Nieuws van het front:
Belgorod Front - talrijke beschietingen van militaire en burgerdoelen in het Russische grensgebied.
Oskol Front - geen nieuwe gegevens.
Seversky Donets Front - de gevechten gaan door ten noorden van Sviatogorsk, bij Liman en in de bossen van de rivierbocht ten zuidwesten van Kremenna.
Richting Soledar-Bakhmut (Artemivsk) - er wordt beweerd dat Wagner er gisteren in geslaagd is aanzienlijke vooruitgang te boeken in de omgeving van Bakhmut. In hoeverre deze informatie overeenkomt met de werkelijkheid - ik weet het niet (misschien wel, maar het offensief "in de operationele schaduw" van grote vijandelijke aanvalsgroepen die over de flanken hangen, is naar mijn mening een zinloze (zo niet ergere) verspilling van krachten).
Donetsk Front - geen verandering. Gevechten in Marinka, 2/3 van het dorp ligt onder de AFU, pogingen van de DNR-troepen om daar op te rukken hebben al enkele weken geen resultaat opgeleverd. De vijand bleef woonwijken in Donetsk en Horlivka en andere nederzettingen zwaar beschieten.
In de richting Dokoechajevsk heeft de vijand gisteren de hele dag posities van de strijdkrachten van de DNR met granaten bekogeld, maar niet aangevallen.
Van het Zaporizja front werd geen informatie ontvangen, behalve berichten over de opeenhoping van vijandelijke troepen.
De gevechten aan het Kherson Front gingen door. Er werd gezocht (gevechtsverkenning) naar onbeduidende vijandelijke troepen in de richting van Davydov Brod.
Algemeen: Op alle fronten bereidt de vijand zich voor op een opmars en trekt extra troepen aan. Persoonlijk ga ik voorzichtig uit van waarschijnlijkheid: de hoofdaanval aan het Zaporizhia-front, hulpaanvallen tussen Donetsk en Gorlovska, bij Dokuchaievsk, aan de Beryslav-richting van het Kherson-front, en direct bij Kherson. Ik ken de timing van het offensief niet, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat de AFU onze troepen de tijd geeft om hun posities te consolideren en zich te hergroeperen in bedreigende richtingen.
Vertaald met
www.DeepL.com/Translator (gratis versie)