Sneeuwstorm
Well-known member
Yep, 't is een stad met meer dan 90000 inwoners versus een dorpje met 800 inwonersEen dorp innemen is iets anders dan Lysychansk of Severodonetsk. Zal wel weer een lange slag worden...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yep, 't is een stad met meer dan 90000 inwoners versus een dorpje met 800 inwonersEen dorp innemen is iets anders dan Lysychansk of Severodonetsk. Zal wel weer een lange slag worden...
Waarom zou je vanalles uit je gat toveren als je over water kan lopen en een heel volk eten kan geven met 12 broden?Is er geen Noord-Koreaanse film waarin Kim Jong-un datzelfde kunstje kan klaren?

Voor de Turkse president Recep Tayyip Erdogan is het duidelijk dat Rusland zich volledig moet terugtrekken uit Oekraïne. De Russen moeten ook afstand doen van de Krim, het schiereiland dat ze sinds 2014 bezetten. Dat zegt Erdogan in een interview met de Amerikaanse zender PBS. 'Als er vrede komt in Oekraïne, is het overdragen van het bezette gebied heel belangrijk. Dat wordt verwacht'.
Erdogan zegt dat hij al herhaaldelijk met 'mijn goede vriend Poetin' heeft gesproken over de Krim. 'We hebben hem gevraagd om de Krim terug over te dragen aan de rechtmatige eigenaars. Helaas zijn daarvoor nog geen stappen ondernomen'.
Erdogan draait met z'n klak naar de wind zoals altijd. En ondertussen nog wat 'wins' puren door de boel te saboteren (zie NATO aansluiting)Onderstaande lees ik net in De Standaard. Dat vind ik nu toch opmerkelijk, lijkt me de eerste keer dat Erdogan dit zo concreet uitspreekt?
Inderdaad opmerkelijk uitgesproken. Ook het feit dat hij er geen twijfel over laat bestaan dat de Krim ook valt onder het grondgebied van Oekraïne vind ik een straffe uitspraak uit de mond van iemand waar ik het niet direct van verwacht zou hebben.Onderstaande lees ik net in De Standaard. Dat vind ik nu toch opmerkelijk, lijkt me de eerste keer dat Erdogan dit zo concreet uitspreekt?
Medvedev wil snel referendum in Donbas opzetten
Voor de Russische oud-president Dmitri Medvedev is het 'essentieel' dat pro-Russische separatisten snel referenda kunnen organiseren om zich af te scheiden van Oekraïne. Dat zou Moskou helpen bij het rechtvaardigen van de militaire acties om hen te 'beschermen'.
'Referenda zijn essentieel voor de inwoners van de volksrepublieken van Loehansk en Donetsk, en andere bevrijde gebieden. Niet alleen voor het bieden van bescherming, maar ook voor het rechtzetten van historische fouten', zo zei hij op zijn Telegram-kanaal.
Als die referenda leiden tot een aansluiting bij Rusland, dan kan Rusland ook alle middelen inzetten om zichzelf te verdedigen, stelt Medvedev.
en dan mogen ze bij elke aanval legitiem het echt zware geschut bovenhalen om 'hun grondgebied te verdedigen'.Dat zou een referendum zijn over gans de Donbas wat dus niet volledig in handen is van de russen. Dan riskeren de russen zich belachelijk te maken als ze dat niet volledig kunnen veroveren.De Standaard liveblog vandaag
Dus snel snel een referendum fiksen, de uitslag ligt uiteraard al vasten dan mogen ze bij elke aanval legitiem het echt zware geschut bovenhalen om 'hun grondgebied te verdedigen'.
Dat zou een referendum zijn over gans de Donbas wat dus niet volledig in handen is van de russen. Dan riskeren de russen zich belachelijk te maken als ze dat niet volledig kunnen veroveren.
De vraag is ook welk zwaar geschut ? Ze moeten nu al gaan bedelen achter munitie, dus buiten biologische wapens en kernkoppen zie ik niet in wat die bijkomend kunnen doen ?

Dit stond er dan te lezen een week terug:Erdogan draait met z'n klak naar de wind zoals altijd. En ondertussen nog wat 'wins' puren door de boel te saboteren (zie NATO aansluiting)
Gaat nooit gebeuren. De Krim is zogezegd ook van hen + aangevallen geweest. En waar is de nuke gevallen?Nog niet zo lang geleden hebben ze toch gezegd dat ze, volgens hun eigen wetgeving, kernwapens mogen gebruiken indien Rusland zelf existentieel bedreigd wordt?
Dus als je via een gearrangeerd referendum zelf aankondigt "vanaf nu hoort dit bij Rusland", kan je je eigen wetgeving toepassen bij dreiging.
Dat is in ieder geval wat ik zou afleiden van Medvedev zijn uitspraken hierboven. Vrij absurd allemaal uiteraard![]()

Aangevallen, maar niet bezet.Gaat nooit gebeuren. De Krim is zogezegd ook van hen + aangevallen geweest. En waar is de nuke gevallen?![]()
Zijt maar zeker als Rusland nuked, echt iedereen tegen Rusland zal zijn en de EU, VS & UK in actie zullen schieten. Dan is het over en uitAangevallen, maar niet bezet.
No shit, sherlock. Dan zijn ze meer paria dan Noord-Korea, met het verschil dat Noord-Korea amper gewicht in de schaal legt als land terwijl Rusland toch wel van een andere grootorde is. Een efficiënt en capabel gerund Rusland is een supermacht, maar de averij dat het land heeft opgelopen in de jaren '80 en '90 is maar met moeite iet of wat rechtgetrokken door Poetin in de 21ste eeuw. En dat dreigt nu allemaal naar de kloten te gaan, als we de gitzwarte prognoses mogen geloven. Toekomstvoorspellingen neem ik echter altijd met een stevige korrel zout, er zijn teveel onzekerheden.Zijt maar zeker als Rusland nuked, echt iedereen tegen Rusland zal zijn en de EU, VS & UK in actie zullen schieten. Dan is het over en uit
onale gemeenschap dat zal aanvaarden. Ik denk dat dit toch voor veel landen te ver gaat, ook voor diegneen die de oorlog niet
Mnja, of er is wel degelijks iets aan het veranderen in de houding van aan aantal van Ruslands bondgenoten of zogenaamde neutrale partijen inzake deze oorlog.Dit stond er dan te lezen een week terug:
![]()
Erdogan: “Europa oogst wat het heeft gezaaid en krijgt deze winter ernstige problemen”
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan zegt dat de energiecrisis in Europa het gevolg is van de Europese sancties tegen Rusland. Die economische sancties kwamen er als reactie op de Russische inval in Oekraïne. “Europa oogst wat het heeft gezaaid”, zegt Erdogan. “Ik denk dat Europa deze winter...www.hln.be
Even veranderlijk als de wind inderdaad.
Dan zullen ook China, India en andere hun handen aftrekken van Rusland hoor.Zijt maar zeker als Rusland nuked, echt iedereen tegen Rusland zal zijn en de EU, VS & UK in actie zullen schieten. Dan is het over en uit
Gelukkig moet je propagandisten zelden serieus nemen.
Nuke threats, altijd leuk.