Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Toch curieus hoeveel mensen er uit ramen zullen vallen in Rusland de komende tijd.
Diene Russische Sinterklaas om te beginnen hoogstwaarschijnlijk.. ben zijne naam kwijt..

Edit: Alexander Doegin is zijn naam

 

Nu de aanvoer van etnische minderheden wat lijkt te stokken en er ook wat Russen uit de Kaukasische hoek van Rusland aan het front verschijnen beginnen er interessante videos op te duiken. Deze kerel verkoopt een directe officier gewoon een mep.

Wat we eigenlijk echt nodig hebben zijn een paar van dit soort kerels die op grijze dinsdag opstaan en tegen elkaar zeggen Alors Sashsha draaien we die BTR rond en terug naar Belgorod wat denkt ge
 

Damn dat is echt gewoon frontale aantal..... Ben benieuwd of er gewonden/doden waren aan oekrainse zijde
met hoeveel zijn die Russen (?) wel niet dat die allemaal gaan lopen. En die Oekraïners met hun pantservoertuig met drie man op... die schieten daar gewoon wat boven. Het commando aan beide zeiden gaat wel wat 'punten voor verbetering' kunnen aanbrengen denk ik. Ach dat zie ik wel het liefste, acties zonder echt doden.
 
Misschien hebben de russen gewoon niks meer om terug te schieten. Op een gegeven moment kan je natuurlijk niet anders dan gewoon gaan lopen.
 

Nu de aanvoer van etnische minderheden wat lijkt te stokken en er ook wat Russen uit de Kaukasische hoek van Rusland aan het front verschijnen beginnen er interessante videos op te duiken. Deze kerel verkoopt een directe officier gewoon een mep.

Wat we eigenlijk echt nodig hebben zijn een paar van dit soort kerels die op grijze dinsdag opstaan en tegen elkaar zeggen Alors Sashsha draaien we die BTR rond en terug naar Belgorod wat denkt ge
Wat een kerel. Iemand die duidelijk om zijn soldaten geeft. Meer van dat soort reacties. Aan zijn taal te horen is het denk iemand die een mooie tijd heeft meegemaakt in de jaren 90.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar durft de leiding op het veld niet om het materiaal te vernietigen omdat ze vanuit Moskou geen rechtstreekse opdracht hiertoe hebben gekregen. Ze hebben schrikt dat ze hiervoor bestraft worden. Vandaar de Oekraine volledig werkende toestellen kan inlijven bij de terugtrekkingen van het Russisch leger.

Maar dat zal waarschijnlijk allemaal onderdeel zijn van Poetin zijn meesterplan.
Natuurlijk. Er zijn toch al gevallen gemeld van Russische artillerie die zó brak was dat ze per ongeluk hun eigen soldaten beschoten. Alwel, de Russen laten dat materiaal onder het mom van een terugtrekking achter voor de Oekraïners die het vervolgens willen gebruiken tégen de Russen om er dan enkel achter te komen dat ze dan per ongeluk zichzelf zullen beschieten. Allemaal onderdeel van Vlad zijn Meesterplan.
 
Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat te terugtrekking door de Russen/verovering van Kherson toch iets te vlot ging.
Ben blijkbaar niet de enige maar kan er verder weinig over terugvinden. Kan het trouwens ook niet lezen door de paywall.

Ik hoop maar dat er geen spreekwoordelijke adder onder dit groene Kherson gras schuilt.
 
Laatst bewerkt:
Wat een kerel. Iemand die duidelijk om zijn soldaten geeft. Meer van dat soort reacties. Aan zijn taal te horen is het denk iemand die een mooie tijd heeft meegemaakt in de jaren 90.

Het is mij niet duidelijk wat die man z'n functie is. Het Russische reguliere leger heeft geen NCO's. Dus ofwel is het een officier die er zelf genoeg van heeft gehad en tegen die andere officier tekeer gaat. Ofwel is het een gewone soldaat met ballen van staal :unsure:
 
Het is mij niet duidelijk wat die man z'n functie is. Het Russische reguliere leger heeft geen NCO's. Dus ofwel is het een officier die er zelf genoeg van heeft gehad en tegen die andere officier tekeer gaat. Ofwel is het een gewone soldaat met ballen van staal :unsure:
Hij is een officier. Maar gaat tekeer tegen iemand met een hogere rang (vermoed ik). Hij zegt ook meermaals, dat het zijn mannen zijn. Ballen van staal heeft hij sowieso en ik vermoed dat hij die andere kerel met één veeg in twee kan plooien. Hij zegt dat hij meester in sport is en die titel werd niet aan zomaar iedereen gegeven tijdens de Sovjettijd.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat te terugtrekking door de Russen/verovering van Kherson toch iets te vlot ging.
Ben blijkbaar niet de enige maar kan er verder weinig over terugvinden. Kan het trouwens ook niet lezen door de paywall.

Ik hoop maar dat er geen spreekwoordelijke adder onder dit groene Kherson gras schuilt.

Iedere keer als de russen een stad verloren hebben komt er wel, maar dit is het plan er komt nog iets achter maar tot nu toe is er nog nooit iets anders gekomen.

Laten we het houden op stoere praat van de beer, hopelijk blijft het daar natuurlijk bij.
 
Iedere keer als de russen een stad verloren hebben komt er wel, maar dit is het plan er komt nog iets achter maar tot nu toe is er nog nooit iets anders gekomen.

Laten we het houden op stoere praat van de beer, hopelijk blijft het daar natuurlijk bij.
1 dezer dagen zal er wss wel weer een achterbakse aanval komen van de Russen op burgerdoelwitten en dergelijke.. hun specialiteit..
 
Iedere keer als de russen een stad verloren hebben komt er wel, maar dit is het plan er komt nog iets achter maar tot nu toe is er nog nooit iets anders gekomen.

Laten we het houden op stoere praat van de beer, hopelijk blijft het daar natuurlijk bij.
Klopt, en dat was dan vaak nadat ze een (kleinere) stad verloren in de strijd, kapotgeschoten, overrompeld door een te sterk Oekraïne daar en dan nog lieten ze vaak wel traps achter om toch nog wat slachtoffers te maken. Een Izium, Kupiansk, Lyman,... zijn "kleine" steden van 20-50k inwoners die door oprukkende troepen militair heroverd zijn, meter bij meter bij wijze van spreke en met aanzienlijke schade (gebouwen, maar ook militair), massagraven gevonden, ...

Zo'n "steden" worden/werden dan door de Russen toch met heel wat resources verdedigd, maar Kherson, de enige provinciehoofdstad en "belangrijkste" stad zie ze veroverd hadden en met 280k inwoners geven ze dan zomaar zonder slag of stoot "cadeau"? Een stad die ze al vanaf het begin in handen hebben, die ze maanden hebben kunnen voorbereiden op tegenaanval,... relatief intact en zonder bloedvergieten of laatste "zuivering" teruggeven? Gewoon enkele strategische dingen opblazen (telecom, nutsvoorzieningen, bruggen) en "that's it?" Dan is zo'n terugtrekking toch atypisch aan wat je van Rusland mag verwachten. Zelfs zonder hieraan met veel stoere praat "gevolgen" over aan te kondigen of een of andere Russische dreiging.

Militair gezien is dit m.i. en volgens experten waarschijnlijk een zeer logische stap, eenvoudiger te bevoorraden en verdedigen vanaf de left bank van de Dnjepr. Maar ofwel sluit dit dan aan bij de Westerse berichtgeving dat ze ruimschoots door hun middelen heen zitten en deze elders nodig hebben. Ofwel spreekt dit de Westerse berichtgeving tegen dat ze "geen" militair inzicht en strategie hebben en blindelings blijven pushen/verdedigen wat hieruit niet blijkt. Ofwel schud die beer toch nog ergens een verrassing uit zijn mouw...

Ik hoop uiteraard op het eerste, maar blijf het te atypisch vinden van de Russen om Kherson zomaar op te geven.

Edit: bijkomend geven de Russen samen met Kherson ook hun (ja ik weet het, ijdele) hoop op om verder langs de Zwarte zee op te rukken en zo de toegang hiertoe te blokkeren voor Oekraine. En lopen ze nu veel meer risico op een aanval/schade van het Noord Krim kanaal, met gevolgen voor de hele Krim. Reden te meer dat ik het niet volledig kan plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan