OS 2020 | Skateboarden (Street en Park)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onbegrijpelijk anno 2021 dat de OS nog steeds met verkochte rechten werkt. Past ook niet echt binnen de 'vibe' van de spelen maar bon money makes the world go round zeker.
Idd, vind ik ook enorm schaamtelijk. De strafste atleten ter wereld maar niet vrij te zien.
 
Trouwens, ik vind het raar dat er mensen twijfelen aan het feit of skateboarden een (olympische) 'sport' is of niet.

Is als sport toch 100% vergelijkbaar met gymnastiek, of schoonspringen ofzo?
Vooral heel veel techniek, maar ook fysieke kracht, acrobatiek, perfectie van uitvoering, mentale concentratie etc.
En beoordeling op basis van punten van een jury (dus niet 'wie is de snelste', 'wie gooit het verste' enz.).

Als gymnastiek op de olympische spelen thuishoort, dan skateboarden ook. Enige verschil (voorlopig) is dat skateboarden geen professionele omkadering heeft. Bv. je stuurt je kind niet naar de skateboardles (wel naar de turnles bv.).
Zien er nu toch niet de zotte atleten uit hoor. Zeker als 13-jarigen kunnen meedoen tegen volwassenen :) Ik kan denk ik geen enkele sport bedenken waarin dat ook mogelijk is.
Wel akkoord met de rest hoor.

Net even gekeken naar de twee runs van Axel Cruysbergs. De spektakelwaarde toch bijzonder laag. Jammer dat er blijkbaar twee tricks mislukt zijn waar hij normaal geen problemen mee heeft.
 
Zien er nu toch niet de zotte atleten uit hoor. Zeker als 13-jarigen kunnen meedoen tegen volwassenen
Ik ben hier nu naar het turnen aan het kijken en daar heeft daarnet iemand van 46 jaar deelgenomen en kort daarna was er iemand van 15 jaar aan de beurt.

De spektakel waarde ligt allicht laag in het oog van de leek maar wat die gasten presteren is echt niet min hoor.
 
Zien er nu toch niet de zotte atleten uit hoor. Zeker als 13-jarigen kunnen meedoen tegen volwassenen :) Ik kan denk ik geen enkele sport bedenken waarin dat ook mogelijk is.
Wel akkoord met de rest hoor.

Net even gekeken naar de twee runs van Axel Cruysbergs. De spektakelwaarde toch bijzonder laag. Jammer dat er blijkbaar twee tricks mislukt zijn waar hij normaal geen problemen mee heeft.

Mja, in het tafeltennis doet er ook een 12-jarige mee (Hend Zaza).
Bij gymnastiek ook voldoende voorbeelden van heel jonge deelnemers.

Maar het skateboarden bij vrouwen is inderdaad nog serieus aan het groeien, vandaar dat er veel jonge deelneemsters bij zijn (die waarschijnlijk wel vaste waarden gaan worden wanneer ze ouder zijn).


Ik heb trouwens moeite om beelden terug te vinden (zit in het buitenland, dus sporza video's werken niet).
Redelijk dwaas inderdaad dat anno 2021 ge quasi niks online kunt bekijken... zeker voor iets als skateboarden, waarbij bijna alles op instagram en integraal op youtube terecht komt.
edit: heb eindelijk iets gevonden om het integraal terug te bekijken :p (gaat niet werken in BE trouwens, voordat iemand het vraagt)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hier nu naar het turnen aan het kijken en daar heeft daarnet iemand van 46 jaar deelgenomen en kort daarna was er iemand van 15 jaar aan de beurt.

De spektakel waarde ligt allicht laag in het oog van de leek maar wat die gasten presteren is echt niet min hoor.
Akkoord hoor, maar da's dan toch veeleer techniek dan kracht of uithouding.
En ja ping pong inderdaad... maar daar ga ik hetzelfde zeggen. Een sport met weinig fysieke vereisten, maar bijna uitsluitend techniek en tactiek


Daar is niets minderwaardigs aan, gewoon een andere categorie sport
 
Cruysberghs zijn 2 runs waren eigenlijk zeker niet slecht. Alleen dat hij beide keren gevallen is, dan wordt het lastig qua score he.

En blijkbaar wat maagklachten ook. Misschien dat eten in Japan in combinatie met de hitte :p
edit: haha, en ik denk dat ik hem hoor zeggen na zijn laatste trick "ik ben zo blij dat het gedaan is"... voelde zich echt niet goed precies
 
Laatst bewerkt:
Onbegrijpelijk anno 2021 dat de OS nog steeds met verkochte rechten werkt. Past ook niet echt binnen de 'vibe' van de spelen maar bon money makes the world go round zeker.
Ik werkte bij een internationaal bedrijf dat in Londen ook zaken deed in 2012 (tijdsregistratie en dergelijke als in het goed heb, alvast iets IT)) en ze zochten toen nog mensen om te helpen in Londen.
Leek me wel interessant om eens te doen tot ik de regels las:
* 6d op 7 12u werken voor 4 weken
* onbetaald verlof nemen

In ruil kreeg je wel nog 2 toegangstickets

Uitbuiting dus voor toch maar hun naam te kunnen afficheren
 
Uiteindelijk Yuto Horigome gewonnen. Ook wel een terechte winnaar.
Ik kan wel nergens de volledige finale vinden. Maar Nyjah slechts 7e, die gaat daar toch een tijdje niet goed van slapen, denk ik.
 
Uiteindelijk Yuto Horigome gewonnen. Ook wel een terechte winnaar.
Ik kan wel nergens de volledige finale vinden. Maar Nyjah slechts 7e, die gaat daar toch een tijdje niet goed van slapen, denk ik.
Idd terecht, al ben ik niet zo'n fan van Horigome. Vooral zijn 'best tricks' zijn nogal eentonig (wel moeilijk natuurlijk).
Huston gewoon te vaak gevallen bij de best tricks.

Op zich wel een keihard systeem natuurlijk. Al ge ziet hoe goed Aurelien Giraud aan het skaten was in de kwalificatieronde, en dan in de finale gewoon 2-3 keer nét niet zijn trick kan landen...

Maar bon, ik blijf meer enthousiast voor de park competitie. Veel leuker om naar te kijken vind ik persoonlijk, meer creativiteit op een bepaalde manier. En deze heerlijke kerel mag ook mee doen (gaat waarschijnlijk nooit winnen, maar heeft een unieke stijl):
 
Idd terecht, al ben ik niet zo'n fan van Horigome. Vooral zijn 'best tricks' zijn nogal eentonig (wel moeilijk natuurlijk).
Huston gewoon te vaak gevallen bij de best tricks.

Op zich wel een keihard systeem natuurlijk. Al ge ziet hoe goed Aurelien Giraud aan het skaten was in de kwalificatieronde, en dan in de finale gewoon 2-3 keer nét niet zijn trick kan landen...

Maar bon, ik blijf meer enthousiast voor de park competitie. Veel leuker om naar te kijken vind ik persoonlijk, meer creativiteit op een bepaalde manier. En deze heerlijke kerel mag ook mee doen (gaat waarschijnlijk nooit winnen, maar heeft een unieke stijl):
Hij gaat daar nooit winnen, maar wint wel nog vrij vaak best trick contest hoor. Wel vaak door dezelfde tricks (50-50 front foot impossible out bvb). Wel leuke stijl en leuke tricks.

Park is wel veel moeilijker te voorspellen wie daar wint. Ik neem aan dat Jagger Eaton daar ook aan meedoet? Dan maakt die in elk geval wel veel kans op dubbele medaille.
 
Hij gaat daar nooit winnen, maar wint wel nog vrij vaak best trick contest hoor. Wel vaak door dezelfde tricks (50-50 front foot impossible out bvb). Wel leuke stijl en leuke tricks.

