Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Off-topic uiteraard, maar in 2021 "lag bij 36% van de bevolking het netto equivalente huishoudinkomen lager dan 2.000 euro per maand" in Vlaanderen. Elders lees ik dat een gemiddeld 'huishouden' bestaat uit 2,3 personen.
https://www.vlaanderen.be/statistiek-vlaanderen/inkomen-en-armoede/huishoudinkomen

Helemaal van de pot gerukt is die 4 op 10 toch niet me dunkt, en dit is voor Vlaanderen waar volgens dat artikel op de vorige pagina de situatie beter is dan in Brussel en Wallonië.
België staat in die ranking op plaats 5-6 in de EU.
Bij Denemarken, en voor Finland, Frankrijk, Ierland, en Zweden.
België heeft 1 van de beste Gini-coëfficienten
Is er iemand die gelooft dat 40% van de bevolking in die landen ook 'problemen hebben'?

Dat is gewoon wat wringen met definities om toch maar een soort beeld van uitgebreide armoede/problemen te creëren, de boel op te stoken, en clicks te genereren.

Ik wou met mijn post gewoon zeggen dat we sociale onrust krijgen door een slabakkende economie, die er alleen maar erger op wordt door dit conflict.
Doet mij denken aan dat totaal misplaatst gele hesjes gedoe in Frankrijk begin 2020.

Zie ook nu met hun protesten over de pensioenleeftijd naar 64.
64 !!

Laatst bewerkt door een moderator:
Allez China is zijn voorbereidingen aan het treffen om te leren uit de fouten van Rusland en voorbereid te zijn indien ze toch zouden proberen om Taiwan te recupereren.

Doet mij denken aan dat totaal misplaatst gele hesjes gedoe in Frankrijk begin 2020.

Zie ook nu met hun protesten over de pensioenleeftijd naar 64.
64 !!
Grof gezegd: herrieschoppers (by the way ferm aangevuurd door Russische en Chinese troll factories) gewoon neerkloppen met de politiematrak
Amai, kan tellen als post.

Vlotjes voorbij aan het feit dat Macron hiervoor het parlement gewoon gepasseerd heeft. Misschien steekt dat mensen ook hard?
Of is het misschien omdat men er niet in slaagde om het geld bij de rijken te halen waardoor de letterlijk werkende mens er weer voor moet opdraaien?
Ongeveer overal wordt geld uit arbeid veel zwaarder belast dan geld uit geld en dat vinden werkende mensen niet fair.

Dan nog even wat dingen zeggen zonder bewijs en hulde brengen aan politiegeweld. Ik dacht dat zoiets tegen de regels hier was. Chapeau.
Misschien kan je beter naar de commentaarsectie van HLN gaan, kan je de wereld lekker simpel zwart-wit zien. Heel eenvoudig, maar lost niets op.

Meer zeg ik er niet over, want dit topic gaat over Oekraïne.

Amai, kan tellen als post.

Vlotjes voorbij aan het feit dat Macron hiervoor het parlement gewoon gepasseerd heeft. Misschien steekt dat mensen ook hard?
Vind je het normaal dat de officiële pensioenleeftijd 62 is in een land met levensverwachting 82, als je de sociale zekerheid betaalbaar wil houden?

Macron doet met deze move wat moet gebeuren.
Soms gebeuren dergelijke zaken tegen de algemene 'wil' van de bevolking in, omdat de executive branch vindt dat het nodig is in het belang van het land.

En deze situatie in Frankrijk is een uitstekend voorbeeld.

Of is het misschien omdat men er niet in slaagde om het geld bij de rijken te halen waardoor de letterlijk werkende mens er weer voor moet opdraaien?
Ja, Frankrijk is werkelijk hét schoolvoorbeeld van een paradijs voor kapitaal.
Dan nog even wat dingen zeggen zonder bewijs
Zoals?
en hulde brengen aan politiegeweld.
Wat stel jij voor als mensen protesteren door de boel langdurig lam te leggen en brand te stichten op straat?

Soms is dat gewelddadig protest trouwens nodig hé.
Veel status quo wordt immers op 'revolutionaire'' manier gedeblokkeerd via massaal protest/geweld. Zie geschiedenis in 100 landen.

Maar ik denk dat dit hier waarschijnlijk niet breed genoeg gedragen is omdat vele Fransen ook wel beseffen dat 64 echt wel een normale leeftijd is, die op zich zelfs nog te laag is.

kan je de wereld lekker simpel zwart-wit zien. Heel eenvoudig, maar lost niets op.
Sorry, maar dagen aan een stuk het land platleggen en vandalisme omdat de pensioenleeftijd van 62 nr 64 gaat, wat op zich al te laag is?
Hoe ga je daar compromitteren? Naar 63? 62,5?

Check andere topics: altijd diezelfde kritiek dat "onze ruggegraatloze politici de moeilijke beslissingen niet durven nemen!".
Maar kijk, als ze dan wél genomen worden, dan is het "maar het volk wil dit niet, schande!".

Ja zeg.

Laatst bewerkt:
Ja mannekes, heb hier iets gestart met mijn post precies :p

Ik zag gewoon moeilijkheden in meerdere Europese landen, en suggereerde dat dit te maken had met de economische impact van de oorlog (en dus ook onze maatregelen). Niet toevallig dat men net nu in Frankrijk die pensioenleeftijd wil verhogen. En OK, de Fransen staken om de minste scheet, en ok, ik vind een pensioenleeftijd van 62 ook belachelijk laag. Maar als je ziet dat er zelfs in Duitsland gestaakt werd wegens te lage lonen en te hoge levenskosten, dan moet er toch een alarmbelletje rinkelen dat we moeten opletten. "Neerkloppen met de politiematrak", nee danku, dat doen ze in Rusland al, en dat gaat de boel alleen maar meer ophitsen.

Kortom: ik vraag me af of de EU economisch gezien in staat is om tegen een langdurig conflict te kunnen.

Ik luister graag naar een andere uitleg, maar de gigantisch hoge energieprijzen tijdens de winter hebben toch de boel in gang gezet lijkt me. En dat was een resultaat van de invasie van Oekraïne.

Blijkbaar krijgen we daar nu nog secundaire effecten van (ondanks de terug min of meer normale energieprijzen).
Je vergeet er bij te zeggen dat Poetin Europa probeerde te chanteren door de gaskraan dicht te draaien waardoor de prijzen naar boven schoten omdat Europa voor 40% afhankelijk was van Rusland.
Ik vind dat Europa dit goed opgelost heeft met LNG te importeren en dat we nooit mogen toe geven aan chantage van Rusland.

Je vergeet er bij te zeggen dat Poetin Europa probeerde te chanteren door de gaskraan dicht te draaien waardoor de prijzen naar boven schoten omdat Europa voor 40% afhankelijk was van Rusland.
Ik vind dat Europa dit goed opgelost heeft met LNG te importeren en dat we nooit mogen toe geven aan chantage van Rusland.

Ben akkoord, hoor.

Interview met 'Predator', gast die zowat eigenhandig een groep Russen afhield. (subs opzetten)
Volledig gevecht wordt overlopen en uitgelegd.
Toont ook duidelijk hoe je kan "bevriezen" als je geen ervaring hebt.

Russische Wagner soldaat die veroordeeld was tot 14 jaar gevangenis voor moord, overleefd zijn 6 maanden in Oekraïne.
Gaat naar huis en pleegt binnen de 8 dagen weer een moord.

Prigozhin declined to comment on Rossomakhin’s arrest in response to a request for comment from The Daily Beast, instead urging this reporter to “not bother” him anymore, as he was, he quipped, “busy searching his garden for the corpse of your colleague [detained Wall Street Journal reporter Evan Gershkovich].”
:oops:

Interview met 'Predator', gast die zowat eigenhandig een groep Russen afhield. (subs opzetten)
Volledig gevecht wordt overlopen en uitgelegd.
Toont ook duidelijk hoe je kan "bevriezen" als je geen ervaring hebt.

Dat bevriezen ik weet het zo nog niet. Die gast blijft wel doen wat hem gevraagd wordt. 't is geen rambo maar hij zit ook niet opgerold in een hoekje te wiegelen.

Dat bevriezen ik weet het zo nog niet. Die gast blijft wel doen wat hem gevraagd wordt. 't is geen rambo maar hij zit ook niet opgerold in een hoekje te wiegelen.
Bevriezen is misschien wat sterk uitgedrukt, maar het was zijn eerste loopgravengevecht en hij was niet in staat om een wapen te bedienen.
e geluk kon hij nog dingen aangeven en nuttig zijn ondanks z'n shellshock.

Bevriezen is misschien wat sterk uitgedrukt, maar het was zijn eerste loopgravengevecht en hij was niet in staat om een wapen te bedienen.
e geluk kon hij nog dingen aangeven en nuttig zijn ondanks z'n shellshock.

Neem het niet van mij aan maar van de man die met hem in de loopgraaf zat. Hij zegt zelf dat als hij dit drie jaar geleden had meegemaakt toen hij zelf nieuw was, hij zelfs geen magazijnen had kunnen herladen. En zoals blijkt uit dat volledige interview hoef je nog geen wapen te bedienen om je nuttig te maken.

Staat vast dat ik gewoon in mijn broek had gedaan als ik in zijn plaats was.

Neem het niet van mij aan maar van de man die met hem in de loopgraaf zat. Hij zegt zelf dat als hij dit drie jaar geleden had meegemaakt toen hij zelf nieuw was, hij zelfs geen magazijnen had kunnen herladen. En zoals blijkt uit dat volledige interview hoef je nog geen wapen te bedienen om je nuttig te maken.

Staat vast dat ik gewoon in mijn broek had gedaan als ik in zijn plaats was.
Ik denk dat je snel "gewoon" bent aan zo'n oorlogssituatie. Oorlogsjournalisten omschrijven het als een soort roes, een adrenalinerush. We kunnen allemaal hopen dat we nooit in zo'n situatie belanden, maar dat laagje beschaving en burgerlijke gemakszucht gaat er wel snel af als je iedere dag je eigen leven moet riskeren en kogels moet jagen in het lijf van de vijand.

Terug
Bovenaan