De grens tussen Wit Rusland en Oekraine is praktisch een groot moeras, van Polen tot bijna Kiev. De locaties waar grootschalig materiaal en manschappen kunnen passeren waren dus al beperkt.
Oekraine heeft daar het laatste jaar ook niet stilgezeten, talrijke "kleine" grensovergangen zijn reeds onbruikbaar gemaakt, muren en loopgraven gebouwd en het ligt daar ondertussen vol met mijnenvelden. Het zou me verbazen mochten ze die grens ondertussen niet reeds hermetisch dicht zijn, of dit met het opblazen van wat bruggen of extra mijnen niet eenvoudig te realiseren is.
Een (nieuwe) full scale invasie langs daar lijkt me weinig kans op slagen, of eerder een nieuwe suicide mission voor de (wit) Russen.
Ook zie ik momenteel weinig van het "grote verjaardagsoffensief" wat was aangekondigd/verwacht. Zowel via de lucht (rakketten) als op de grond blijft het relatief rustig en is er weinig beweging. Benieuwd of het van "willen maar niet kunnen" is van de Russen of dat ze alsnog iets zouden plannen op een ander moment.