Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Nice, Call of Duty Warzone ma int echt :shutup:

Nee ma, zo ver gaat het niet komen. Had onlangs gelezen dat er qua nucleaire dreiging een groot verschil was tussen de VS en Rusland.
VS = de president drukt op de knop en tis gebeurd.
Rusland= president drukt op de knop...en er moeten nog een hele keten aan mensen doorlopen worden. Ge moet maar ene hebben die de info ni doorgeeft en het gebeurt ni.
In Rusland moeten ze nog een telegram sturen naar de launch facility. En die bellen dan naar Poetin ter bevestiging met een analoge telefoonlijn. Waarop Poetin dan de lanceercodes doorfaxt.

In Rusland moeten ze nog een telegram sturen naar de launch facility. En die bellen dan naar Poetin ter bevestiging met een analoge telefoonlijn. Waarop Poetin dan de lanceercodes doorfaxt.
Lach er maar mee. Paar jaar geleden, toen ik nog in Brussel werkte, werden miljoenenorders doorgestuurd per fax :woohoo: en daarna nog eens bevestigd per telefoon om daarna per mail door te sturen naar een andere afdeling.

Het verloopt allemaal volgens plan. Slava Rossija! :unsure:

Knap staaltje hersengymnastiek hier. Kadyrov zou 100K strijders verzamelen, Syriërs en Afrikanen zouden er nog 100K bij kunnen zwieren. Manpads zijn een beetje vervelend, maar 95% van de Oekraïnse luchtmacht is kapot en Poetin hé, die heeft gezegd dat hij nog niet eens begonnen is. Wacht maar af! Er zijn al 500K "Ukies" gedood. Het Westen heeft geen wapens meer en kannibaliseert de bestaande legers om toch maar iets te sturen.

EQFwas1XUAEbkQX.jpg

Knap staaltje hersengymnastiek hier. Kadyrov zou 100K strijders verzamelen, Syriërs en Afrikanen zouden er nog 100K bij kunnen zwieren. Manpads zijn een beetje vervelend, maar 95% van de Oekraïnse luchtmacht is kapot en Poetin hé, die heeft gezegd dat hij nog niet eens begonnen is. Wacht maar af! Er zijn al 500K "Ukies" gedood. Het Westen heeft geen wapens meer en kannibaliseert de bestaande legers om toch maar iets te sturen.
catalog_cover_large_4_ea8aea4248.jpg

:unsure:

Dat volk is toch gewoon compleet van het padje af.

Ik snap dat soort hersengymnastiek echt niet. Die zijn een ander land binnengevallen en beschieten/folteren/deporteren daar de bevolking, maar gaan anderen verwijten dat door financiele/logistieke/informationele steun het dodental zal oplopen en het lijden zal verlengd worden. Ja, rot dan toch gewoon op uit dat land, wat is me dat nu.

Ik wou eerst al gaan zeggen dat wanneer Avondland de spot begint te drijven met Russische propaganda, het einde echt nadert! Maar dit stukje propaganda bevatte wel enkele interessante bronnen. Zoals die link naar Bloomberg over de extra HIMARs. Op Twitter zag ik inderdaad een hoop juichende mensen dat er nog meer fantastische HIMARs zouden komen en Rusland over een maand buiten geshot kon worden. Maar niemand vertelde erbij dat die extra HIMARs enkel op papier bestaan. Die moeten nog gemaakt worden. Benieuwd wanneer die af zijn en of ze dan nog nodig zijn.

Rusland zou al gewaarschuwd hebben voor een rechtstreeks conflict met de Vs. Ik vind de situatie er toch niet rooskleurig uitzien. Dringend nood aan de-escalatie door de oude witte hetero mannen.

Een oude witte hetero man heeft vorige week nog verder geëscaleerd door gebieden te annexeren...

Ik heb de indruk dat het Westen het initiatief legt bij Rusland en -buiten het leveren van wapens- vrij stil is qua communicatie.
Rusland doet telkens de eerste zet, het Westen reageert er kort en gepast op zonder er een schep bovenop te doen.

Die mannen kunnen nog het bestaan van de zon ontkennen.

Ik wou eerst al gaan zeggen dat wanneer Avondland de spot begint te drijven met Russische propaganda, het einde echt nadert! Maar dit stukje propaganda bevatte wel enkele interessante bronnen. Zoals die link naar Bloomberg over de extra HIMARs. Op Twitter zag ik inderdaad een hoop juichende mensen dat er nog meer fantastische HIMARs zouden komen en Rusland over een maand buiten geshot kon worden. Maar niemand vertelde erbij dat die extra HIMARs enkel op papier bestaan. Die moeten nog gemaakt worden. Benieuwd wanneer die af zijn en of ze dan nog nodig zijn.

Dat is idd. een probleem met veel media, ze willen alles snel en simpel.
Bij die 18 HIMARS is duidelijk gezegd dat het om een 'longterm stability' pakket ging dat over de volgende 24 maanden geleverd zou worden, itt. bijvoorbeeld de recentere 4 die rechtstreeks uit stock komen.
Nu met al die verschillende pakketten en programma's (lend lease, presidential drawdown, longterm stability, enz.) is het ook niet altijd overzichtelijk.

Heb bijvoorbeeld ook nog bijna nergens gelezen dat Oekraïne failliet is en ze door hun schuldeisers enkel nog niet in gebreke zijn gesteld omdat 'wij' financiële garanties gegeven hebben.
Mocht het westen de geldkraan dichtdraaien is Oekraïne binnen de week failliet en is hun munt niks meer waard, ongeacht de militaire hulp.

Dat is idd. een probleem met veel media, ze willen alles snel en simpel.
Bij die 18 HIMARS is duidelijk gezegd dat het om een 'longterm stability' pakket ging dat over de volgende 24 maanden geleverd zou worden, itt. bijvoorbeeld de recentere 4 die rechtstreeks uit stock komen.
Nu met al die verschillende pakketten en programma's (lend lease, presidential drawdown, longterm stability, enz.) is het ook niet altijd overzichtelijk.

Heb bijvoorbeeld ook nog bijna nergens gelezen dat Oekraïne failliet is en ze door hun schuldeisers enkel nog niet in gebreke zijn gesteld omdat 'wij' financiële garanties gegeven hebben.
Mocht het westen de geldkraan dichtdraaien is Oekraïne binnen de week failliet en is hun munt niks meer waard, ongeacht de militaire hulp.
Het is voor het westen dan ook niet zo moeilijk om Ukraine financieel draaiende te houden. Die hun economie was sowieso al niet gigantisch.

Het is voor het westen dan ook niet zo moeilijk om Ukraine financieel draaiende te houden. Die hun economie was sowieso al niet gigantisch.
Voor zover ik het mij herinner was er minstens 7 miljard per maand aan financiële hulp nodig om de economie draaiende te houden. Hoe langer de oorlog duurt hoe meer geld er nodig is.

7 miljard is veel voor Belgie. Op wereldschaal, meh. Veel goedkoper dan Oekraine laten failliiet gaan.
Gdp van de US is 20.000 miljard, en das 1 land. 7x12=84, minder dan een halve % van het gdp.
“Het Westen” kan dit nog wel een tijdje trekken denk ik :-D

Terug
Bovenaan