Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

gedood en dan zal de gerechtigheid voor de nabestaanden ook wel geschied zijn?

Oekraïne zou weer proberen oprukken richting Nova Kakhovka, een belangrijk steunpunt voor de Russen in de regio Kherson. Mogelijk zien we daar dus weer terreinwinst. Of niet.

Volledig uitprocederen in een publiek progress te Nederland en vervolgens isolatiecel in Oekraïne.

Het gaat over meer als het individu. Het zou een voorbeeld zijn van wat de rest van de Russische mafia tee wachten staat als ze eenmaal in buitenlandse handen vallen.

Allez, hij kan geen geld slaan uit een oorlog en hij verliest geld op een investering van minder dan 0,5% van zijn kapitaal. Boehoe.
Dit komt dan nadat tientallen Oekrainers op Twitter aantonen dat ze gewoon de volle pond betalen uit eigen zak voor hun Starlink toestel. Zelfde prijzen als in West Europa, ondanks het verschil in koopkracht.

Ik vind het toch een moeilijke...
Hij heeft er blijkbaar al ongeveer 80 miljoen aan gespendeerd. Dat is dus geld van een privébedrijf he... OK, Musk heeft geld genoeg, maar dan nog kan je niet eisen dat hij dat in een oorlog gaat pompen.

Mijn enige probleem met zijn houding nu, is dat hij dat eigenlijk van in het begin al had kunnen weten dat de oorlog niet in een paar weken gedaan ging zijn. Momenteel is Starlink blijkbaar van cruciaal belang, en om dan nu ineens af te komen met 'ja iemand gaat er toch voor moeten betalen' is vrij smerig. M.a.w. uw product gratis aanbieden, wat later zien dat men niet meer echt zonder kan, en dan dus geld vragen :unsure:

Hij heeft er blijkbaar al ongeveer 80 miljoen aan gespendeerd. Dat is dus geld van een privébedrijf he... OK, Musk heeft geld genoeg, maar dan nog kan je niet eisen dat hij dat in een oorlog gaat pompen.

Mijn enige probleem met zijn houding nu, is dat hij dat eigenlijk van in het begin al had kunnen weten dat de oorlog niet in een paar weken gedaan ging zijn. Momenteel is Starlink blijkbaar van cruciaal belang, en om dan nu ineens af te komen met 'ja iemand gaat er toch voor moeten betalen' is vrij smerig. M.a.w. uw product gratis aanbieden, wat later zien dat men niet meer echt zonder kan, en dan dus geld vragen :unsure:

Maar wie eist dat?
- Voor veel mensen gaat het inderdaad eerder om wat je aanhaalt in je tweede paragraaf.
- Oekrainers betalen er gewoon voor, en hebben daar geen problemen mee.

Ik vind de stelling van Elon Musk dat hij 80 miljoen aan gespendeerd heeft, zonder verdere toelichting, weinig geloofwaardig. Die man valt op basis van wat hij tweet gewoon niet te vertrouwen, en de Oekrainers tonen hun bankafschriften gewoon op Twitter dus zij liegen alvast niet.

Klees wel net op het nieuwsblad dat die vraag er in september al gekomen is.
Het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX zal het satellietnetwerk voor internettoegang Starlink gratis blijven aanbieden aan het door Rusland binnengevallen Oekraïne. Dat zei topman Elon Musk zaterdag op Twitter.
"Vooruit dan maar... hoewel Starlink nog steeds verlieslatend is en andere bedrijven miljarden belastinggeld krijgen, zullen wij de Oekraïense regering gewoon gratis blijven financieren", tweette Musk.
Vrijdag had CNN nog bericht dat SpaceX aan het Amerikaanse ministerie van Defensie had gevraagd om de financiering voor het gebruik van Starlink door Oekraïne over te nemen. De Amerikaanse nieuwszender baseerde zich op een brief die SpaceX in september naar het Pentagon zou hebben gestuurd.
Starlink is een belangrijk communicatiemiddel voor het Oekraïense leger. Zo kunnen militairen contact houden, zelfs als Rusland de mobiele en internetnetwerken verwoest.
Tot dusver heeft SpaceX zowat 20.000 Starlink-ontvangers gedoneerd aan Oekraïne, een operatie die het bedrijf 80 miljoen dollar heeft gekost en tegen eind dit jaar meer dan 100 miljoen dollar zou kosten, zo zette Musk vorige week al op Twitter. De kosten voor het gebruik van de dienst door Kiev zouden voor de rest van het jaar oplopen tot meer dan 120 miljoen dollar en tot bijna 400 miljoen dollar voor de komende twaalf maanden, zo blijkt dan weer uit het document dat CNN citeert.
Das wel vroeger dan de 'fuck off' tweet van de oekrainse ambassadeur.
Doet het wel in een ander perspectief plaatsen.

