OS 2020 | Skateboarden (Street en Park)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik volg het skateboarden al gans mijn leven maar het competetieve gedeelte laat ik steeds aan mijn voorbij gaan ben dus absoluut niet mee met de formats.

Zolang ik maar zieke tricks te zien krijg is het goed :coolbrows:

ik vind sls concept zo goed, is zoiets als naar het EK of WK voetbal kijken maar met skaten, en als je dan voor iemand support, of gewoon anti Nyjah supportert blijft nog eens spannend ook :p

Blijkbaar, al paar keer zo'n x games wedstrijd gevolgd en ik vond daar het niveau toch bedroevend tov de skills van de skaters die meededen.
SLS opgezocht maar ofwel slechte voorbeelden gevonden, maar ik vond het ook niet echt van je dat.
Dew tour heeft me wel positief impressed, daar zitten toch al wat serieuzere tricks bij.

Ik spreek trouwens ook niet meer over de gemiddelde hobbyist hé, maar de betere hobbyist. Eentje die weinig moeite heeft met een kickflip to lipslide op een handrail bv.

X-games heb ik nu ook niet direct gezien.
maar SLS wel steeds.
mss moet je gewoon de finales checken.

ik denk dat het ook anders moet plaatsen, akkoord dat er veel amatures zijn die sicke tricks kunnen.

maar bij zo een wedstrijd draait het echt om consistency. dit zijn athleten die trick na trick landen onder hoge druk.
Het is logisch dat videoparts/insta clips veel moeilijkere dingen brengen, daar hebben ze veel meer pogingen.
contest kan je nooit hetzelfde spectakel verwachten.

Sora shirai brengt echt wel vernieuwende tricks in mijn ogen.

Ik kan gewoon echt genieten van die skatewedstrijden, en ben zeer gelukkig dat het vaak gestreamd word tegenwoordig.
Ik geniet er meer van, dan een goed videopart, ondanks dat ik dit niet te vergelijken valt.
want ik kijk ook gewoon als supporter terwijl ik naar videoparts kijk als liefhebber van de sport.

Ik begrijp hierin wat mensen voelen bij voetbal of wielrennen of dergelijke
 
Afgaande op de foto's in dit artikel, gebruiken onze Belgische skaters toch hun eigen schoenen en boards. Kleren ook vrij sober (maar misschien is dat een training outfit?)
https://sporza.be/nl/2021/07/23/bel...-we-zijn-ook-allemaal-vrienden~1627032219248/

Blijkbaar, al paar keer zo'n x games wedstrijd gevolgd en ik vond daar het niveau toch bedroevend tov de skills van de skaters die meededen.
SLS opgezocht maar ofwel slechte voorbeelden gevonden, maar ik vond het ook niet echt van je dat.
Dew tour heeft me wel positief impressed, daar zitten toch al wat serieuzere tricks bij.

Ik spreek trouwens ook niet meer over de gemiddelde hobbyist hé, maar de betere hobbyist. Eentje die weinig moeite heeft met een kickflip to lipslide op een handrail bv.
Ik skate zelf niet, maar zijn er volgens u dan veel hobby skaters die dat consistent kunnen? En afgewisseld met nog andere (consistente) tricks?

In THPS kan ik ook veel zotte combo's doen he :unsure:
 
maar bij zo een wedstrijd draait het echt om consistency. dit zijn athleten die trick na trick landen onder hoge druk.
Het is logisch dat videoparts/insta clips veel moeilijkere dingen brengen, daar hebben ze veel meer pogingen.
contest kan je nooit hetzelfde spectakel verwachten.
Het is daarin dat ik verwacht dat er nog zeer veel improvement mogelijk is in de skatewereld.
Ik geloof er in dat ze ooit die zotte tricks consistent zullen doen, wat het niveau van die competities enorm omhoog zou trekken.
Voor zover ik weet doen die ook nog niet zo heel strikte trainingen. Pakt nu het bijvoorbeeld trainingsregime van die topvoetballers en pas dat doe op die skaters en je gaat het niveau echt zien omhoog gaan.
Maar het maakt de sport nu wel nog toegankelijker, want het is maar weinigen gegeven om puur van het skateboarden te kunnen leven.
Een goede hobbyist die halftijds gaat werken om de rest van de tijd te skaten, die geraakt ook op hoog niveau. Mits genoeg dedication en talent ook wel.
Afgaande op de foto's in dit artikel, gebruiken onze Belgische skaters toch hun eigen schoenen en boards. Kleren ook vrij sober (maar misschien is dat een training outfit?)
https://sporza.be/nl/2021/07/23/bel...-we-zijn-ook-allemaal-vrienden~1627032219248/


Ik skate zelf niet, maar zijn er volgens u dan veel hobby skaters die dat consistent kunnen? En afgewisseld met nog andere (consistente) tricks?

