Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ik zou moest ik Zelenski zijn, aan tafel gaan en zeggen tegen Putin. Ok tis goed, hou ze maar, we gaan de oorlog stoppen, op voorwaarde dat er geen meerdere gebieden nog moeten worden afgestaan.
Ok..... We weten allemaal hoe betrouwbaar Rusland is. Ze hebben dat al is geprobeerd na de Krim

Ik lees berichten dat NATO een "statement" gaat maken om 18:30. Het zijn maar twitter berichten op dit moment, maar ben benieuwd als het waar is. Ukraine instant NATO member? :D

Als men snel genoeg is, kan men een armada nog richting Rusland sturen.
(Ah zo, jij valt een nato land aan.)

Of er nadien jodiumpillen nodig zijn, laat ik aan jullie fantasie over.
Hoe groot is de kans dat dit goedgekeurd wordt?
Een land in normale toestand is de kans 99%. Maar wat met een land in oorlog?
Wat gebrek aan kennis van de "details" over de werking van de Navo. Ik weet dat ze er zijn ter verdediging. Maar stel dat Rusland vanuit hun land afvuurt op Oekraine, mag de Navo dat iets terugvuren naar Rusland?
Of moet alles binnen de grenzen van de Navo gebeuren?

Als jij de verslaggeving van VTM en bij uitbreiding Robin R. Niet aanvaard of te min vindt, dan is dat uw zaak.

Of ben jij ook zo iemand die alles in het journaal niet gelooft , en als fake news aanziet?

Dat is mijn punt toch net over jouw discussiewijze "Ik heb Robin R dat weten zeggen op het nieuws". Tsja, die man komt elke dag op het nieuws. Over welke interviews heb je het dan, kan je ze linken? Dateren? Misschien heeft hij dat gezegd, misschien heeft hij iets heel anders gezegd en heb je dat verkeerd geinterpreteerd? Misschien heeft hij nuance meegedeeld die jou ontgaan is?

Hoe groot is de kans dat dit goedgekeurd wordt?
Een land in normale toestand is de kans 99%. Maar wat met een land in oorlog?
Wat gebrek aan kennis van de "details" over de werking van de Navo. Ik weet dat ze er zijn ter verdediging. Maar stel dat Rusland vanuit hun land afvuurt op Oekraine, mag de Navo dat iets terugvuren naar Rusland?
Of moet alles binnen de grenzen van de Navo gebeuren?

Ik kan mij echt niet inbeelden dat Erdogan ooit instemt met Oekraine bij de NAVO, tenzij men in Rusland dit expliciet goedkeurt. Nu de oorlog op het punt van verder escaleren staat, lijkt het mij uitgesloten dat Erdogan ja zegt.

Oekraïne nu in NAVO = 3de wereldoorlog .
Well done :coolbrows:.

Professor David Criekemans na de speech van Poetin: “Als Oekraïne toetreedt tot de NAVO belanden we automatisch in een derde wereldoorlog”

Professor David Criekemans na de speech van Poetin: “Als Oekraïne toetreedt tot de NAVO belanden we automatisch in een derde wereldoorlog”

Al die experten hoeveel keer hebben ze er al naast gezeten.

Iemand accuraat nieuws over Lyman? Russen zouden ten dele stad zijn ontvlucht volgens Twitter. Zou ook wel ironisch zijn om meteen al stad kwijt te spelen op dag van de annexatie...
Die informatie loopt altijd een beetje achter. Maar schijnbaar zijn er een heleboel gevlucht naar Torske, maar daar zitten ze nu ook vast want ze zouden omsingeld zijn. Normaal gezien zit daar nog om en bij de 2000 à 5500 Russische troepen (752ste, 20ste en BARS-13).

Rusland pretty soon:
Are-We-The-Baddies.jpg

Laatst bewerkt:
"De EU erkent de annexatie niet en USA gaat nieuwe sancties afkondigen."
Allemaal goed en wel, maar ondertussen staan die Russen daar wel en escaleert het conflict steeds verder en verder weg van de onderhandelingstafel.
Nu Oekraïne versneld toelaten tot de NAVO en dan grenst Rusland direct aan een NAVO-land. Dan is het slechts wachten tot een eerste raket aan de verkeerde kant van de grens valt... .

ps.: Uit de speech van Putin:
“Het Westen wil ons niet vrij zien. Het wil ons zien als een meute slaven."
Ik voel net het omgekeerde wanneer ik die enorme Russische jachten aangemeerd zie liggen in Zuid-Frankrijk.

Al die experten hoeveel keer hebben ze er al naast gezeten.
Doet mij denken aan uitspraken vn Paul d'Hoore.
De prijs zal in mekaar zakken/stijgen.. en de week erna doet het juist het omgekeerde :shutup:.
Of in zn jaarlijkse beleggingsprogramma op VTM(weet de naam niet meer).. "zeker niet in crypto investeren". Doet crypto 2jaar op rij 10x meer rendement dan zn aandelen (bij wijze van spreken)

Ah Clown Criekemans mag weer eens aan het woord zie ik.

Ik herinner me hem nog in de eerste dagen van de oorlog. We moesten Rusland een uitweg geven zei de beste man. En toen kwamen de beelden van Bucha en kroop hij terug onder de steen waar hij thuis hoort :)

ps.: Uit de speech van Putin:
“Het Westen wil ons niet vrij zien. Het wil ons zien als een meute slaven."
Ik voel net het omgekeerde wanneer ik die enorme Russische jachten aangemeerd zie liggen in Zuid-Frankrijk.
Persoonlijk vond ik em relatief hilarisch, alles wat ie het westen verweet was snijdend en ironisch toepasbaar op quasi alles wat Rusland aan het doen was. Enfin, behalve dat stukske van die transgenders.

Doet mij denken aan uitspraken vn Paul d'Hoore.
De prijs zal in mekaar zakken/stijgen.. en de week erna doet het juist het omgekeerde :shutup:.
Of in zn jaarlijkse beleggingsprogramma op VTM(weet de naam niet meer).. "zeker niet in crypto investeren". Doet crypto 2jaar op rij 10x meer rendement dan zn aandelen (bij wijze van spreken)
Dit toont vooral aan dat mensen die zogezegd "experten" zijn nog altijd geen kristallen bol hebben. Ze hebben eens zo een VTM/HLN expert zijn portefeuille uitgepluisd na een jaartje. De consensus was even accuraat als een muntstuk opgooien met kop of munt.

De enigste meerwaarde die sommige van zo'n experten hebben is weten dat Donbass niet in Griekenland ligt. Want Putin is tegenwoordig quasi onvoorspelbaar te noemen. (Buiten het enigste dat wel voorspelbaar is bij die krikkele zot: zoveel mogelijk menselijk leed veroorzaken, maar daar trekt zo iemand zich niks van aan.)

Ah Clown Criekemans mag weer eens aan het woord zie ik.

Ik herinner me hem nog in de eerste dagen van de oorlog. We moesten Rusland een uitweg geven zei de beste man. En toen kwamen de beelden van Bucha en kroop hij terug onder de steen waar hij thuis hoort :)
Wat zeg jij toch allemaal?

Conclusie na de reacties op HLN, social media & hier op beyondgaming - rekeninghoudend met iedereen zijn mening-

1. Oekraïne gaat bij de NAVO --> WO-III --> We are fucked
2. Oekraïne geeft die geannexeerde gebieden op voor vrede --> Poetin bouwt zijn leger terug op. Over 5 jaar gaat hij weer oorlog voeren --> We are fucked
3. OekraÏne blijft oorlog voeren en die geannexeerde gebieden aanvallen --> WO-III ??? / Blufpoker ??? --> We are fucked
4. Er is GEEN optie 4 --> We are fucked

Misschien moeten we gewoon even grote ballen hebben dan Poetin, hij is misschien wel gek, maar zijn macht en kracht is net de vijand bang maken, van het grote machtige Rusland met zijn enorm arsenaal aan kernwapens.

In praktijk zie ik optie 3 ook wel, als de meest realistische optie.
1 --> Er gaan er een paar hun veto geven
2 --> Dan wint Poetin en voelt hij zich gesterkt (een teken van zwakte van Oekraïne en het Westen), om na enkele jaren opnieuw meer gebied in te lijven

Dan blijft alleen puntje 3 over. Dat zorgt dan wel voor een escalatie maar dan is dat maar zo ..

Laatst bewerkt:
Conclusie na de reacties op HLN, social media & hier op beyondgaming - rekeninghoudend met iedereen zijn mening-

1. Oekraïne gaat bij de NAVO --> WO-III --> We are fucked
An sich, NAVO beslist niet zelf, de lidstaten moeten eerst tot een consensus komen. 't Is niet zo dat als je een accident met de auto hebt dat je rap eventjes jezelf gaat aansluiten bij een full omnium verzekering en zo ineens een heel schone deal krijgt.

Het zou wel een duidelijk signaal kunnen zijn om te moeten stoppen of NAVO gaat zich stilaan meer en meer beginnen mengen.

2. Oekraïne geeft die geannexeerde gebieden op voor vrede --> Poetin bouwt zijn leger terug op. Over 5 jaar gaat hij weer oorlog voeren --> We are fucked
3. OekraÏne blijft oorlog voeren en die geannexeerde gebieden aanvallen --> WO-III --> We are fucked
Oekraïne hoeft hier feitelijk niet aan toe te geven. Dit referendum is gewoon een flagrante inbreuk op internationale wetgeving. Onder de huidige situatie kunnen zij geen bindend referendum organiseren.

4. Er is GEEN optie 4 --> We are fucked
Think outside of the box, er zijn altijd opties. Je denkt toch niet dat de bevolking het gaat blijven pikken dat zonen, echtgenoten en vrienden als kanonnenvlees geofferd blijven worden?

Wat er intern bezig is in Rusland blijven wij veel al van afgeschermd, maar het is daar ook alles behalve prettig. Van Putin die op Stalinistische manier eigen functionarissen uit de weg ruimt tot oppositie die autobommen laat ontploffen naast top functionarissen (of hun gezin).

De druk gaat toe nemen totdat we op een bepaald moment tot ofwel een hele serie van nare situaties gaan uitkomen ofwel Putin dood vinden in zijn bunker.

Misschien moeten we gewoon even grote ballen hebben dan Poetin, hij is misschien wel gek, maar zijn macht en kracht is net de vijand bang maken, van het grote machtige Rusland met zijn enorm arsenaal aan kernwapens.
Frankrijk heeft meermaals mijnheer Putin eraan doen herinneren aan het begin van het conflict dat Frankrijk, net als hem, een land is met een nucleair arsenaal.

Terug
Bovenaan