Er is mee gemonteerd met muziek erop, maar als die geweerschoten authentiek zijn toont het wel de efficiëntie.
Spoiler wegens wss overlijdens, ook al is het 'maar' van ver in nachtvisie.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je vergeet wel even te vermelden dat A) er geen executie te zien is op de video zelf B) dat één van de Russen als eerste begint te schieten nadat ze de rest zich 'zogezegd?' heeft overgegeven..Op het net circuleert er weer een video met de executie van +-11 soldaten na overgave terwijl ze plat op hun buik liggen. Als dat in de mainstream media geraakt zal er weer een klein bommetje inslaan vermoed ik.
Point and shoot. We zijn toch goed geworden in elkaar van kant maken.
Dit toont commerciële technologie uit 2011.
U vizier berekent afstand, wind, temperatuur, ... En u geweer schiet automatisch zodra je het mikpunt kruist.
Geen idee wat snipers anno 2022 gebruiken maar het zal ergens tussen dit en EXACTO liggen
ongeloofelijk he, precies Russische media hier. Compleet negeren dat er een kerel met een machine geweer eerst uit dat huis komt. Seffens nog even zeggen dat het een Ukrainier was verkleed als een Rus.Je vergeet wel even te vermelden dat A) er geen executie te zien is op de video zelf B) dat één van de Russen als eerste begint te schieten nadat ze de rest zich 'zogezegd?' heeft overgegeven..
Conclusie inderdaad misschien te rap getrokken. Erna de andere video gezien maar het blijven nog steeds een rij soldaten die daar mooi op een rij blijven liggen. Het is niet dat ze zijn gaan lopen of zijn terug beginnen schieten. Anders waren de lichamen all over the place.Je vergeet wel even te vermelden dat A) er geen executie te zien is op de video zelf B) dat één van de Russen als eerste begint te schieten nadat ze de rest zich 'zogezegd?' heeft overgegeven..
Oorlogsmisdaden heb je in drie gradaties:
Incidenteel - onvermijdelijk omdat oorlog chaos is en er altijd mensen zijn die ervan profiteren om buiten de lijntjes te kleuren
Structureel - gebrekkige discipline in de commandostructuur geeft de mogelijkheid tot misdaden op grotere schaal
Systematisch - de commandostructuur geeft vrije baan tot grootschalige misdaden door het als een actief beleid te implementeren
Van die laatste is het meest duidelijke voorbeeld het Oostfront in WOII, waar Einsatskommando's en de NKVD op grote schaal executies uitvoerden, waarbij de slachtofferaantallen van de huidige oorlog in Oekraïne verbleken. Japan in Nanjing is ook een "voorbeeld" van een systematische oorlogsmisdaad.
Incidenteel is zowat elk leger sinds mensenheugenis. Ik zou ze zeker in het structurele luik zetten, voor systematische oorlogsmisdaden is het misschien nog wat te vroeg om daar uitsluitsel over te hebben. Na de oorlog zal veel duidelijk worden gemaakt, hoop ik. Wat er nu gebeurt is niet te vergelijken met wat er in 1941-1945 aan het Oostfront is gebeurd, toch zeker niet wat betreft de schaalgrootte.Als ik hierop afga staan de Russen met één been in het 'systematisch' vakje?
Het leger lijkt structureel misdaden te begaan.
En documenten + kelders uit Sumy, Lyman en nu Kherson tonen dat de FSB en GRU een actief beleid hebben tot foltering en moord, maar het is nog niet op grote schaal. Dat zou pas zijn als ze bv. hele dorpen uitroeien?
Die met het machinegeweer had ik initieel nog niet gezien. Dan zou het inderdaad kunnen ja.Je hebt het ook gezien, daar ligt iemand met een zwaar machinegeweer op een paar meter van de 'gevangenen'.
Dat schiet volautomatisch 700 kogels/minuut af, niet echt iets waar je met een welgemikte kogel tussen de rest doormikt en iemand uitschakelt.
Dan heb je nog de chaos van iemand die begint te schieten, nog niet ontwapende mannen die rechtspringen en willen weglopen..en jij verwacht dat een soldaat niet schiet om zeker niemand "onschuldig" te raken?
Pas op he ,het kan ze gedood zijn na het voorval. Uit wraak ,woede of wat nog.
Kan me inbeelden dat je niet happy bent nadat mensen zich "overgeven" maar je niet waarschuwen dat er nog gewapende schutters achterbleven.
Dat is zeker mis, maar wel begrijpelijker als gewoon mannen tegen de muur zetten en afknallen zonder reden.
Perfidie is een oorlogsmisdaad op zich, oa. : "The feigning of an intent to negotiate under a flag of truce or of a surrender"
En ja ze zullen nog wel geanalyseerd worden en ieder zal zijn gedacht hebben, maar door de setting weg te laten maak je het bewust heel zwart-wit.

Point and shoot. We zijn toch goed geworden in elkaar van kant maken.
1 soldaat kan nog al lopend ontsnappen als ik het goed gezien heb..
Er is mee gemonteerd met muziek erop, maar als die geweerschoten authentiek zijn toont het wel de efficiëntie.
Spoiler wegens wss overlijdens, ook al is het 'maar' van ver in nachtvisie.

Rusland bombardeert Rusland. Precies twilight zone.En intussen wordt ook Kherson doelwit van de dagelijkse bombardementen.
Imo is het niet weerzinwekkend dat zulke zaken gebeuren. Als het land waar de schuldige soldaten voor strijden gepaste maatregelen neemt, de daders vervolgt, dat is hetgeen waar men moet naar kijken.De dehumanisatie van de Russen is voor veel mensen toch al zo ver gevorderd dat ze van die executies niet wakker liggen.
Voor de rest met al wat de Russen hebben uitgestoken zullen de meeste wel accepteren dat de Oekrainers ook eens stout zijn.
Hoe zou je zelf zijn als Oekraiense soldaat.
Als je klaagt dan is het hammertime. Hebben we wel gezien vorige week.Imo is het niet weerzinwekkend dat zulke zaken gebeuren. Als het land waar de schuldige soldaten voor strijden gepaste maatregelen neemt, de daders vervolgt, dat is hetgeen waar men moet naar kijken.
Hoe bedoel je?Als je klaagt dan is het hammertime. Hebben we wel gezien vorige week.