatground, of beter, de laatste wedstrijd tussen Sean Malto & Torey Pudwill van dit jaar...Dat was de eerste 'icon' match en dat was al een finale waard. De run van Mantiago in de semi-final van de laatste DEW wedstrijd was fenomenaal. Dat was een street part in 45 seconden, varial flips, varial heels allemaal in to grinds. Met open mond zat ik te kijken en heel het park werd zot. De eerste amateur skater die dat 1 keer kan nadoen, tja, no way dat die amateur blijft...

Skaten is gegroeid, en is momenteel populairder dan ooit heb ik de indruk. Ben ook blij dat de vrouwen veel aandacht krijgen en daar ziet ge dat ze nog op het niveau zitten waar de mannen vroeger (15 - 20 jaar terug) zaten. Geef ze nog 10 jaar, de jonge talentjes die nu al medailles halen zullen alleen beter worden, meer kracht ontwikkelen, en dan kan dat evenredig worden van niveau aan de mannen. Maar dat het niveau nog lang niet zen potentieel haalt bij de mannen? Tenzij ge wilt dat ze triple kickflip in to overcroock in to manual revert switch heel flip out doen zie ik niet in hoe gekker het nog kan worden...Ik zie veel meer marge in originaliteit, zoals aangehaalde Andy Anderson.

Een part is een part, daar zitten soms 6 maanden of meer werk in voor 4 minuten beeldmateriaal. Bekijk de gemiddelde rough cuts en ge zult merken hoeveel werk er soms in 5 seconden footage kruipt. Of hell, check de My War serie van Thrasher, soms dagen werk, 100 pogingen en ettelijke blessures voor 1 ender te filmen, dat is 10 sec beeldmateriaal...Dat is net zoals influencers vaak heel goed kunnen skaten, maar geen pro kunnen worden omdat ze net niet consistent zijn, al heb je zeker en vast uitzonderingen en wil ik niks afnemen van sommige influencers.

En om af te sluiten: de eerste 1080 ooit is gedaan door Tom Schaar (2012, 12 jaar oud) op een mega ramp trouwens, nu was dit de eerste in vert competitie. Als ge weet dat Tony Hawk zijn 900 deed in 1999 ziet ge hoe traag de groeicurve is, of hoe hoog het niveau toen al was in vert. Te zien welke invalshoek je wil nemen...Maar tenzij je 'videogameskaten' verwacht zou ik van de groeicurve niet zoveel verwachten. Meer consistent de +9 points tricks landen mogelijks wel, en dubbele treflips etc, maar tenzij je zegt wat je denkt dat ze zullen landen zie ik niet in hoeveel zotter het nog kan worden op korte termijn?

EDIT*

Wou gewoon nog even dit delen: Joslin zijn runs op een SLS Wedstrijd, als dit niet indrukkwekkend genoeg is...


Net die runs van Manny Santiago op de Dew tour eens opgezocht. Dat is inderdaad bijna een videogame :p
Met idd nog het verschil dat Nyjah en Yuto ook een hoop van hun tricks switch of fakie doen. Kelvin Hoefler ook veel variatie op dat vlak. Vandaar dat ze vaak hogere scores krijgen.

Maar qua groeimarge zal het inderdaad vooral over consistentie gaan. Jonge skaters die al heel vroeg professionele omkadering krijgen (Jagger Eaton is een goed voorbeeld van die nieuwe generatie). Sky Brown met haar 12 jaar, daar zit precies ook al een heel team achter nu.

Vraag me ook af of er op gebied van materiaal nog innovatie kan komen (al is daar denk ik weinig veranderd de laatste 20 jaar ofzo).

edit: voor de liefhebbers (vooral de 2e run)
 
Laatst bewerkt:
Elke sport evolueert, snowboarden heeft exact hetzelfde doorgemaakt.

Vroeger was de flat 1080 een publiekstrekker, nu moet je niet afkomen met tricks die geen cork bevatten. Bij voorkeur gewoon triples.
 
  • Leuk
Waarderingen: TsD
Heb niet alle pagina's gelezen, en heb er spijt van dat ik de street competitie niet heb kunnen volgen wegens op reis zijn, maar dingen die ik hier lees verbazen me een klein beetje.

Het niveau en groeimarge: dat is er de laatste 20 jaar al geweest, kijk naar de pro's van vroeger en wat ze nu doen. Treflips in to 50-50 (Dashawn, land die trick redelijk consistent), Nyjah zen kickflip to lipslide doet hij fakie, nollie, switch..., Yuri die ongelooflijk jong is en al 270 in to weet ik veel wat allemaal doet...Dat had je vroeger niet. Dan waren de wedstrijden veel simpeler, het niveau is al enorm gestegen de laatste 10 - 15 jaar. Ook moet je rekening houden als je als skater een off-day hebt heel uw wedstrijd zwak kan zijn. Onlangs Shane o Neill gezien in een wedstrijd en die lande geen enkele van zen best tricks, terwijl hij daar net veel punten in kan halen omdat hij consistent is.

De niet pro's landen al heel wat tricks vast, ook switch, nollie, bekijk de Battle of The Berrics finales eens. Dat is puur flatground, of beter, de laatste wedstrijd tussen Sean Malto & Torey Pudwill van dit jaar...Dat was de eerste 'icon' match en dat was al een finale waard. De run van Mantiago in de semi-final van de laatste DEW wedstrijd was fenomenaal. Dat was een street part in 45 seconden, varial flips, varial heels allemaal in to grinds. Met open mond zat ik te kijken en heel het park werd zot. De eerste amateur skater die dat 1 keer kan nadoen, tja, no way dat die amateur blijft...

Skaten is gegroeid, en is momenteel populairder dan ooit heb ik de indruk. Ben ook blij dat de vrouwen veel aandacht krijgen en daar ziet ge dat ze nog op het niveau zitten waar de mannen vroeger (15 - 20 jaar terug) zaten. Geef ze nog 10 jaar, de jonge talentjes die nu al medailles halen zullen alleen beter worden, meer kracht ontwikkelen, en dan kan dat evenredig worden van niveau aan de mannen. Maar dat het niveau nog lang niet zen potentieel haalt bij de mannen? Tenzij ge wilt dat ze triple kickflip in to overcroock in to manual revert switch heel flip out doen zie ik niet in hoe gekker het nog kan worden...Ik zie veel meer marge in originaliteit, zoals aangehaalde Andy Anderson.

Een part is een part, daar zitten soms 6 maanden of meer werk in voor 4 minuten beeldmateriaal. Bekijk de gemiddelde rough cuts en ge zult merken hoeveel werk er soms in 5 seconden footage kruipt. Of hell, check de My War serie van Thrasher, soms dagen werk, 100 pogingen en ettelijke blessures voor 1 ender te filmen, dat is 10 sec beeldmateriaal...Dat is net zoals influencers vaak heel goed kunnen skaten, maar geen pro kunnen worden omdat ze net niet consistent zijn, al heb je zeker en vast uitzonderingen en wil ik niks afnemen van sommige influencers.

En om af te sluiten: de eerste 1080 ooit is gedaan door Tom Schaar (2012, 12 jaar oud) op een mega ramp trouwens, nu was dit de eerste in vert competitie. Als ge weet dat Tony Hawk zijn 900 deed in 1999 ziet ge hoe traag de groeicurve is, of hoe hoog het niveau toen al was in vert. Te zien welke invalshoek je wil nemen...Maar tenzij je 'videogameskaten' verwacht zou ik van de groeicurve niet zoveel verwachten. Meer consistent de +9 points tricks landen mogelijks wel, en dubbele treflips etc, maar tenzij je zegt wat je denkt dat ze zullen landen zie ik niet in hoeveel zotter het nog kan worden op korte termijn?

EDIT*

Wou gewoon nog even dit delen: Joslin zijn runs op een SLS Wedstrijd, als dit niet indrukkwekkend genoeg is...

Ik vind het niveau nu echt niet zo denderend veel hoger dan vroeger hoor.
En ik denk dat je eens een deftig skatepark moet binnenwandelen. Als er daar goeie skaters zijn, ga je zeker het merendeel van die tricks die Joslin doet in dat filmpje, ook gewoon zien gebeuren daar.
Ik heb heel veel geskate waar Axel Cruysberghe geskate heeft. Hij was supergoed, maar zeker niet de enige.
Het was vooral speciaal omdat hij zo jong was.

Er zijn er maar weinigen van pro gegaan, je moet of moest er ook enorm veel voor opgeven. Geen idee of dat vandaag al verbeterd is, maar als ik kijk naar vrienden/kennissen die nog steeds skaten en er geld mee verdienen, vermoed ik van niet.
Pro worden en er volledig van kunnen leven is echt nog steeds voor de lucky few.

Over vert skating spreek ik me niet uit, daar heb ik weinig ervaring mee en ook minder interesse in gehad.

Ps: ofwel ben ik gewoon toevallig tussen topskaters opgegroeid en is mijn visie totaal niet relevant :p
 
Ik vind het niveau nu echt niet zo denderend veel hoger dan vroeger hoor.
En ik denk dat je eens een deftig skatepark moet binnenwandelen. Als er daar goeie skaters zijn, ga je zeker het merendeel van die tricks die Joslin doet in dat filmpje, ook gewoon zien gebeuren daar.
Ik heb heel veel geskate waar Axel Cruysberghe geskate heeft. Hij was supergoed, maar zeker niet de enige.
Het was vooral speciaal omdat hij zo jong was.

Er zijn er maar weinigen van pro gegaan, je moet of moest er ook enorm veel voor opgeven. Geen idee of dat vandaag al verbeterd is, maar als ik kijk naar vrienden/kennissen die nog steeds skaten en er geld mee verdienen, vermoed ik van niet.
Pro worden en er volledig van kunnen leven is echt nog steeds voor de lucky few.

Over vert skating spreek ik me niet uit, daar heb ik weinig ervaring mee en ook minder interesse in gehad.

Ps: ofwel ben ik gewoon toevallig tussen topskaters opgegroeid en is mijn visie totaal niet relevant :p
Als je daar de Zumiez mee bedoelt, ja dan ben je opgegroeid met een hoop talenten in de buurt. Er waren destijds zo wel een paar regio's in het land waar talenten geconcentreerd zaten. En het niveau, zeker in contests, is wel nog echt gestegen hoor. De tricks die daar nu vrij vaak boven komen, dat kon vroeger vaak maar 1 persoon in de wereld. Shane O'Neill zijn switch 360 double Flip is daar zo'n voorbeeld van. Nu kan best veel volk dat...
 
Als je daar de Zumiez mee bedoelt, ja dan ben je opgegroeid met een hoop talenten in de buurt. Er waren destijds zo wel een paar regio's in het land waar talenten geconcentreerd zaten. En het niveau, zeker in contests, is wel nog echt gestegen hoor. De tricks die daar nu vrij vaak boven komen, dat kon vroeger vaak maar 1 persoon in de wereld. Shane O'Neill zijn switch 360 double Flip is daar zo'n voorbeeld van. Nu kan best veel volk dat...

Denk dat dit vooral is omdat dit het beste skatepark in de streek was? (mogelijks is, nog niet geweest sinds het rampaffairz is)

Het is simpel, als we de wedstrijden van de amateurs hier (dat zijn die goeie skaters toch?) vergelijken met wat de pro's doen bij SLS/DEW/..., dan twijfel ik er sterk aan dat ze zouden winnen van de pro's. En veel switch 360 double flips zie ik nog niet gebeuren als "standaard" trick, terwijl de meeste pro's die vaak in de finale staan van wedstrijden wel een paar bangers in huis hebben en het gewoon 90% van de tijd landen. Zie naar Hoefler, Yuto, O Neill & Nyjah, die toch vaak met de medailles lopen.

Zeggen dat het niveau van skaten niet veranderd is tegenover 20 jaar (dus nog voor Axel jong was...) geleden is gewoon onnozel, check de parts, wedstrijden etc er maar op na...Zeggen dat die run van Joslin 'standaard' is, kickfip croocks, bigspin boardslides, gap lipslipes, qua techniek kan dit tellen, zie er maar weinig dit allemaal doen in 50 seconden en alles landen, quasi 2x. En ik beweer niet dat uw mening niet relevant is, wel wat arrogant als ik dat mag zeggen? 2 runs die 9 scoren in finales van SLS (waar ge soms over de puntentelling kunt discussiëren, akkoord) vergelijken met wat "goede skaters kunnen op een standaard skatepark?" Dat vind ik een tikkeltje overdreven...Ik zoek hier geen ruzie ofzo, maar vind het nogal kort door de bocht de vergelijkingen die je maakt.

Pro zijn is idd lucky few, bereid zijn alles op te geven en bakken talent hebben en het uitbuiten ook. En een leven vol blessures tegenmoet gaan. :biglaugh:

*edit* @JorisBlack : Ivm je vraag over materiaal, was vergeten erop te antwoorden maar Andy Anderson heeft een heel speciaal deck ontwikkeld, had er de uitleg eens van gezien en overal zit een gedachte achter. Heb er 1x op geskate wel (maar 2 minuten) en vond het maar vreemd aanvoelen, maar mogelijks zien we daar in de toekomst nog verandering in tegenover de standaard decks?
 
En een leven vol blessures tegenmoet gaan. :biglaugh:

Ja man dat is niet min bij skaten denk ik. Er is een youtube reeks van The Berrics waar een aantal profs hun ergste slams oplijsten:


Meteen de reden dat het nooit iets voor mij was (ondanks het feit dat ik het altijd heel cool heb gevonden).
(dat in die reeks zijn natuurlijke extreme accidenten, maar dan nog, veel vallen hoort er bij)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan