w00tw00t
Well-known member
Ok, het was niet klagen maar desertie maar dan nog...Hoe bedoel je?
Hier heeft Kremlin op gereageerd dat dit niet hun probleem is.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ok, het was niet klagen maar desertie maar dan nog...Hoe bedoel je?
Ach. Dat was niet wat ik bedoelde. Oorlogsmisdaden kenmerken volgens mij niet een regime. Maar wel hoe het omgaat met die oorlogsmisdaden. En de wagner groep is volgens mij (net zoals alle andere huurlingenlegers die er eigenlijk enkel zijn om brutaliteiten uit te voeren) niet representatief voor een gans volk. De grote vraag voor mij is toch of het Russische volk akkoord is met hoe hun regime omgaat met die misdaden. Hoewel het de facto voor het regime gekozen heeft.
Ah zo bedoel je. Ik vermoed dat een deel van het volk die misdaden niet te zien krijg of als ze het te zien krijgen dan laat men het geloven dat het westerse propaganda is. De reactie op hierboven binnen de bevolking was ook maar matig want uiteindelijk was het een veroordeelde moordenaar dus #care.Ach. Dat was niet wat ik bedoelde. Oorlogsmisdaden kenmerken volgens mij niet een regime. Maar wel hoe het omgaat met die oorlogsmisdaden. En de wagner groep is volgens mij (net zoals alle andere huurlingenlegers die er eigenlijk enkel zijn om brutaliteiten uit te voeren) niet representatief voor een gans volk. De grote vraag voor mij is toch of het Russische volk akkoord is met hoe hun regime omgaat met die misdaden. Hoewel het de facto voor het regime gekozen heeft.
Ja daarom vind ik het moeilijk om te zeggen zus of zo over de russische bevolking. In westerse regime's hebben we vrijheden genoeg om effectief te kunnen oordelen over onze leiders en of we daar akkoord mee gaan. Rusland is dan weer moeilijker, langs de ene kant kunnen we zeggen dat ze wel achter Poetin staan maar langs de andere kant, hoeveel mogelijkheden hebben ze om effectief een juist beeld over de situaties te ktijgen. Ik blijf weigeren om mee te gaan in de perceptie van iedere dode rus is een goeie rus net zoals ik weiger mee te gaan in de perceptie dat de oekraieners even slecht zijn dan de Russische legertop. Ik hoop en geloof ten zeerste nog altijd dat Oekraïene nog altijd anders omgaat met oorlogsmisdaden dan het Russische regime.Ah zo bedoel je. Ik vermoed dat een deel van het volk die misdaden niet te zien krijg of als ze het te zien krijgen dan laat men het geloven dat het westerse propaganda is. De reactie op hierboven binnen de bevolking was ook maar matig want uiteindelijk was het een veroordeelde moordenaar dus #care.
Ik vermoed dat er binnen de Oekraïense legerstructuur meer verantwoordingsmechanismen aanwezig zijn? Maar tbh ik vertrouw geen van beiden. Zoals @Avondland altijd zegt; het fijne ervan zullen we pas weten na de oorlog.Ja daarom vind ik het moeilijk om te zeggen zus of zo over de russische bevolking. In westerse regime's hebben we vrijheden genoeg om effectief te kunnen oordelen over onze leiders en of we daar akkoord mee gaan. Rusland is dan weer moeilijker, langs de ene kant kunnen we zeggen dat ze wel achter Poetin staan maar langs de andere kant, hoeveel mogelijkheden hebben ze om effectief een juist beeld over de situaties te ktijgen. Ik blijf weigeren om mee te gaan in de perceptie van iedere dode rus is een goeie rus net zoals ik weiger mee te gaan in de perceptie dat de oekraieners even slecht zijn dan de Russische legertop. Ik hoop en geloof ten zeerste nog altijd dat Oekraïene nog altijd anders omgaat met oorlogsmisdaden dan het Russische regime.

De Oekraïners gaan zwaar afzien tijdens de winter, maar als Poetin denkt dat dit de bevolking kraakt, vergist hij zich schromelijk.![]()
Het winterplan van Poetin treedt in werking: 10 miljoen Oekraïners in de kou bij eerste sneeuwval | VRT NWS Nieuws
In Oekraïne hebben zeker 10 miljoen mensen geen toegang tot stroom na de Russische raketaanvallen van de afgelopen week. Dat zegt de Oekraïense president Volodomir Zelenski. Rusland richt zijn raketten op de zogenoemde "kritieke infrastructuur" van Oekraïne, vaak gas- en elektriciteitscentrales...www.vrt.be
Veel raketaanslagen waar hierop gericht.
Ik vermoed dat er binnen de Oekraïense legerstructuur meer verantwoordingsmechanismen aanwezig zijn? Maar tbh ik vertrouw geen van beiden. Zoals @Avondland altijd zegt; het fijne ervan zullen we pas weten na de oorlog.
edit: Et voila. Het staat al op Reuters. Dat was snel.
![]()
Russia accuses Ukraine of executing more than 10 POWs
Russia said on Friday that Ukrainian soldiers had executed more than 10 Russian prisoners of war, accusing Kyiv of carrying out war crimes and the West of ignoring them.www.reuters.com
wauw, weet niet waarom, maar krijg tranen in mijn ogen bij dit te bekijken. Ben eigenlijk wel jaloers hoe trots die mensen zijn op hun land

En als Jambon dat zou doen is hij een fascist, want N-VA.Trots, doorzetters, vechters EN een samenhorigheidsgevoel (en een goede PR machine, maar bon)
Moest De Croo hetzelfde proberen doen in ons land dan werden er verkeerde dingen geprojecteerd op het greenscreen (zie powerpoint presentatie) en krijg je her en der #nietmijnregering als antwoord.
Goh, die gaat eerder verontwaardigd zijn dat er niet meer Vlaanderen in de speech zat...En als Jambon dat zou doen is hij een fascist, want N-VA.

Ik ben verbaasd dat onze Michel met zijn hand omhoog niet in die video voorbij wandelt.Goh, die gaat eerder verontwaardigd zijn dat er niet meerVlaanderenin de speech zat...![]()