In THPS kan ik ook veel zotte combo's doen he :unsure:
Zo moeilijk is die trick nu ook niet. Wel afhankelijk van het type rail natuurlijk. In het verleden kon ik die trick ook wel, op kleine rails en met een paar pogingen.
Wat bijvoorbeeld ook zeer belangrijk is, is de houding waarin je het doet. Bij mij zag je gewoon dat ik alle moeite van de wereld had om die trick uit te voeren.
Terwijl de betere skaters deden die zo clean dat het overkomt als een easy trick.
Bijvoorbeeld een lange 5-0 in evenwicht doen, dat kon ik ook niet (onvrijwillige uitzonderingen daargelaten :p ). Ik leunde gewoon op de tail. Dus de trick lukte wel, alleen was de uitvoering niet zo mooi.

Bijvoorbeeld Axel deed dat dan wel weer met veel meer stijl.
 
Trouwens, ik vind het raar dat er mensen twijfelen aan het feit of skateboarden een (olympische) 'sport' is of niet.

Is als sport toch 100% vergelijkbaar met gymnastiek, of schoonspringen ofzo?
Vooral heel veel techniek, maar ook fysieke kracht, acrobatiek, perfectie van uitvoering, mentale concentratie etc.
En beoordeling op basis van punten van een jury (dus niet 'wie is de snelste', 'wie gooit het verste' enz.).

Als gymnastiek op de olympische spelen thuishoort, dan skateboarden ook. Enige verschil (voorlopig) is dat skateboarden geen professionele omkadering heeft. Bv. je stuurt je kind niet naar de skateboardles (wel naar de turnles bv.).
 
Hoe zit dat dan met het materiaal waarmee je sport? Bij skateboarden maakt kleren geen hol uit, dus dat kan je volledig blanco doen.
Maar schoenen en het skateboard met bijbehorende onderdelen, die zijn toch ook gewoon van een merk? Dat kan je toch niet blanco laten?
Of moet de sponsor dan die dingen voorzien zonder enige merknaam of verwijzing naar merknaam?
Per sport worden er regels opgesteld van wat toelaatbaar is, rekening houdend met "gewoontes" in sport en technische noodzaak.

Ik dacht in atletiek dat er bvb 1 eigen opgenaaide kledijsponsor (van X cm²) toegelaten is "per tenue", maar op de rugzak of grote tas en drinktas mag er niks staan.
 
Het is daarin dat ik verwacht dat er nog zeer veel improvement mogelijk is in de skatewereld.
Ik geloof er in dat ze ooit die zotte tricks consistent zullen doen, wat het niveau van die competities enorm omhoog zou trekken.
Voor zover ik weet doen die ook nog niet zo heel strikte trainingen. Pakt nu het bijvoorbeeld trainingsregime van die topvoetballers en pas dat doe op die skaters en je gaat het niveau echt zien omhoog gaan.
Maar het maakt de sport nu wel nog toegankelijker, want het is maar weinigen gegeven om puur van het skateboarden te kunnen leven.
Een goede hobbyist die halftijds gaat werken om de rest van de tijd te skaten, die geraakt ook op hoog niveau. Mits genoeg dedication en talent ook wel.

Zo moeilijk is die trick nu ook niet. Wel afhankelijk van het type rail natuurlijk. In het verleden kon ik die trick ook wel, op kleine rails en met een paar pogingen.
Wat bijvoorbeeld ook zeer belangrijk is, is de houding waarin je het doet. Bij mij zag je gewoon dat ik alle moeite van de wereld had om die trick uit te voeren.
Terwijl de betere skaters deden die zo clean dat het overkomt als een easy trick.
Bijvoorbeeld een lange 5-0 in evenwicht doen, dat kon ik ook niet (onvrijwillige uitzonderingen daargelaten :p ). Ik leunde gewoon op de tail. Dus de trick lukte wel, alleen was de uitvoering niet zo mooi.

Bijvoorbeeld Axel deed dat dan wel weer met veel meer stijl.

sowieso dat er nog progressie zal komen.
Vraag mij alleen af wat voor tricks jij zit te wachten als het nu steeds te zwak is

zeker als je weet dat de helft al switch is vind ik al impressionant genoeg.

De top nu zal wel al reeds coaches en personal trainers hebben.
Die gaan ni gewoon een uurke per dag gaan skaten.

denk da je ze beter zou vergelijken met turner ipv voetballers :p zoals joris idd al doet.
 
ik vind sls concept zo goed, is zoiets als naar het EK of WK voetbal kijken maar met skaten, en als je dan voor iemand support, of gewoon anti Nyjah supportert blijft nog eens spannend ook

Misschien eens proberen volgen dan, voor wie ik supporter maakt niet uit, mijn alltime favourites doen toch niet meer mee in competities.

Dat uur verschil met Tokyo is wel nen bummer misschien dat ik al mijn moet bij één raap en eens vroeg opsta 🤣
 
sowieso dat er nog progressie zal komen.
Vraag mij alleen af wat voor tricks jij zit te wachten als het nu steeds te zwak is
De tricks die je in de instagram filmpjes ziet, waar ze nu nog x aantal keren moeten voor proberen vooraleer het lukt.
Dat niveau ben ik zeker dat ooit nog gaat komen in competitie.
Maar die Dew Tour valt me eigenlijk al goed mee. Beter dan de competitiefilmpjes die ik in het verleden had gezien.
 
De skateboard wedstrijden zijn idd op een moeilijk uur voor ons. Ik kijk wel uit naar de 13-jarige kandidate van de UK, Sky Brown. Ze won recent nog de gouden medaille op de X Games, zeer leuk om te zien.
 
Ja, ik denk dat het op het reguliere kanaal zal zitten omdat er Belgische kandidaten zijn. Als het niet zo is zal een van de vier streams het dragen. Als je dan nog pech hebt, kan je de RTBF stream volgen, die doen er tot 6 tegelijkertijd (auvio.be).

Ik zie dat Eurosport 1 (Franstalige versie!!!) het ook uitzendt.
 
Ja hopelijk kunt ge het ergens terug bekijken achteraf he...

Vooral de park competitie wil ik wel zien, vind ik cooler dan de street, vaak meer creativiteit (en ook moeilijker te voorspellen wie er gaat winnen bij de mannen).
 
Zouden ze het niet tonen deze nacht doordat axel mee doet?
Riskant, er komen meer Belgen in actie. Hopelijk inderdaad op één van de streams.

Er is zwemmen deze nacht rond 3u30 maar dat zou tegen 5u alweer gedaan zijn, en er is ook vrouwenwielrennen vanaf 6u. De Belg als hij zich kwalificeert voor de finale komt in actie om 5u25 terwijl voorronde om 2 uur.

Nu geen idee hoelang zoiets duurt. De voorrondes zal wel minstens gestreamd worden. De finales misschien (?). Indien kort genoeg valt het tussen zwemmen en vrouwenwielrennen.

Maar er is ook nog judo waar een Belg in actie komt. Dat is pas om 6u08 met Van Snick. Lianne Tan en Jaouad Achab komen morgen ook in actie (3u en 3u15). Maar op zich zal dat wel te zien zijn op de samenvattingen vanaf 7 uur.

EDIT: Turnen ook om 3u met Nina Derwael... ach man dan weten we al waar VRT naar gaat zappen. Ik kan die sport dus niet uitstaan hé. En waarom alles zo op elkaar geplakt. Er komen amper Belgen in actie overdag tenzij de mensen in de vechtsporten het goed doen, een zwemkwalificatie van Lecluyse en onze Antwerpse basketbalhelden. En ook nog dressuur om 10u (pff).
 
Laatst bewerkt:
Riskant, er komen meer Belgen in actie. Hopelijk inderdaad op één van de streams.

Er is zwemmen deze nacht rond 3u30 maar dat zou tegen 5u alweer gedaan zijn, en er is ook vrouwenwielrennen vanaf 6u. De Belg als hij zich kwalificeert voor de finale komt in actie om 5u25 terwijl voorronde om 2 uur.

Nu geen idee hoelang zoiets duurt. De voorrondes zal wel minstens gestreamd worden. De finales misschien (?).
Ja ik ga er niet voor op staan maar anders zou ik het opgenomen hebben en op mijn gemak eens bekeken hebben in de namiddag. Maar er zal tegen dan wel ergens beeldmateriaal te vinden zijn zeker?
 
De beste kans op Sporza beelden is een medailleplaats want Wout Van Aert is al precies 24u aan het koersen, ze blijven die maar uitzenden. Eurosport.nl kost €20 per jaar als je de frustratie wilt besparen met volledige feed maar je kan wachten tot morgenmiddag om te zien of RTBF en Sporza iets hebben.
 
Fransen laten het afweten. Giraud wint in de heats, en had met zijn score in de heats een medaille beet, maar eindigt pas 6e in de finale. Milou pas 4e. Het goud is voor een Japanner, zilver voor een Braziliaan en brons voor Jagger Eaton.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan