Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Je denkt dat ze in Rusland dop en OCMW kennen? Denk dat er weinig plaatsen zijn waar mensen zo bepamperd worden als in Belgie.
1. Helemaal eens dat het veel efficiënter kan in België. Money wasting is een nationale sport.
2. Stel dat je mensen geen inkomen geeft, dan zijn ze misschien (waarschijnlijk) een grote kost. Je moet bij familie wonen en draint die mensen hun resources waardoor consumptie afneemt. Een grote groep mensen zonder inkomen heeft een grote economische impact. Of dat goedkoper of duurder is dan een uitkering dat weet ik niet.

De foto kapt natuurlijk net af op Bakhmut, maar volgens de Kyiv Independent rukken de Russen onder impuls van Wagner nu op via het Zuiden naar Bakhmut. Ik wist niet eens dat Bakhmut reeds gevallen was?

Links deze keer de situatie van vandaag op Liveuamap , rechts die van 1 oktober. Ukraine heeft dus idd wat terrein verloren, maar alvast op die kaart nog niet zoveel.

ukraine2.png

De inname van Bakhmut zou een morele opsteker zijn voor Rusland, maar dat zal de situatie aan het front niet zwaar beïnvloeden. Ze dreigen meerdere belangrijke steunpunten te verliezen. Aan Kherson wordt momenteel zwaar gevochten en er zijn geruchten dat het volgende offensief van Oekraïne wel eens in het centrum zou kunnen zijn in Zaporizhia. Als ze erin slagen om de brug van de Krim naar de Donbas door te snijden is dat een grotere mokerslag dan het Kharkov- en Kherson-offensief tesamen.

Laatst bewerkt:
Maar de job moet je dan wel door iemand ander laten doen. Weinig jobs zijn echt afschafbaar.
Niet ingevulde jobs hebben een hoge economische kost.
Ik weet niet hoe het in Rusland zit, maar hier hebt ge toch ook jobkes waar het werk van 3 man zou kunnen door 2 man gebeuren … ik denk dat dat aan de overheid meer gebeurt dan in de privé. Ik denk dat bureaucratie in Rusland ook niet onbestaand is.

klopt. Weinig is niet geen.
Overheden zijn vaak de plek waar je de afschafbare jobs kan vinden.
The mac-bc is strong in this one.

Alle gekheid op een stokje: hoewel de corruptie in de jaren '90 in Rusland extreem hoog lag, moet je niet onderschatten hoe sterk dat vandaag nog altijd is. De staat van het leger is daar eigenlijk een slachtoffer van, maar ik zou eens willen weten of dat in elke legertak wel zo is. We lachen hier wel eens met het kanonnenvlees dat zonder munitie naar het front wordt gestuurd, maar dat is niet overal het geval. Zou dat in cruciale legertakken zoals de Raketnye voyska strategicheskogo naznacheniya niet wat anders liggen vermits het onderhoud van ICBM's aanzienlijk belangrijk is?

Ik weet niet hoe het in Rusland zit, maar hier hebt ge toch ook jobkes waar het werk van 3 man zou kunnen door 2 man gebeuren … ik denk dat dat aan de overheid meer gebeurt dan in de privé. Ik denk dat bureaucratie in Rusland ook niet onbestaand is.
Ik denk dat op vlak van algemene efficiëntie Rusland nog veel van ons kan leren hoor. Vergeet niet dat dit land voortkomt uit de communitische Sovjet-Unie, waar de staat zowat alles regelde, en die ook ongeloofelijk gecentraliseerd was. Ook op vlak van bureaucratie is alles daar volgens mij erger dan hier.
Neem daar de metro en er zitten mensen met uniformen aan onderaan de roltrappen om een oogje in het zeil te houden, bij wegenwerken is het letterlijk 10 man die staat te kijken op de ene mens die werkt, overal hopen mensen in allerlei uniformen, ...

The mac-bc is strong in this one.

Alle gekheid op een stokje: hoewel de corruptie in de jaren '90 in Rusland extreem hoog lag, moet je niet onderschatten hoe sterk dat vandaag nog altijd is. De staat van het leger is daar eigenlijk een slachtoffer van, maar ik zou eens willen weten of dat in elke legertak wel zo is. We lachen hier wel eens met het kanonnenvlees dat zonder munitie naar het front wordt gestuurd, maar dat is niet overal het geval. Zou dat in cruciale legertakken zoals de Raketnye voyska strategicheskogo naznacheniya niet wat anders liggen vermits het onderhoud van ICBM's aanzienlijk belangrijk is?
Er gaat daar natuurlijk ook onvermijdelijk veel meer geld om. Die maintenance is HEEL duur. Meer geld in omloop is meer kans en reward voor corruptie. Would not be surprised als de corruptie daar erger is.
Goeie bedenking wel.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221014_92286850
De coördinatie van die oefening roteert tussen de verschillende basissen waar in Europa dergelijke kernwapens (in totaal een 150-tal van het type B61-12, nvdr.) zijn opgeslagen: Kleine-Brogel in België, Volkel in Nederland, Büchel in Duitsland, Aviano en Ghedi-Torre in Italië en Inçirlik in Turkije.

Volgens de wiki 0.3, 1.5, 10, or 50 kt . Maw we hebben theoretisch van 45kt tot 7500kt aan nukes liggen in de EU :unsure: Van 3x hiroshima tot 500x hiroshima....

Nadeel van zo'n B-61 is dat je over je doelwit moet vliegen om het te raken, dat is een klassieke bom en geen stand-off wapen dat je op een veilige afstand kan lanceren.

De inname van Bakhmut zou een morele opsteker zijn voor Rusland, maar dat zal de situatie aan het front niet zwaar beïnvloeden. Ze dreigen meerdere belangrijke steunpunten te verliezen. Aan Kherson wordt momenteel zwaar gevochten en er zijn geruchten dat het volgende offensief van Rusland wel eens in het centrum zou kunnen zijn in Zaporizhia. Als ze erin slagen om de brug van de Krim naar de Donbas door te snijden is dat een grotere mokerslag dan het Kharkov- en Kherson-offensief tesamen.
Oekraïne bedoel je hier denk ik?

-Nieuwe presidential drawdown t.w.v $725 miljoen.
Die RAAM's kende ik nog niet, blijkbaar artillerie munitie met 9 anti-tank mijnen. Schiet tot 17.6km ver.
Verder HIMARS ammo, anti-radar raketten, humvees en allerlei andere munitie.
FfEUmXIWQAAb20d

-in Belgorod, Rusland zijn er gisteren een paar aanvallen geweest.
Spoorweg, een hoogspanningsstation en een kazerne geraakt.

-En Russische milbloggers worden mogelijk door de politie onderzocht voor 'het in diskrediet brengen van het leger".

Laatst bewerkt:
Lap, tot zover onze insider info. Nu enkel Kremlinpropaganda en Westerse bronnen en propaganda. En onderschepte berichten uit Rusland. En de befaamde BG-armstoelgeneraals. Het viel me trouwens al op dat Strelkov al enkele dagen niets meer heeft gepost, maar volgens Rybar zou die als vrijwilliger naar het front zijn getrokken.

Laatst bewerkt:
Lap, tot zover onze insider info. Nu enkel Kremlinpropaganda en Westerse bronnen en propaganda. En onderschepte berichten uit Rusland. En de befaamde BG-armstoelgeneraals. Het viel me trouwens al op dat Strelkov al enkele dagen niets meer heeft gepost, maar volgens Rybar zou die als vrijwilliger naar het front zijn getrokken.
Chinese vrijwilliger ?

Of moeten we dat nu Russische vrijwilliger noemen...

Dat is dan goed nieuws. Nu wachten tot hij wordt gevangengenomen en wordt uitgeleverd aan Nederland.

Dat is dan goed nieuws. Nu wachten tot hij wordt gevangengenomen en wordt uitgeleverd aan Nederland.
Of gedood en dan zal de gerechtigheid voor de nabestaanden ook wel geschied zijn?

Oekraïne zou weer proberen oprukken richting Nova Kakhovka, een belangrijk steunpunt voor de Russen in de regio Kherson. Mogelijk zien we daar dus weer terreinwinst. Of niet.

Wat een tegenstrijdige berichten in de Vlaamse loserkranten.

* Krant 1: Putin: niet nodig om verder te bombarderen, niet de bedoeling om Oekraïne te vernielen
* Andere krant: Putin: we zullen niet geraakte doelen opnieuw bombarderen.

Terug
Bovenaan