Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Disclaimer: Michel is achteraf toegevoegd op deze foto
Historisch zo al die bedrukte gezichten van de wereldleiders 🤔

980.png
 
En China zou op de G20 afstand aan het nemen zijn van Rusland.
Dus diplomatiek staan ze volledig geïsoleerd van de wereldmachten.

Neen masterstrategist is Poetin niet.

Putin heeft te lang Total War, Civilization en Hearts of Iron op 'easy' gespeeld. Tja, zo leert hij het nooit eh.

Historisch zo al die bedrukte gezichten van de wereldleiders 🤔

980.png

Charles Michel heeft zich astraal geprojecteerd en is helemaal klaar om z'n beste Engels los te laten.
 
Er wordt helemaal niets onder de mat geveegd. Maar vanuit NAVO hierop reageren alsof het een aanval van Rusland op Polen is zou uit catastrofale fout zijn. Gelukkig heeft een Biden meer realiteitsbesef dan sommigen op dit forum.
Je begrijpt me niet echt. Zo een reactie van de NAVO bedoel ik niet. Ik bedoel hiermee dat er hoogstwaarschijnlijk buiten wat verontschuldigingen langs beide kanten na afloop van het onderzoek niet veel zal veranderen ondanks het feit dat die brokstukken daar wel terechtkomen als gevolg van onophoudende raketaanvallen van Russische kant. We zullen zien of Rusland hier extra voor zal boeten op welke manier ook maar ik persoonlijk vrees van niet.
 
Ben benieuwd welke gebruikers als ze NAVO top of US president waren, al een kernbom op Rusland gedropt zouden hebben, terwijl nu blijkt dat het door Oekraïnse afweerschut / een ongeval gaat. Er werd hier veel te snel al aangenomen dat het om een Russische aanval ging. Ik ben blij dat er tenminste wat meer capabele personen het voor het zeggen hebben... als het gaat om onze veiligheid en de toekomst van de planeet.
 
Putin heeft te lang Total War, Civilization en Hearts of Iron op 'easy' gespeeld. Tja, zo leert hij het nooit eh.
Hoe zot eigenlijk, in het echte leven houden de buren zich niet afzijdig en offert de tegenstander niet regiment per regiment op in een meat grinder :cry2:
 

Rusland heeft van het oosten van Europa een onvoorspelbaar slagveld gemaakt, zegt Oekraïense functionaris​

Een hoge adviseur van de Oekraïense president zei woensdag dat Rusland schuld heeft aan eventuele "incidenten met raketten" na de invasie van zijn land. "Naar mijn mening is het noodzakelijk om slechts één logica aan te houden. De oorlog is begonnen en wordt gevoerd door Rusland. Rusland valt Oekraïne massaal aan met kruisraketten," zei Mykhailo Podolyak in een schriftelijke verklaring aan Reuters nadat de Amerikaanse president Joe Biden zei dat een raket die twee mensen in Polen doodde waarschijnlijk niet vanuit Rusland was afgevuurd.

"Rusland heeft het oostelijk deel van het Europese continent veranderd in een onvoorspelbaar slagveld. Intentie, uitvoeringsmiddelen, risico's, escalatie - dit alles is alleen Rusland. En er kan geen andere verklaring zijn voor incidenten met raketten."
 
Er wordt helemaal niets onder de mat geveegd. Maar vanuit NAVO hierop reageren alsof het een aanval van Rusland op Polen is zou uit catastrofale fout zijn. Gelukkig heeft een Biden meer realiteitsbesef dan sommigen op dit forum.
Een Russische raket die inslaat op Polen versus een Oekraïnse afweerraket is wel een groot verschil voor een eventuele NAVO reactie. Nu lijkt het gewoon een spijtig ongeval. Al neemt Rusland wel veel risico met het afschieten van raketten zo dicht bij de Poolse grens.
In de eerste berichtgeving werd er gesproken van 2 Russische raketten die insloegen op Polen. In dat geval zou Polen Artikel 5 kunnen oproepen, als er zo goed als zeker kwaad opzet in't spel is.
 
Laatst bewerkt:
Een Russische raket die inslaat op Polen versus een Oekraïnse afweerraket is wel een groot verschil voor een eventuele NAVO reactie. Nu lijkt het gewoon een spijtig ongeval. Al neemt Rusland wel veel risico met het afschieten van raketten zo dicht bij de Poolse grens.
In de eerste berichtgeving werd er gesproken van 2 Russische raketten die insloegen op Polen. In dat geval zou Polen Artikel 5 kunnen oproepen, als er zo goed als zeker kwaad opzet in't spel is.

Timing is wel slecht voor Rusland :)
Als er terughoudendheid kwam bij de NAVO landen dan is deze nu wel weer volledig weg.
Waar Rusland hoopte dat de winter ervoor ging zorgen dat voor EU-landen gingen twijfelen aan de sancties dan hebben ze nu een omgekeerd effect.
Ik voorzie een verhoging in militaire hulp naar Oekraïne en zeker voor luchtafweer.
 
Ben benieuwd welke gebruikers als ze NAVO top of US president waren, al een kernbom op Rusland gedropt zouden hebben, terwijl nu blijkt dat het door Oekraïnse afweerschut / een ongeval gaat. Er werd hier veel te snel al aangenomen dat het om een Russische aanval ging. Ik ben blij dat er tenminste wat meer capabele personen het voor het zeggen hebben... als het gaat om onze veiligheid en de toekomst van de planeet.

Er valt veel te zeggen over Biden maar ik heb er echt wel vertrouwen in dat die man door zijn decennialange politieke topervaring en oerdegelijke omkadering beslissingen neemt die weloverdacht zijn.
 
Waar Rusland hoopte dat de winter ervoor ging zorgen dat voor EU-landen gingen twijfelen aan de sancties dan hebben ze nu een omgekeerd effect.
Ik voorzie een verhoging in militaire hulp naar Oekraïne en zeker voor luchtafweer.
Misschien uitgevoerd door de inlichtingendienst van Oekraïne? Om meer steun te krijgen en het conflict actueel te houden? Want na verloop van tijd bekomen sommige conflicten old news en kijkt niemand er naar om.
 
Een Russische raket die inslaat op Polen versus een Oekraïnse afweerraket is wel een groot verschil voor een eventuele NAVO reactie. Nu lijkt het gewoon een spijtig ongeval. Al neemt Rusland wel veel risico met het afschieten van raketten zo dicht bij de Poolse grens.
In de eerste berichtgeving werd er gesproken van 2 Russische raketten die insloegen op Polen. In dat geval zou Polen Artikel 5 kunnen oproepen, als er zo goed als zeker kwaad opzet in't spel is.

Ze zouden toch beter moeten weten...
Rusland heeft er niets te zoeken en het is resultaat van de aanval van gisteren maar die media attn whoreness van iedereen....

Waar is de tijd dat men eerst ging nadenken tot men iets ging zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd welke gebruikers als ze NAVO top of US president waren, al een kernbom op Rusland gedropt zouden hebben, terwijl nu blijkt dat het door Oekraïnse afweerschut / een ongeval gaat. Er werd hier veel te snel al aangenomen dat het om een Russische aanval ging. Ik ben blij dat er tenminste wat meer capabele personen het voor het zeggen hebben... als het gaat om onze veiligheid en de toekomst van de planeet.
Het ongeval is wel degelijk gebeurd door een Russische aanval.. Als die er niet was geweest was er ook geen AA van oekraine in de lucht geschoten.. Het is wel geen bewuste aanval van Rusland op Polen, dus kan het ook niet als een aanval op een NAVO land beschouwd worden. Maar het is wel degelijk de schuld van Rusland dat er 2 Polen om het leven gekomen zijn.
 
@w00tw00t
Ze moeten idd hun waffel houden tot er duidelijkheid is van een eerste onderzoek en deftige analyse van de brokstukken etc.
NATO gaat kwasie niets doen denk als het hier bij blijft, en dat is de beste logica. Ze zullen wel conclusies trekken en de alertheid aan de NATO grenzen blijft scherp.


5 pagina's geleuter hier gisterenavond en nog geen onderzoek over de brokstukken.
Had Musk Twitter gewoon maar failliet laten gaan (ander overnemers dan zeker). Altijd al een platform gevonden voor luide roeptoeters.
Als ik de commotie rond Twitter alleen al zie met de overname ... en dat voor een platform die een mens op humanitair of eender welk vlak absoluut NIET nodig heeft.
 
Ben benieuwd welke gebruikers als ze NAVO top of US president waren, al een kernbom op Rusland gedropt zouden hebben, terwijl nu blijkt dat het door Oekraïnse afweerschut / een ongeval gaat. Er werd hier veel te snel al aangenomen dat het om een Russische aanval ging. Ik ben blij dat er tenminste wat meer capabele personen het voor het zeggen hebben... als het gaat om onze veiligheid en de toekomst van de planeet.

Laki, je bent nu ook niet altijd de meest genuanceerde persoon in deze thread ( toch zeker in de begindagen) en tegelijkertijd heb ik hier niemand horen brullen "haal die nukes maar uit de kast". Denk dat iedereen zich wel bewust is van het feit dat er eerst een helder beeld van de situatie moest duidelijk zijn vooraleer actie te overwegen. Dat een aantal collega wannabe-generalen al wat verder aan het vooruit denken waren valt te vatten onder de noemer "emotie van het moment".
 
Er valt veel te zeggen over Biden maar ik heb er echt wel vertrouwen in dat die man door zijn decennialange politieke topervaring en oerdegelijke omkadering beslissingen neemt die weloverdacht zijn.

+ idd omringd door een heel team van zeer ervaren experten

Misschien uitgevoerd door de inlichtingendienst van Oekraïne? Om meer steun te krijgen en het conflict actueel te houden? Want na verloop van tijd bekomen sommige conflicten old news en kijkt niemand er naar om.

Dit is nergens op gebaseerd, en is net wat Rusland wil dat we zouden denken.

Meest logische uitleg is dat het ofwel gaat om brokstukken van een afweerraket (evt. samen met brokstukken van de Russische raket die onderschept is) --> vraag is of dat mogelijk is op die locatie (kunnen die brokstukken pakweg 30 km verder neerkomen).
Ofwel een afweerraket waar iets mee misgelopen is.

Het is sowieso de schuld van Rusland, tenzij je à la Medvedev redeneert ("als Oekraïne zich niet verdedigt zou er niks aan de hand zijn, dit is allemaal de schuld van het westen" :unsure:)
 
Laki, je bent nu ook niet altijd de meest genuanceerde persoon in deze thread ( toch zeker in de begindagen) en tegelijkertijd heb ik hier niemand horen brullen "haal die nukes maar uit de kast". Denk dat iedereen zich wel bewust is van het feit dat er eerst een helder beeld van de situatie moest duidelijk zijn vooraleer actie te overwegen. Dat een aantal collega wannabe-generalen al wat verder aan het vooruit denken waren valt te vatten onder de noemer "emotie van het moment".
Dat klopt, ik ben ook niet altijd de meest genuanceerde persoon geweest. Ik probeer daar ook uit te leren, maar ik mag hopen dat men toch realiseert dat we er nog voor moeten zorgen dat er een uitweg mogelijk is, en dat we eerst de stand v. zaken moeten afwachten vooraleer met tegenacties te komen.
 
Dat klopt, ik ben ook niet altijd de meest genuanceerde persoon geweest. Ik probeer daar ook uit te leren, maar ik mag hopen dat men toch realiseert dat we er nog voor moeten zorgen dat er een uitweg mogelijk is, en dat we eerst de stand v. zaken moeten afwachten vooraleer met tegenacties te komen.

Tuurlijk maar wij zijn geen beslissingnemers dus kunnen we roepen om tegenacties vooraleer we alle feiten hebben :)

Leiders van de NAVO beseffen ook wel dat iedere actie van hen richting Rusland een escalatie is.
Dat er hier wordt gezegd om het onmiddelijk te bombarderen want ...... gaat geen escalatie veroorzaken.
 
Er valt veel te zeggen over Biden maar ik heb er echt wel vertrouwen in dat die man door zijn decennialange politieke topervaring en oerdegelijke omkadering beslissingen neemt die weloverdacht zijn.
Vergeet niet dat Biden ook omringd is door andere figuren, en adviseurs in zijn entourage. Biden staat niet alleen in die opdracht. Hij is misschien het uithangsbord, maar anderen hebben recht op hun eigen input natuurlijk.
 
We kunnen hier inderdaad ook snel staan roepen, uit emotie en uit nog wat, maar wat nut heeft het allemaal (ontlading en uiten frustratie, ja ik weet het wel) ... Maar daarvoor is er twitter toch? :sarcastic:
NATO etc. heeft de decennia lange koude oorlog als perfecte ervaring, en zal altijd rationeel reageren. Miljoenen mensen bescherm je ook door kalm te blijven als het nodig is.
 
Terug
Bovenaan