"Two Ukrainian pilots are in the U.S. for training assessment on attack aircraft, including F-16s"
![]()
Two Ukrainian pilots are in the U.S. for training assessment on attack aircraft, including F-16s
They are the Ukrainian pilots to have traveled to the U.S. to have their skills evaluated by American military trainers.www.nbcnews.com
In hetzelfde artikel staat dat een effectieve opleiding 18 maanden zou duren, evenlang als de levertermijn voor de F16.
Dus ofwel voorzien we dat de oorlog nog jaren gaat aanslepen, ofwel zijn we erop aan het gokken dat hij voorbij is vooraleer we de vliegtuigen zouden leveren.
Zwakke houding van NATO
. Ik verwacht nu wel niet dat het zover zal komen want dan is het eerst volgende raam dat hij zal passeren direct ook zijn laatste zijn
Dat die schoppen worden gebruikt voor close combat lijkt me alleszins niet onlogisch, al zal dat voor verse recruten wel een akelige ervaring zijn. Ik moet daarbij denken aan die recente verfilming van All Quiet on the Westen Front waarbij Paul Bäumer een Fransman doodt met een bayonet en erdoor ontdaan is. Iemand neerschieten op afstand is toch iets heel anders dan iemand in een lijf-aan-lijfgevecht neersteken of neerknuppelen.