Rusland gaat vanaf volgend schooljaar militaire basics invoeren in het curriculum.
Schieten, wapenonderhoud, loopgraven maken, hoe een peloton werkt, ...
't Begint met 35 uur in het lager onderwijs en dan 140u in het hoger middelbaar.
bronnen :
https://pastebin.com/YnxmM7Qu
30% van het staatsbudget zou ook naar het leger gaan en geschikte bedrijven worden verplicht van wapens, munitie, kleren, enz te produceren.
Voelt echt alsof dit altijd hun plan was, alleen wouden ze eerst Oekraïne en Moldavië inlijven zonder al te veel heisa, hun bevolking en industrie integreren om dan pas verder te gaan.
Poetin wilt de geschiedenis ingaan als een grote tsaar die het Russische rijk heeft gered en naast Stalin in het mausoleum liggen, het rotte westen moet eraan en Rusland zal zijn god gegeven plek als grootmacht terug innemen.
... en met een bevolking die revanchistisch (instorting van de Sovjet unie nooit verwerkt) en serviel is gaat ie niet veel interne tegenstand hebben.
De jaren 20 gaan nog leuk worden.