Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Tijd heelt alle wonden, voel jij nog enige haat tegenover de Duitsers? En wat voor mensonwaardige dingen hebben die allemaal niet uitgestoken😕.
Mja het verschil dat ik daar zie is dat Nazi-Duitsland na de oorlog niet meer bestond. Militair compleet verslagen, grondgebied volledig veroverd, kopstukken allen dood of voor de rechtbank, ...

Mja het verschil dat ik daar zie is dat Nazi-Duitsland na de oorlog niet meer bestond. Militair compleet verslagen, grondgebied volledig veroverd, kopstukken allen dood of voor de rechtbank, ...

Of in hoge functies in de US met dank aan Operation Paperclip, of ondergedoken in Argentinie en andere Zuid-Amerikaanse landen.

Rusland bereid opnieuw meer gas te leveren aan Europa

Naar het schijnt (!) heeft de aanval op de Engels basis voor veel schade gezorgd.
5 Tu-95 zwaar beschadigd (die met de propellers)
2 Tu-95 minder beschadigd
Verkeerstoren in vlammen (er gaat een filmpje rond van een toren in vlammen)
Daarna zegt men nog dat er 6 Tu-160 beschadigd zijn (de supersonische) en een loods met kruisraketten.
Dat laatste lijkt me de enige mogelijkheid voor 1 oude Russische omgebouwde verkenningsdrone om zoveel schade aan te richten.

Een journalist zegt dat de resterende vliegtuigen nu verplaatst zijn naar Ukrainka basis, maar dat is bijna helemaal in het oosten van Rusland. Lijkt me straf.

Naar het schijnt (!) heeft de aanval op de Engels basis voor veel schade gezorgd.
5 Tu-95 zwaar beschadigd (die met de propellers)
2 Tu-95 minder beschadigd
Verkeerstoren in vlammen (er gaat een filmpje rond van een toren in vlammen)
Daarna zegt men nog dat er 6 Tu-160 beschadigd zijn (de supersonische) en een loods met kruisraketten.
Dat laatste lijkt me de enige mogelijkheid voor 1 oude Russische omgebouwde verkenningsdrone om zoveel schade aan te richten.

Een journalist zegt dat de resterende vliegtuigen nu verplaatst zijn naar Ukrainka basis, maar dat is bijna helemaal in het oosten van Rusland. Lijkt me straf.
Bron?

Dat is een veel zwaardere tol dan die eerste aanval, die met meerdere drones gebeurde?

Geeft ook wel te denken: een oude 70's Sovjet-drone die onopgemerkt 800 km lang kan vliegen naar een van de belangrijkste luchtmachtbasissen van Rusland waar strategische bommenwerpers staan. Zijn die drones in het algemeen moeilijk te spotten of is dat opnieuw een teken dat het Russische leger een luchtkasteel is?

Rusland bereid opnieuw meer gas te leveren aan Europa

Oei, cash begint een probleem te worden 😅

Geeft ook wel te denken: een oude 70's Sovjet-drone die onopgemerkt 800 km lang kan vliegen naar een van de belangrijkste luchtmachtbasissen van Rusland waar strategische bommenwerpers staan. Zijn die drones in het algemeen moeilijk te spotten of is dat opnieuw een teken dat het Russische leger een luchtkasteel is?

Het ging wel over een "gemodificeerde" drone, dus wie weet wat er aangepast was. Maarja, ik denk dat het gewoon duidelijk is dat alles aan dat Russische leger overroepen is. Inferieure kwaliteit, inferieure training, inferieur en gedemotiveerd officierenkorps, etc. Kan ook moeilijk anders als je een militaire grootmacht wil zijn maar met de economie van een pond vijgen. Het enige wat ze hebben en wat hen beschermt zijn die nucleaire wapens.

Het ging wel over een "gemodificeerde" drone, dus wie weet wat er aangepast was. Maarja, ik denk dat het gewoon duidelijk is dat alles aan dat Russische leger overroepen is. Inferieure kwaliteit, inferieure training, inferieur en gedemotiveerd officierenkorps, etc. Kan ook moeilijk anders als je een militaire grootmacht wil zijn maar met de economie van een pond vijgen. Het enige wat ze hebben en wat hen beschermt zijn die nucleaire wapens.
Ik hoop dat ze die beerput toch eens gaan opentrekken hoe de vork werkelijk aan de steel zit, maar de grote lijnen zijn wel gekend: een corrupte autocratie waar geld hier en daar in zakken verdwijnt en er haast angstvallig propaganda wordt bedreven om de schone schijn hoog te houden*. De economie is even groot als die van Italië, maar ik weet niet of je economieën zomaar naast elkaar kan zetten ter vergelijking. Het land heeft potentieel om een economische powerhouse te worden, maar er is teveel corruptie om dat mogelijk te maken.

*Het Russische leger werd tot vorig jaar beschouwd als het tweede sterkste leger ter wereld, maar vandaag kan je hen eerder beschouwen als het tweede sterkste leger in Oekraine. :unsure:

We worden natuurlijk deels gehersenspoeld (in veel mindere mate dan de Rus dat wel). Slecht nieuws uit Oekraïne ga je hier dus niet snel of minder snel horen. Anderzijds geldt dit ook omgekeerd. In Rusland horen de mensen daar ook veruit een 'goed nieuws show' (Dat Rusland heel hard, aan het winnen is!). Net zoals een Rus, weet ik ook wel dat veel zaken, een beetje overroepen zijn. (In Rusland nog erger dan hier natuurlijk)

Maar dat Rusland momenteel in het verliezende kamp steekt, .. als je een beetje je hersenen gebruikt en je volgt de oorlog zo'n beetje op de voet, dan weet je gewoon dat dit een feit is. En de echt intelligente Rus die begint dat toch ook stilletjes aan door te hebben. Je hebt de media en de propaganda machine MAAR je hebt toch ook nog je eigen hersenen die je kan gebruiken. Je gaat mij echt niet wijs maken dat de Rus met een beetje verstand dit echt niet weet. (wat nog iets anders is dan u voor de domme te houden).

Ik wil wedden dat als er een Russische variant bestaat van Beyondgaming (Een hoger IQ dan gemiddeld + Veel hoger opgeleide jongeren) en je vraagt anoniem (niet openlijk) wie de oorlog 'momenteel op dit moment' aan het winnen is, dan zegt 99% daar Oekraïne.

Hoe de oorlog verder zal evalueren is wel minder voorspelbaar, maar Oekraïne heeft momenteel wel veruit het mentale voordeel. Ze zitten in de goeie flow.

Ik heb trouwens niets tegen Russen an sich, vroeger niet, nu niet, na de oorlog ook niet. Na de oorlog zijn ze welkom bij mij thuis voor een warme koffie en een dekentje. Geen probleem. Maar ze moeten zich natuurlijk wel gedragen en ook respect hebben voor mijn eigen waarden en principes.

Als deze oorlog mij 2 zaken leert, is dat je respect moet hebben voor alle volkeren en culturen (inclusief Rusland). Finaal ga je toch samen moeten leven op deze aardkloot. Respect has to be mutual.

Anderzijds moet je er ook voor zorgen dat je als land niet te afhankelijk word van een ander land, want als er ooit oorlog van komt, dan moet je zien dat je uzelf kan beredderen.

Ik heb trouwens niets tegen Russen an sich, vroeger niet, nu niet, na de oorlog ook niet. Na de oorlog zijn ze welkom bij mij thuis voor een warme koffie en een dekentje. Geen probleem. Maar ze moeten zich natuurlijk wel gedragen en ook respect hebben voor mijn eigen waarden en principes.

Als deze oorlog mij 2 zaken leert, is dat je respect moet hebben voor alle volkeren en culturen (inclusief Rusland). Finaal ga je toch samen moeten leven op deze aardkloot. Respect has to be mutual.

Anderzijds moet je er ook voor zorgen dat je als land niet te afhankelijk word van een ander land, want als er ooit oorlog van komt, dan moet je zien dat je uzelf kan beredderen.
Ik denk dat een land als België altijd wel voor een groot deel afhankelijk zal zijn van andere landen . Sommige daarvan zijn democratisch , anderen niet.

Terug
Bovenaan