Maar wie eist dat?
- Voor veel mensen gaat het inderdaad eerder om wat je aanhaalt in je tweede paragraaf.
- Oekrainers betalen er gewoon voor, en hebben daar geen problemen mee.

Ik vind de stelling van Elon Musk dat hij 80 miljoen aan gespendeerd heeft, zonder verdere toelichting, weinig geloofwaardig. Die man valt op basis van wat hij tweet gewoon niet te vertrouwen, en de Oekrainers tonen hun bankafschriften gewoon op Twitter dus zij liegen alvast niet.

Ik weet uiteraard ook niet of die 80 miljoen accuraat is of niet.

Die Oekraïners op Twitter, zijn dat dan soldaten? Want wat ik opmaak uit onderstaand artikel, is dat er veel van die schotels naar het leger zijn gegaan: https://www.demorgen.be/nieuws/wij-...il-financiering-oekraine-stopzetten~b3158bd3/

Los daarvan blijft het trouwens zot hoe Musk zich overal ter wereld moeit met vanalles.

Ondertussen minstens 11 doden bij een schietpartij op een recruteringskamp in Belgorod. Het zouden leden uit ex-Soviet staten zijn die de aanslag gepleegd hebben (volgens Russische staatsmedia).
Eerder vandaag was er daar ook al een oliedepot in brand gevlogen.
Toch wel het ene na het andere incident daar, het is daar allesbehalve veilig in Belgorod.

Starlink is een beetje de Winrar van deze oorlog. Wordt gratis aangeboden, dan vragen ze om te betalen, maar uiteindelijk blijft het gewoon werken zonder dat er iemand iets voor dokt.

:unsure:

Laatst bewerkt:
Die 80 miljoen euro is niks in vergelijking met al die gratis reclame.

Nu terug trekken zou wel eens heel schadelijke anti reclame kunnen zijn.

Heel de wereld kijkt toe en er wordt geschiedenis geschreven, tis nu de moment om op te vallen in de positieve zin en dat gaat zich gigantisch terugbetalen.

Kudos aan Musk dat hij zijn staart terug intrekt na de kritiek.

En zijn vraag aan het Pentagon predateert inderdaad zijn twitter discussie, dus alé het was minder kleuterachtig dan gedacht.

En laat ons eerlijk zijn: als privépersoon Rusland tegenwerken met cruciale apparatuur, terwijl er al jaren mensen uit het raam vliegen en sterven aan Novichok, getuigt wel van enig serieus lef (of minachting van risico's).

Dus hoewel ik de man in feite wel een aap vindt, is het niet 100% zwart-wit.

We lachen Musk wel vierkant uit en we vinden hem in koor een 'gek', maar anderzijds heeft hij meer geld dan al onze bezittingen (van iedereen op dit forum) te samen. Dus wie lacht er dan met wie? Nu goed hij mag zijn geld hebben :tongue:

T'is trouwens geweten dat de allerrijkste mensen 'rare vogels' zijn en/of klootzakken.

260.000 kinderen ontvoert uit Oekraïne en gedeporteerd naar Rusland om te 'heropvoeden'.

260.000 kinderen ontvoert uit Oekraïne en gedeporteerd naar Rusland om te 'heropvoeden'.
Hoe oud zijn die kinderen? Want mentaal ben je eigenlijk al vrij snel voor 100% gevormd. Ik heb dit van dichtbij meegemaakt. 2 zussen van mij waren 6 jaar toen ze geadopteerd waren door mijn ouders --> Op de lange termijn is het heropvoeden, niet 100% maar 200% mislukt, hoe goed de bedoelingen ook waren van mijn ouders.

Het is (en dit klinkt misschien vreemd) veel gemakkelijker om een Rus die van 0 jaar niets anders gekend heeft, iets 60 jaar lang wijs te maken, dan een kind van 6 jaar of ouder her op te voeden en deze persoon 54 jaar lang te doen knikken.

Dus persoonlijk vind ik dit geen goed idee (van Rusland) voor de lange termijn (Maar wie ben ik?). Maar ja als ze die kinderen als kanonnenvoer gaan gebruiken dan maakt dit weinig uit? :unsure:

Laatst bewerkt:
We lachen Musk wel vierkant uit en we vinden hem in koor een 'gek', maar anderzijds heeft hij meer geld dan al onze bezittingen (van iedereen op dit forum) te samen. Dus wie lacht er dan met wie? Nu goed hij mag zijn geld hebben :tongue:

T'is trouwens geweten dat de allerrijkste mensen 'rare vogels' zijn en/of klootzakken.
Rustig aan he manneke

Potentiële stront aan de knikker.

China roept op aan landgenoten om dringend land te verlaten, andere landen halen ambassadeurs weg uit Kiev.

Laatste keer dat dat gebeurde, was toen men wist dat Putin Kiev ging binnenvallen.

Terug
Bovenaan