JanusDR
Well-known member
België staat in die ranking op plaats 5-6 in de EU.Off-topic uiteraard, maar in 2021 "lag bij 36% van de bevolking het netto equivalente huishoudinkomen lager dan 2.000 euro per maand" in Vlaanderen. Elders lees ik dat een gemiddeld 'huishouden' bestaat uit 2,3 personen.
https://www.vlaanderen.be/statistiek-vlaanderen/inkomen-en-armoede/huishoudinkomen
Helemaal van de pot gerukt is die 4 op 10 toch niet me dunkt, en dit is voor Vlaanderen waar volgens dat artikel op de vorige pagina de situatie beter is dan in Brussel en Wallonië.
Bij Denemarken, en voor Finland, Frankrijk, Ierland, en Zweden.
België heeft 1 van de beste Gini-coëfficienten
Is er iemand die gelooft dat 40% van de bevolking in die landen ook 'problemen hebben'?
Dat is gewoon wat wringen met definities om toch maar een soort beeld van uitgebreide armoede/problemen te creëren, de boel op te stoken, en clicks te genereren.
Doet mij denken aan dat totaal misplaatst gele hesjes gedoe in Frankrijk begin 2020.Ik wou met mijn post gewoon zeggen dat we sociale onrust krijgen door een slabakkende economie, die er alleen maar erger op wordt door dit conflict.
Zie ook nu met hun protesten over de pensioenleeftijd naar 64.
64 !!
Laatst bewerkt door een moderator: