Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Live UA Map rapporteert explosies bij de Kakhovska dam. Is niet helemaal duidelijk of het hier gaat over explosies aan de dam zelf of raketaanvallen op Russische posities.

Dat hebben we al gezegd over zoveel dingen.
Putin zal toch echt moeten leren om te gaan met gezichtsverlies, want dat gaat hij nog veel krijgen.
Als je al op parades en speeches met uw nieuwe kaart van Rusland pronkt , letterlijk zegt "bij Rusland nu om nooit meer af te geven" , dan wordt het moeilijk om nog toe te geven .

De Russische uitleg van die terugtrekking uit Kherson is : Te gevaarlijk dat Oekraïne dammen zou opblazen en het gebied onder water zet met vele slachtoffers .

Weer de ene partij die de andere verwijt van hetzelfde te doen.

Moet Général Zantas die twitter thread hier nu nog eens een derde maal plaatsen?

Nobel om een voorstel tot vrede te doen maar waarom blijven sommigen maar niet willen begrijpen dat Rusland vredesonderhandelingen volkomen onmogelijk gemaakt heeft met al hun leugens en verdragsschendingen?

Poetin is na het falen van plan A (Oekraïne wordt Belarus 2.0) ALL-IN gegaan met die absurde annexatie van die 4 regio's. Daar kan hij zijn kar niet meer op keren. Dus oorlog - oorlog - oorlog.

Wie durft hier nu nog beweren dat dit Russische regime kan blijven voortbestaan en dat wij als westerse wereld en bovenal Oekraïne maar tot een totaal onredelijk en onaanvaardbaar compromis moeten komen?

Ik ga mijn Ouijabord is bovenhalen en Churchill is laten losgaan op de appeasers.

Poetin zou niet naar G20 gaan.
Teken dat het politiek aan het rammelen is in Moskou?
Nooit gedacht dat hij ging gaan, daar is bunker-boy veel te bang voor.
- bang voor aanslag op de G20
- bang dat er een coup gebeurt als hij weg is
Misschien zelfs bang voor confrontatie met Biden, want het is nu wel duidelijk wie de werkelijke militaire macht heeft in de wereld.

Poetin is na het falen van plan A (Oekraïne wordt Belarus 2.0) ALL-IN gegaan met die absurde annexatie van die 4 regio's. Daar kan hij zijn kar niet meer op keren. Dus oorlog - oorlog - oorlog.
Correctie: vijf regio’s. Niemand maar dan ook niemand in Oekraïne is de Krim vergeten.

Ik ben het trouwens niet eens met de stemmen hier die zeggen dat Oekraïne niet de slagkracht heeft om de Krim terug te nemen. Wel gaat het wat afhangen van de internationale support, of die opdroogt of niet. Wat ergens natuurlijk tegenstrijdig is. Voorheen deden ze het niet (de Krim heroveren) omdat ze niet de tools en internationale gemeenschap hadden om de grote beer aan te vallen. Nu dat het momentum er is en gunstig ligt voor Oekraïne lijkt me dat niet onmogelijk. Ik hoop gewoon dat we als internationale gemeenschap (breder dus dan enkel ‘het Westen’) zo ver willen gaan. En natuurlijk dat de Russische terugtrekking sneller en sneller gebeurt, om verliezen langs weerskanten tot een schaamteloze hoog minimum te houden.

Terugtrekken uit Kherson is Rusland verraden, maar kritiek hebben op het leger is ook verraad.
Catch-22 :rofl:

Misschien dat dan toch de Russen hun oogkleppen eens gaan afvallen.

Bij de intelligentere Russen zijn die oogkleppen jaren geleden al afgevallen, hoor.

Gewoon een illustratie van het totalitair regime: men kan altijd een excuus vinden om iemand in de gevangenis te gooien (of erger). Als je niet mee gaat in de corruptie, heb je ongetwijfeld wel 1 of andere wet overtreden --> gevangenis.

AcGguGL.jpg

De terugtrekking is voltooid en er is geen enkele soldaat of stuk materiaal achtergelaten!
Zo verklaart het Russisch ministerie van defensie.
Zouden ze het zelf geloven?

Dat er bij de terugtrekking geen tot weinig doden vallen of gevallen zijn (buiten zij die al ernstig ziek waren of gewond), dat geloof ik misschien nog wel.

Ik denk dat de Oekraïners, de Russen wel de kans geven, weg te trekken zonder bloedvergieten (die beschietingen .. I dont know het artikel hierboven zegt zoveel, not that I care ..). Ze zijn vooral blij dat de stad terug in hun handen is. Dat ze geen materiaal moesten achterlaten, is eerlijkheidshalve onmogelijk ??

Laatst bewerkt:
Wat zouden al de Russische soldaten nu doen, die daar rondlopen in burgeroutfit.

Gewoon lekker mee feesten ? Want denk dat het voor een groot deel van hen ook wel een bevrijding is. 🤔

De terugtrekking is voltooid en er is geen enkele soldaat of stuk materiaal achtergelaten!
Zo verklaart het Russisch ministerie van defensie.
Zouden ze het zelf geloven?

Blijkbaar durft de leiding op het veld niet om het materiaal te vernietigen omdat ze vanuit Moskou geen rechtstreekse opdracht hiertoe hebben gekregen. Ze hebben schrikt dat ze hiervoor bestraft worden. Vandaar de Oekraine volledig werkende toestellen kan inlijven bij de terugtrekkingen van het Russisch leger.

Maar dat zal waarschijnlijk allemaal onderdeel zijn van Poetin zijn meesterplan.

Terug
Bovenaan