Park is wel veel moeilijker te voorspellen wie daar wint. Ik neem aan dat Jagger Eaton daar ook aan meedoet? Dan maakt die in elk geval wel veel kans op dubbele medaille.
Eaton doet niet mee met aan de Park competitie. Zie deelnemers hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Skateboarding_at_the_2020_Summer_Olympics_–_Qualification


Pedro Barros is favoriet lijkt me. Ivan Federico ook een goeie, Cory Juneau superveel stijl, Luiz Francisco ook potentiële winnaar.
Ook wel een paar straffe namen die ontbreken, omdat het de OS spelen (beperkt aantal plaatsen voor elk land): Jagger Eaton, Tom Schaar, Alex Sorgente (die laatste zie ik ook graag bezig).
 
Maar bon, ik blijf meer enthousiast voor de park competitie. Veel leuker om naar te kijken vind ik persoonlijk, meer creativiteit op een bepaalde manier. En deze heerlijke kerel mag ook mee doen (gaat waarschijnlijk nooit winnen, maar heeft een unieke stijl):
Tijd voor een freestyle gedeelte bij de OS voor Andy!
 
Eaton doet niet mee met aan de Park competitie. Zie deelnemers hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Skateboarding_at_the_2020_Summer_Olympics_–_Qualification


Pedro Barros is favoriet lijkt me. Ivan Federico ook een goeie, Cory Juneau superveel stijl, Luiz Francisco ook potentiële winnaar.
Ook wel een paar straffe namen die ontbreken, omdat het de OS spelen (beperkt aantal plaatsen voor elk land): Jagger Eaton, Tom Schaar, Alex Sorgente (die laatste zie ik ook graag bezig).
Is dat nu serieus dat Rune Gliffberg daar meedoet? Die mens skate al langer dan ik leef :p
 
Is dat nu serieus dat Rune Gliffberg daar meedoet? Die mens skate al langer dan ik leef :p
Haha idd, zat zelfs in de oorspronkelijke THPS games 😅

Maar dat bedoel ik met kwalificatiesysteem van de OS. Dat is een Deen. Als hij Amerikaan was, had hij nooit kunnen mee doen.
 
Hij gaat daar nooit winnen, maar wint wel nog vrij vaak best trick contest hoor. Wel vaak door dezelfde tricks (50-50 front foot impossible out bvb). Wel leuke stijl en leuke tricks.

Park is wel veel moeilijker te voorspellen wie daar wint. Ik neem aan dat Jagger Eaton daar ook aan meedoet? Dan maakt die in elk geval wel veel kans op dubbele medaille.

In de park competitie doen ze toch geen best trick gedeelte? :unsure:
Gewoon 3 runs, en de beste run wint.
 
Heb er deze nacht voor de eerste keer naar zitten kijken (de kwalificaties) maar het kan mij maar matig bekoren. De heat van onze Belgische met commentaar was wel al iets beter uit te zitten.
 
De tricks waren bij de vrouwen maar matig, omdat ze op dezelfde manier scores kregen als mannen was er een run met amper 0.46 punten en de hoogste trick net iets boven de 5.00. Er deden ook veel minderjarigen mee, dus ervaring speelt ook een rol.

Aangezien skateboard terug uitgekozen is voor 2024 kunnen ze er mss iets aan doen om het aantrekkelijker te maken.

Ik denk wel dat de park wedstrijden gelijker zullen opgaan. En allerlei spins in de lucht zien is leuker voor publiek.
 
Laatst bewerkt:
Mja, in het tafeltennis doet er ook een 12-jarige mee (Hend Zaza).
Bij gymnastiek ook voldoende voorbeelden van heel jonge deelnemers.
Turnen is in se idd een uitzondering qua leeftijd als in hoe jonger hoe soepeler vaak. Die van 46 zal no way een medaille halen. Evenals die 12 jarige in het tafeltennis. Meedoen is in bepaalde landen "niet zo moeilijk" meedoen voor winst is iets anders.

Nu goed geen problemen met skateboarden op de OS.
 
Weet niet hoe het in andere wedstrijden zit (buiten de jaarlijkse skate wedstrijd hier in het park) maar ik vond 45 seconden voor een run vrij weinig.
Als je eens tegen de grond gaat ben je al vrij veel tijd kwijt, waardoor je mss wat meer op safe gaat spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan